Exclusiv: prima cronică Thor 2

de Ştefan Dobroiu în 6 Nov 2013
Tot ce trebuie să ştii despre noile aventuri ale zeului tunetului!

Fără îndoială unul dintre filmele de anvergură ale toamnei (click AICI pentru lista noastră cu premierele de neratat programate până la sfârşitul anului), Thor: The Dark World va face ecranele cinematografelor să se zdruncine cu elaboratele scene de acţiune imaginate de Alan Taylor, căci puternicul Thor trebuie să salveze nici mai mult, nici mai puţin decât toate Cele Nouă Tărâmuri protejate de-a lungul erelor de Asgard.

Mai degrabă plin de forţă decât de subtilitate, filmul încearcă o direcţie nouă în filmele Marvel: o îndepărtare de la realismul relativ al primelor producţii cu supereroi şi o imersiune aproape totală pe tărâmul fantasy. Totul începe de la villain, elful întunecat Malekith (Christopher Eccleston), care intenţionează să arunce întregul univers în întuneric folosind Eterul, o materie de culoare roşie capabilă să restarteze totul şi să readucă universul la starea de dinainte de Big Bang. O iniţiativă categorică, doar că, evident, Malekith trebuie să treacă de Thor, Odin (Anthony Hopkins) şi restul asgardienilor pentru a avea o şansă la reuşită.

Thor: Întunericul nu duce deloc lipsă de secvenţe impresionante şi cu siguranţă va arăta foarte bine pe ecranul IMAX. După cum se poate vedea încă din primul trailer, ofensiva elfilor, care dispun de arme comparabile ca putere cu cele de pe Asgard, ajunge inclusiv pe Terra, unde provoacă prăpăd în încercarea de a-şi duce planurile la îndeplinire. Dar cu toate că spectatorii pot rezona foarte uşor cu situaţia victimelor umane, filmul rămâne surprinzător de impersonal.

Sequelul recuperează datorită lui Jane Foster (Natalie Portman) şi a poveştii de dragoste dintre ea şi Thor. Doi ani au trecut de când nu mai are nicio ştire de la Thor şi cercetătoarea pare să vrea să îşi continuie viaţa fără el, dar scenariul o aruncă, parcă potrivindu-le prea bine, în exact centrul acţiunii. Un plus este şi Loki (Tom Hiddleston), proscrisul casei regale de pe Asgard nevoit să se alieze cu Thor nu pentru a-şi salva Tărâmul natal, ci mai degrabă ca să scape de plictiseala închisorii unde a fost aruncat după faptele sale din The Avengers.

Thor: Întunericul nu duce deloc lipsă de replici puternice şi are momente inspirate, dar din păcate îşi lasă spectatorul cu impresia că nu aduce mare lucru nou. Nave gigantice au mai atacat oraşe umane în The Avengers, iar Erik Selvig (Stellan Skarsgard) s-a mai jucat cu fel de fel de aparate pentru a salva situaţia. Discuţiile în contradictoriu dintre Loki şi Thor sau urmăririle şi luptele corp la corp spectaculoase nu au lipsit din celelalte filme Marvel, iar Întunericul plusează doar cu o explorare mai amănunţită a Asgardului. Mai mult, Alan Taylor o face pe Kat Dennings, în rolul asistentei lui Jane, să-şi interpreteze rolul exact ca în sitcomul 2 Broke Girls.

Chiar dacă lasă impresia că e doar o reambalare a unor elemente deja folosite, Thor: Întunericul oferă câteva imagini care nu se uită uşor. Probabil cea mai interesantă este cea a camionului plutind într-un depozit din cauza unei anomalii gravitaţionale folosită de scenariu şi pentru a explica ridicarea câtorva dintre cele mai celebre obiective turistice de pe glob. Un gând nu-ţi dă pace la sfârşitul vizionării: oare chiar aşa să fi fost?

Nu te grăbi să te ridici de pe scaun la sfârşitul filmului, căci urmează nu una, ci două secvenţe în genericul de final. Thor: Întunericul face legătura cu cel mai misterios nou proiect Marvel, un film care, spun fanii benzilor desenate create de Stan Lee, nu doar că explorează stiluri noi şi dilată şi mai mult sfera de teme a ecranizărilor, dar poate arunca nade lungi spre filme aşteptate ani buni de acum înainte. Ne gândim la The Avengers 3, de exemplu. A doua secvenţă, neinclusă în copia vizionată de Cinemagia, dar apărută deja pe internet, sugerează că Thor 3 ar putea beneficia de prezenţa unor inamici tradiţionali ai Zeului Tunetului.

Alan Taylor, Thor: The Dark World, Anthony Hopkins, Natalie Portman, Stellan Skarsgård, Tom Hiddleston, Christopher Eccleston, Kat Dennings, 2 Broke Girls

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Noul trailer Deadpool & Wolverine este plin de gheare, înjurături și dezvăluiri

Trailerul îl dezvăluie în sfârșit pe Hugh Jackman reluându-și rolul său iconic de Wolverine, de data aceasta purtând costumul galben cu albastru devenit celebru odată cu apariţia în benzile desenate X-Men

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Comedia romantică Dragoste pe muchie de cuțit, disponibilă pe streaming

Dragoste pe muchie de cuțit va avea premiera în 29 aprilie, pe platforma de streaming SkyShowtime

ADYTHEONE pe 6 noiembrie 2013 10:21
Văd că în mare parte cronica este buna, așa că abia astept sa ma duc să-l văd !
Tyson_Kyd pe 6 noiembrie 2013 10:24
Imi place ce citesc si ce aud . Destul de buna stirea, nemultumirea mea este legata de faptul ca ati pomenit de secventele de la sfarsit . Cu faza asta ati distrus tot suspansul :| ! Cred ca puteam afla si singur cand urmaream filmul la cinema . Este placut sa auzi ca proiectul Thor 3 va fi realizabil peste cativa ani, la fel si cu The Avengars 3, dar noi discutam de The Avengers 3 cand 2 nici nu este gata . Totusi vor aparea multe dezamagiri, Robert Downey Jr. va fi schimbat si daca el nu-l va mai juca pe Iron Man, se va duce totul de rapa ! Parerea mea .
TheJesus pe 6 noiembrie 2013 12:54
Robert Downey Jr. va continua sa il interpreteze pe Iron Man in viitoarele filme The Avengers.
daniel13dark pe 6 noiembrie 2013 15:25
Prima cronica?! aici http://www.starfilme.com/thor-dark-world-recenzie/ aici a fost deja de 3 zile :D
StefanDo pe 6 noiembrie 2013 18:31
prima cronica din Romania, smartass
daniel13dark pe 6 noiembrie 2013 22:37
Site-ul acela e in romana StefanDo, recenziile sunt scrise dupa ce filmele au fost vizionate afara :D
cristi23 pe 7 noiembrie 2013 17:06
abia astept sa vad filmul.....sper sa putem vedea secventele de final.uneori la noi secventele de final nu mai apar........poate vor face referire la ant-man sau poate asa cum scrie in cronica la avengers 3.........dar sa nu uitam ca ultron e facut de hank pym.......care este ant-man......
alex_il_fenomeno pe 11 ianuarie 2014 23:21
Dupa cum ii spune si numele, era normal sa fie... diferit.