De la palpitanta aventură a călătoriei deasupra norilor într-un balon, la metropola plină de monştri, Pete Docter - regizorul câştigător de Oscar (Up, Monsters, Inc.) - a dus publicul în locuri neasemuite şi pline de imaginaţie. În filmul original Disney Pixar Inside Out, cu premiera românească programată pe 16 iunie 2015, el ne va duce în cele mai ieşite din comun locuri... din interiorul minţii umane.
Pete Docter, regizorul ineditei ca subiect animaţii, spune: „Peisajele artificiale întotdeauna m-au intrigat. Locuri precum Monstropolis sunt interesant de creat tocmai pentru că ne fac să privim propria noastră lume într-un mod diferit, şi să profităm de puterea animaţiei. Totuşi, a trebuit să ne autocenzurăm de multe ori, atunci când am fost ispitiţi să mergem foarte departe de lucrurile cunoscute, ceea ce ar fi putut crea confuzie publicului, ba chiar să-l îndepărteze, dacă lumea astfel creată ar fi prea străină. Aşa că, atunci când am venit cu ideea unui film plasat în interiorul minţii, a fost interesant pentru că am fi concretizat concepte precum memoria pe termen lung, subconştientul, gândirea abstractă, sursa viselor - concepte care sunt deja familiare publicului. Inside Out dă publicului o şansă să înţeleagă o lume despre care toţi ştim, dar în care nu am intrat efectiv niciodată”.
Pete Docter a început la Pixar în 1990, a doua zi după ce a terminat facultatea. A început ca autor de animaţii, dar a lucrat simultan ca designer, scenarist... „noi toţi am cam făcut de toate pe atunci, pentru că eram atât de puţini... Atunci când John Lasseter, Andrew Stanton, Joe Ranft şi cu mine am început să dezvoltăm Toy Story, practic nu aveam nicio idee despre ceea ce făceam. Mare parte din ceea ce ne motiva a fost dorinţa de a face ceva care să dea o senzaţie nouă, ceva diferit de lucrurile care se făceau pe atunci în animaţie. Dar, pe măsură ce am aprofundat asta, am descoperit că ceea ce te face să îţi pese cu adevărat este relaţia dintre personaje, mai ales pe măsură ce această relaţie evoluează: de exemplu, Woody şi Buzz nu se pot suporta unul pe celălalt în Toy Story, însă ajung în punctul în care s-ar sacrifica oricând unul pentru celălalt. Este o transformare de caracter care este atât de interesantă. Indiferent dacă vorbim de monştri, peşti sau emoţii,asta este esenţa a ceea ce căutăm în filmele noastre”...
Protagonista animaţiei InsideOut este Riley, o fetiţă veselă şi lipsită de griji, a cărei viaţă este dată peste cap când trebuie să-şi ia rămas-bun de la copilăria ei fericită din Minnesota pentru a se muta la San Francisco. Este momentul când emoţiile ei preiau iniţiativa, spre nemulţumirea părinţilor complet depăşiţi de situaţie. Furia, Dezgustul, Frica, Tristeţea şi Bucuria se ceartă, colaborează şi se pierd în discuţii în contradictoriu în încercarea de-a o face pe Riley să meargă mai departe şi să-şi găsească noi prieteni.
Părerea ta
Spune-ţi părerea