Cronică Broken City

de Ştefan Dobroiu în 7 Feb 2013
Cinemagia îţi spune la ce să te aştepţi de la premiera de vineri!

Lupte la putere în New York, alegeri dificile şi investigaţii cu final neaşteptat, iată ce te aşteaptă în Broken City/Oraşul corupt, film cu Mark Wahlberg, Russell Crowe şi Catherine Zeta-Jones care îţi mai spune o dată că nu există politician fără mormane de cadavre (la figurat sau nu) în dulap şi îţi reaminteşte că scopul scuză întotdeauna mijloacele.

Mark wahlberg este Billy Taggart, un poliţist care scapă de o condamnare după ce ucide un adolescent. Ajutorul îi vine din partea primarului Nicholas Hostetler (Russell Crowe), dar ani mai târziu datoriile trebuie plătite: prins într-o campanie electorală deosebit de încercată, Hostetler îl angajează pe Taggart, acum detectiv particular, să-i urmărească soţia (Catherine Zeta-Jones), despre care e convins că îl înşeală. Investigaţia îl va face pe detectiv să descopere o mulţime de amănunte secrete şi neplăcute din lumea sus-pusă a New York-ului, unde declaraţiile belicoase şi promisiunile făcute cu multă generozitate în campanie nu se potrivesc deloc cu realitatea de pe teren.

Deşi nu duce lipsă de secvenţe interesante, tensiune şi câteva urmăriri bine făcute, filmul pierde mult din cauza scenariului debutantului Brian Tucker. Acesta a fost scris încă din 2008 şi, negăsind finanţare, a intrat pe linie moartă câţiva ani de zile, deşi şi-a făcut loc pe celebra „listă neagră” a celor mai bune scenarii neproduse de la Hollywood. Problema este că multe dintre firele narative sunt lăsate de izbelişte, iar uneori spectatorul are senzaţia că Tucker a inclus momente insignifiante pentru a „lungi” durata filmului. Unul dintre ele este „drama” din viaţa personală a lui Taggart, distrus de faptul că soţia sa cu aspiraţii de actriţă a jucat într-o scenă de sex în primul ei film...

Numai de bine de zis despre Russell Crowe şi Mark Wahlberg în rolurile celor două personaje gri care îţi dovedesc încă o dată că nu există justiţie absolută şi că legea poate, în anumite cazuri, să-i dezavantajeze pe cei slabi şi să-i apere pe cei puternici. Taggart este un personaj clasic al unei anumite vârste a Hollywood-ului: ştie că a greşit în trecut şi, cu bunul-simţ al omului conştient că liniştea sufletească vine după ce-ţi ispăseşti greşeala, decide să ţină piept manipulărilor primarului şi să ajute la investigaţia acestuia. Căci, aşa cum spune şi tagline-ul filmului, „o dovadă este cea mai bună armă”.

Ca să fim sinceri, ne aşteptam la mult mai mult de la Oraşul corupt, pentru că a trecut ceva vreme de când n-am mai văzut o dramă poliţist-politică în stare să ne captiveze. Filmul lui Allan Hughes, aflat la primul lungmetraj regizat fără ajutorul fratelui său Albert, alături de care a semnat From Hell şi The Book of Eli, promitea mult şi s-a dovedit o combinaţie din care nu rămâne nimic mai mult decât interpretări bune şi imaginea excelentă a lui Ben Seresin (Piraţii din Caraibe, Transformers: Revenge of the Fallen), care dă o atmosferă captivantă a unui New York sumbru şi alienant.

Russell Crowe, Mark Wahlberg, Catherine Zeta-Jones, Broken City

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Noul trailer Deadpool & Wolverine este plin de gheare, înjurături și dezvăluiri

Trailerul îl dezvăluie în sfârșit pe Hugh Jackman reluându-și rolul său iconic de Wolverine, de data aceasta purtând costumul galben cu albastru devenit celebru odată cu apariţia în benzile desenate X-Men

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Comedia romantică Dragoste pe muchie de cuțit, disponibilă pe streaming