Articole Scooby-Doo 2: Monsters Unleashed

(2004)

Scooby Doo: Monștri dezlănțuiți

Pe urmele trupei

Ultima oara cand am fost pe urmele trupei cu Mystery Inc. in productia de succes din timpul verii cu cele mai mari incasari, Scooby-Doo, detectivii incorigibil de curiosi trec peste toate discutiile pentru a rezolva un mister supranatural care s-a abatut asupra parcului tematic Spooky Island.
Tratati ca niste eroi, membrii trupei au ajuns cu viteza supersonica la statutul de supervedete celebre in orasul lor, Coolsville, SUA.

In cinstea abilitatilor lor unice si a dedicarii in scopul solutionarii tuturor actiunilor misterioase, trupa este invitata de onoare la o intrunire oficiala la Muzeul de Criminologie din Coolsville, acolo unde costumele tuturor raufacatorilor pe care i-au demascat de-a lungul anilor sunt expuse publicului pentru prima oara. Expunerea generoasa include costume elaborate ale unor dusmani diavolesti precum Fantoma Cavalerului Negru, Oamneii Scheleti, Fantoma Pterodactyl, Fantoma Capitanului Cutler si Miner 49.

Mystery Inc. este la culmea succesului sau. Din nefericire, cineva care le poarta pica vrea sa infranga trupa.

In momentul in care costumul Fantomei Pterodactyl se transforma brusc intr-un predator preistoric adevarat care terorizeaza invitatii petrecerii, trupa se gaseste in postura de tinta a razbunarii. Un Raufacator Mascat apare la muzeu si provoaca Mystery Inc. la atac.

Dar acesta este doar inceputul - raufacatorul enigmatic a creat o masina de fabricat monstri pe care o foloseste pentru a dezlantui o armata de creaturi supranaturale in Coolsville, si convinge oamenii ca eroii lor locali sunt de vina.

Pentru a-si reabilita reputatia si pentru a salva Coolsville de la ruina, trupa trebuie sa rezolve misterul si sa expuna Raufacatorul Mascat ... dar intre timp vor trebui sa se confrunte cu o pleiada de diavoli furiosi.

„Trupa trebuie sa se confrunte cu dusmanii vechi intr-o modalitate cu totul noua”, remarca scenaristul James Gunn, care a lucrat indeaproape cu regizorul Raja Gosnell si cu producatorii Charles Roven si Richard Suckle pentru a perfectiona scenariul Scooby-Doo 2 si pentru a crea „un mister si mai interesant” pentru cea de-a doua aventura a Mystery Inc.

„Am fost cu totii de acord ca dorim sa ridicam stacheta pentru cel de-al doilea film Scooby-Doo”, explica Roven. „Povestea trebuia sa ajunga la echilibrul perfect pentru a oferi publicului ceea ce se asteapta din partea personajelor bazate pe un serial de desene animate, si ceea ce au ajuns sa se astepte in urma succesului din primul film.”

„Pe masura ce am elaborat misterul pentru continuarea filmului, am avut ideea de a aduce cumva inapoi monstrii clasici din desenul animat”, isi aminteste Gosnell. „In acelasi timp, am dorit ca toate personajele sa aiba roluri reale, interesante, si am dorit ca tema povestirii sa fie una la care si copiii si adulti sa poata faca referire.”

Gosnell i-a transmis aceasta idee ambitioasa lui Gunn, care a combinat conceptul regizorului cu elemente clasice din desenul animat si a adaugat o aventura stilizata caracteristica secolului al 21-lea.

Asa cum descrie Roven, „James a avut ideea initiala de a combina clasicii raufacatori cu monstii din spectacol si a permis trupei Mystery Inc. sa se confrunte cu provocari reale si emotionale pe masura ce infruntau atacul monstrilor care distrugea Coolsville si le ruina reputatia.”

„Scooby-Doo 2:Monstrii Dezlantuiti reprezinta povestea unor oameni care sunt demascati in modalitati foarte diferite”, spune Gunn. „Trupa trebuie sa rezolve acest mister si sa identifice raufacatorul care a creat acesti monstri, dar trebuie sa se confrunte si cu faptul ca au propriile lor modalitati de a se masca pentru alti oameni.”

„Pe masura ce trupa descopera, succesul poate efemer si nu te defineste neaparat”, adauga Suckle. „In procesul rezolvarii misterului, afla ca ceea ce percep a fi propriile lor slabiciuni, sunt de fapt punctele lor puternice.”

Cunoscuti mai degraba pentru lasitatea lor si pentru apetitul de nestavilit, Norville „Shaggy” Rogers si companionul sau canin Scooby-Doo reprezinta „sufletul si inima trupei”, spune Roven, chiar daca mai gresesc din cand in cand planurile bine puse la punct ale Mystery Inc. (De acord, mai mult decat ocazional). „Unul dintre lucrurile care ii fac pe Shaggy si pe Scooby atat de atragatori este faptul ca nu sunt supereroi. Chiar daca putem cu totii visa ca suntem Superman sau Spider-Man sau Batman, avem cu totii slabiciuni. Shaggy si Scooby sunt intotdeauna speriati si le este tot timpul foame. Ne regasim cu totii in ei.”

In felul lor tipic fermecator, dar inexact, prietenii care nu au habar se pornesc sa demonstreze trupei ca merita sa faca parte din Mystery Inc. dupa ce au produs o boroboata majora la prezentarea de monstri de la muzeu. „Shaggy si Scooby jura ca vor deveni mari detectivi, exact ca si eroii lor- Fred, Daphne si Velma”, spune Gosnell. „Pornesc la drum pentru a-si demonstra talentul, dar niciodata nu reusesc. Cateodata sunt extrem de departe de a reusi.”

„Shaggy si Scooby cred ca modalitatea de a deveni eroi este sa fie duri, sa gaseasca indicii, sa infranga monstrii”, spune Gunn. „dar la final descopera ca au fost niste eroi in ochii prietenilor lor de la inceput. Velma, Fred si Daphne ii admira pentru libertatea lor, pentru simtul umorului si pentru loialitatea lor.”

In timp ce Shaggy si Scooby se lupta sa gaseasca curajul de a fi ei insisi, „povestea lor accentueaza legatura emotionala mai mult decat in primul film”, remarca Matthew Lillard. „Acum ma axez mai mult pe comedia fizica decat la inceput, ceea ce este foarte incitant pentru mine.”

Velma Dinkly este foarte incantata, ea fiind intelectuala grupului si maestra in masinarii, care isi afiseaza ochelarii definitorii si gulerul portocaliu nu de dragul investigatiei, ci mai degraba din ...iubire. „In acest film descoperim ca cea mai mare temere a Velmei este intimitatea”, dezvaluie Linda Cardellini. „Adora sa descopere mistere, si este minunata atunci cand trebuie sa conduca cu mintea, dar nu mai este grozava atunci cand trebuie sa isi urmeze inima.”

Cand se naste o relatie intre Velma si custodele muzeului din Coolsville, Patrick Wisely, detectiva cea echilibrata ajunge la concluzia ca Patrick o place deoarece considera ca este o aventuriera misterioasa gata de actiune. Cu ajutorul prietenei ei mai priceputa in relatiile sociale, Daphne, Velma se transforma intr-o imagine stralucitoare a unei fete Bond, completata cu tocuri inalte si cu un costum rosu de felina vicleana.

„Daphne incearca in felul ei inimitabil sa o transforme pe Velma in imaginea stralucirii, fara sa isi dea seama ca atunci cand cineva te place, te place pentru cine esti si nu pentru cum arati”, explica Sarah Michelle Gellar.

„In incercarea de a-l impresiona pe Patrick, Velma face niste lucruri destul de neobisnuite”, spune Cardellini. „Dar este evident ca nu este cinstita cu ea insasi. Se simte ciudat si ajunge la concluzia ca probabil ii va fi mai bine cu gulerul ei portocaliu. Intre timp, pe masura ce se confrunta cu emotiile lor, incearca de asemenea sa rezolve misterul si trebuie sa accepte faptul ca Patrick este suspectul cheie.”

Asa cum percepe Gosnell, „povestea Velmei este ca mini-comedie romantica in centrul acestei aventuri de mare amploare. Transformarea ei este amuzanta si in acelasi timp trista pentru ca nu i se potriveste deloc.”

Nimeni nu ia caderea in dizgratie a Mystry Inc. la fel de personal ca Daphne, cea preocupata de imagine, care se teme ca acest eveniment crud care aduce cu sine lipsa popularitatii ii va expune defectele. „Daphne pare sa aiba mai multa incredere in ea decat in primul film, dar a invatat de asemenea cum sa isi ascunda mai bine lipsa de incredere”, remarca Roven.

„Lucrurile se schimba cu siguranta pentru Daphne”, este de acord Gellar. „In primul film, era foarte nesigura in privinta ei si in privinta rolului ei in trupa. A invatat ca poate avea incredere in ea insasi, ca se poate apara si ca poate fi mai mult decat „cea draguta.” In continuare, Daphne incepe sa creada ca tot ceea ce conteaza este modul in care oamenii te privesc si nu modul in care te simti sau ceea ce crezi ca este important pentru tine. Prin aceasta aventura, isi da seama ca trebuie sa te placi pentru ca alti oameni sa te placa si sa te accepte. Este o lectie minunata si importanta.”

Intre timp, conducatorul trupei Fred Jones trece prin propria lui criza de incredere. „La inceputul povestirii, Fred a obtinut tot ceea ce credea ca reprezinta succesul, si apoi, dintr-o data ii este rapit”, spune Fred Prinze Jr. „Arboreaza o fatada de macho deoarece se teme ca daca recunoaste ca este ingrijorat sau speriat, nimeni din Coolsville nu va mai crede ca este super.”
Despre Scooby-Doo
jinglebells