Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Cinematografia romaneasca

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01 Feb 2008, 12:03   #1
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
"Legiunea sträinä"

Asearä, proiectie de protocol la I.C.R.
Cronica o veti citi în numärul urmätor al revistei.
Despre film, numai de bine:
- nu are nici cap, nici coadä, dar nici mijloc; adicä începe când se stinge lumina, si se terminä când a trecut termenul;
- între astea, nu se-ntâmplä decât fleacuri super-banale, hiper-haotice si ultra-nesemnificative;
- priza directä se compune cu ubicuitatea accentului moldovenesc foarte gros (cu atât mai gros, la interpretii care doar îl imitä), asa cä nu încercati sä întelegeti replicile, si mai bine bucurati-vä de ele asa... ca de un fel de muzicä excentricä...
- dar înjuräturile se înteleg; foarte bine; toate;
- Ricä Räducanu si Nicodim Ungureanu sunt firesti; doar ei;
- Cici nu joacä; oare de ce? Cä la receptie era.
In genere, filmul nu mai e atât de pervers si isteric ca toate cele din ultimii optispe ani; e mai linistit, mai ponderat, mai mult nul decât prost; adicä, doar un zero barat - nu mai e cu minus în fatä.
Incä un mic comentariu, on-topic (dar off-sectiune), la Atelierul de scenaristicä > Dacä... / Dar dacä...
http://www.cinemagia.ro/forum/viewtopic.php?p=191127
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 19 Feb 2008, 06:22   #2
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Ieri s-a nimerit sä-l reväd - de fapt, voiam sä asist la conferinta de presä, iar înaintea "Legiunii"... aveam vizionare cu "Michael Clayton", asa c-am fost nevoit sä suport ancor ün foa oroarea.
Dar a meritat. Eram curios sä väd cine va säri cu pupincurismul. Si au särit; în mod previzibil, Silvia Kerim, care a vorbit un sfert de orä, închinându-i lui Daneliuc niste osanale de-as fi fost sigur cä se udase, dac-ar mai fi avut de unde, apoi altä babä, tot blondä, tot cu ochelari si tot proastä, care a juisat despre "unitatea perfectä" a filmului (ca si cum ar fi vorbit despre soundtrack la fratii Lumière). Pe urmä, evident, Daneliuc si Tudor Caranfil s-au încontrat - prilej cu care Kerima i-a bombänit vacii de lângä ea ceva despre "äla cu päru' alb" arätând spre noi (numai de nea Tudoricä putea fi vorba, eu am încä pärul gri, spre disperarea unora).
End nau, ze horor. Dacä tot m-am chinuit încä 85 de minute din viatä, mäcar i-am fäcut o analizä detaliatä. Care aveti timp, cititi-o. Care nu, cumpärati "Cinemagia", acolo apare cronica initialä, care e cu totul diferitä: scurtä, ironicä si construitä pe alte coordonate.

"Legiunea străină" ...de arta şi meseria filmului
O necropsie necesară

Dispariţia subită şi bulversantă a lui Mircea Daneliuc din universul filmului românesc real, prin inexplicabila lui cădere în diletantism haotic, produsă în jurul anului 1990, rămâne una dintre cele mai mari pierderi suferite de filmul românesc în acea perioadă ambiguă de reaşezare a non-valorilor - căci, din păcate, nimic n-am moştenit peste pragul decembrist. Cei mai buni regisori dinainte de 1989 fie îşi încetaseră de un sfert de veac activitatea cinematografică (Ciulei), fie au trecut la cele veşnice cu o funestă sincronicitate (Tatos), fie îşi lansaseră încă dinainte cântecul de lebădă (Piţa: "Fazele de nisip"; Veroiu: "Să mori rănit din dragoste de viaţă"; Pintilie: "Duminică la ora şase"), fie s-au pierdut pe ei înşişi o dată cu Revoluţia: Daneliuc sau Mărgineanu. Abia în 1993 urma să survină revelaţia Nae Caranfil, după care mai aveam de aşteptat încă un deveniu până la incredibila explozie a generaţiei Puiu, Mungiu, Porumboiu, Muntean, Solomon şi ceilalţi (mai mult sau mai puţin) de-un leat cu ei.
Pe tot parcursul acestor optsprezece ani, am căutat să înţeleg ce anume l-a anihilat pe Daneliuc - şi cred că, de-a lungul timpului, am găsit cel puţin un răspuns de ordin general: extraordinarul artist din perioada 1975-1983 îşi găsise echilibrul optim de creaţie în raport cu chingile draconice ale cenzurii ceauşist-duliene. Protestatar furios prin excelenţă, Daneliuc provocase, cum era şi firesc, o reacţie la fel de furibundă a vechiului sistem. Tensiunile se acutizau treptat, de la relativ calmele "Cursa" şi "Ediţie specială", trecând prin perioada criticilor politico-sociale subtile din "Proba de microfon", sau decalate istoric, din "Vânătoarea de vulpi" (cele două filme sinonime cu apogeul cineastului), pentru a ajunge la atitudinile subversive făţişe din "Croaziera", sau supraevaluate, din "Glissando" - şi, în paralel cu acest crescendo conflictual, se definea şi starea de fecunditate a artistului, pe care acesta, din păcate, n-a mai putut ulterior s-o depăşească. Trecând peste inegalul "Iacob" (un început şi un final epocale, încadrând o ditamai burta de film românesc tipic) şi neruşinatul "Tusea şi junghiul" (unde Daneliuc, înfuriat de Dulea, se răzbuna pe Creangă, bietul), s-a ajuns la apocalipticul "A unsprezecea poruncă" (despre care circulă mitul iresponsabil că ar avea ceva de împărţit cu experimentul Piteşti şi Paul Goma) - primul dezastru care arăta că, pierzându-i pe Elena Ceauşescu şi Mihai Dulea, de fapt Daneliuc se pierduse pe sine. Artistul nu s-a mai putut adapta la un echilibru normal de creaţie - şi, în lipsa cenzurii, protestele sale au scăpat de sub orice control (estetic, moral şi de bun-simţ), devenind isterice, abulice, teribilist-puerile şi mai penibile decât cele mai neprofesioniste năstruşnicii.
O vreme, cel puţin, câteva dintre ele încă au mai avut puncte de plecare ingenioase (sosiile demnitarilor nazişti din "A unsprezecea poruncă", psihoza avorturilor din "Patul conjugal", sau jurnalul real al Elenei Borş, cea devenită Niculina Puică din "Sistemul nervos") de care, însă, Daneliuc se plictisea imediat, împingându-şi rapid fiecare film în degringoladă - mai ales prin tehnica totalmente amatoricească de a-şi construi scenariile prin alăturarea forţată a câte două ploturi independente, crezând că astfel se va naşte un conflict. Eronat - nu se năştea nimic. Daneliuc îşi mai amintea vag, din şcoală, că viaţa e o sursă de inspiraţie pentru artişti în general, şi pentru cineaşti în special - dar nu stăpânea criteriile de selecţie a subiectelor şi metoda de adaptare a acestora, spre a le valoriza artistic. De asemenea, învăţase cândva că un scenariu de film se structurează, de obicei, pe polaritatea "dacă..." / dar dacă..." - însă nu înţelesese că aceste două repere dramaturgice nu pot fi trântite unul lângă altul hodoronc-Mariţo, ci se supun la rândul lor unor reguli asociative. De aici, brambureala tuturor conglomeratelor aiuristice din ultimii optsprezece ani: în "A unsprezecea poruncă", sosiile naziştilor şi proto-societatea din no man's land-ul postbelic; în "Această lehamite", fantoma gravidă şi dealul pe care se credea, o vreme, că maşinile urcă de la sine; în "Senatorul melcilor", scandalul Sălcudeanu şi evenimentele din Hădăreni; în "Sistemul nervos", pasiunea bătrânei pentru crainicul T.V. şi maniile urinoterapeutice de tip M.I.S.A. Iar acum, în sfârşit, în "Legiunea străină" ...de orice raţiune, gripa aviară şi obsesia unor papagali de a se înrola în legiunea străină franceză.
În "Această lehamite", Daneliuc plusase (probabil intuind instinctiv că premisele dramaturgice erau moarte încă înainte de naştere - că tot era vorba acolo de o situaţie oarecum similară), aşa că mai înghesuise în poveste încă un element străin de structură: obsesia unei femei de a se sinucide prin electrocutare, drept pentru care tot băga sârme-n prize. Ceva similar se întâmplă şi aici: Daneliuc a mărturisit că nu crede o iotă în gripa aviară. Bravo lui - şi mie-mi plac teoriile conspiraţioniste, nici eu nu cred în teroriştii lui Iliescu, în Oswald, în holocaust, în "Un pas mic pentru om..." sau în varianta oficială a lui 9/11. Dar de-aici şi până la a face dintr-o asemenea manipulare mediatică un film valabil, calea-i lungă - iar Daneliuc face primul pas pe această cale, după care se răzgândeşte, uită că pornise la drum cu gripa aviară, şi se ocupă numai de cei trei tineri cu veleităţi pentru legiunea străină de orice logică. Aşa că, simţind şubrezenia poveştii lor, supralicitează pe alte direcţii: dezvoltă obsesiv un sub-plot al furturilor de benzină din conductă şi de sârme cupru din instalaţiile electrice, şi încă unul, al aşa-zisului investitor care promite marea cu sarea şi-i ţepuieşte pe toţi. Prin urmare, ceea ce ar fi trebuit să fie o construcţie organică, echilibrată şi unitară, cu motivaţii solide şi dezvoltări dramatice, devine o învălmăşeală de stări încremenite în proiect - cam la modul următor:
La început, mascaţii fugăresc găini, iar ţărăncile bătrâne se văicăresc. În continuare, tot filmul, prin cadru vor trece mascaţi. Degeaba.
La început, Lilica aduce două furgoane cu pui olandezi congelaţi. Credem că se va crea un conflict dramatic în raport cu plotul gripei aviare. Nu se creează. În continuare, personajele vor tot plimba prin film puii congelaţi ("astea e cu ştampile, deci e bune"). Atâta.
La început, Maricel promite că "după ce vine de la Viena" va investi în sat. În continuare, Maricel tot promite că "după ce vine de la..." (Strasbourg, Milano, etc.) va investi în sat. Gata.
La început, cei trei tineri se hotărăsc să se înroleze în legiunea străină (de orice bun-simţ), ademeniţi de promisiunea lui Maricel că le aranjează el totul, pentru două sute de euro de căciulă. În continuare, ei se vor tot pregăti pentru legiunea străină (de arta filmului), căutând bani, antrenându-se ridicol, şi debitând sloganuri. Punct.
Problema cu Daneliuc e că el crede că un film se face singur - că e de-ajuns să ai aşa, un fel de concepţie vagă în mintea ta despre ce-o să se vadă pe ecran, şi ce-o să înţeleagă lumea, şi gata, aşa o să iasă. E - din păcate, nu iese. La nivel de scenariu, e nevoie să dezvolţi premisele, s-o faci tu, cu mintea ta şi cu mânuţele tale pe keyboard, că de la sine n-au să evolueze, neam. Asemenea cu regia, şi cu tot ce înseamnă filmare. N-ajunge să ştii tu, în sinea-ţi cea lăuntrică şi interioară, că te cheamă Mircea Daneliuc şi gata, s-a rezolvat. Nu s-a rezolvat. E obligatoriu să ai o viziune clară, unitară, matură, pe care s-o transpui în imagini riguros, disciplinat, profesional. Altfel, poţi s-aduni câţi actori vrei, profesionişti sau amatori sau şi-şi, şi să-i pui să se zbuciume prin cadru precum găinile alea fugărite (sau, mai rău, ca unele gata decapitate), cotcodăcind pe moldovineşte şi, mai ales, înjurând la greu (cei drept, cam jumătate din personaje zic "chizda mă-tii", aşa că ne ruşinăm mai puţin). N-ar strica nici să-i explice oarecine că a nu face altceva decât să arăţi, tot timpul, cum băieţii umblă cu canistrele de benzină furată din conductă, şi să arăţi, tot timpul, cum seară de seară se-ntrerupe curentu-n sat, şi să arăţi, de fiecare dată, stâlpii cu firele tăiate, şi să arăţi, ori de câte ori apare câte-un doctor sau poliţai, cum i se vâră şpaga-n buzunar, nu înseamnă nici cinema, nici atitudine civică - înseamnă doar atât: să arăţi, la modul: "Uite la ei cum fură!" La fel ca Şerban Marinescu în "Ticăloşii", dar şi mai ostentativ, şi mai împrăştiat.
Nu înseamnă cinema (şi nici atitudine civică) mesajul pe care ar vrea Daneliuc să-l comunice cu această însăilătură. Căci - ce vrea el? Păi el vrea aşa, să zică (citat de la conferinţa de presă, că din film nu se înţelege): "Da, în România se fură. Toţi fură. Şi totuşi, rămânem săraci. De ce? Fiindcă alţii fură şi mai mult decât noi - şi ruşii, şi Uniunea Europeană. Ăia-s rechinii cei mari!"
Şi ne şi arată. Cum? Aşa: unul dintre băieţi nu mai are răbdare, dezertează, fuge spre Franţa, e arestat la Viena că nu şi-a plătit hotelul, e închis, are o tentativă penibilă de evadare, moare accidental, sicriul e trimis în ţară - şi, ce să vezi? Austriecii i-au furat toate viscerele, pentru trafic de organe!
Asta crede Daneliuc că-nseamnă că marii rechini europeni este hoţi.
Asta crede Daneliuc că înseamnă cinema.
Hai să fim serioşi.
Ar mai fi avut el o intenţie cât de cât lăudabilă, cu îngăduinţă, pe care o ratează la fel de lamentabil: ca după ce escrocul de Maricel le ia banii, bieţii băieţi, cu antrenamentele lor, să înjghebeze un fel de "legiune străină din Est" parodică, gata să se ia cu asalt occidentul. Chestia asta e povestită în caietul de presă. Ceea ce vedem pe ecran e doar o serie de aşa-zise pregătiri repetitive, plicticoase, de un comic infantil şi grosier, pierdute printre avansuri amoroase către Lilica, scene isterice cu Vergina, şi nelipsitele secvenţe de spital, care nu lipsesc din filmele lui Daneliuc cum nu lipsesc exploziile de la Nicolaescu. Ambiţia de a înfăţişa în film derizoriul, de a-l demonta şi sublima în artă, e splendidă - dar Daneliuc ar face bine să înveţe ceva meserie de la Porumboiu (nu c-ar învăţa el vreodată de la cineva - da' sunt şi eu idealist... şi retoric...)
Penibila deraiere a acestui cineast cândva atât de promiţător, care la începutul anilor optzeci părea gata să revoluţioneze cinematografia românească la nivel atât de concepţie, cât şi de mijloace expresive, se mai manifestă, în aceiaşi parametri, şi pe planul imaginii. A lucrat cu Gabi Kosuth - un operator excelent, care până şi antifilmicul "Şi totul era nimic" reuşise să-l spoiască abil, cu o imagine de calitate. Ei bine, ce face Daneliuc? Distruge cu deliberare imaginea lui Kosuth. A mărturisit-o chiar el: nu-i plăcea că pelicula Kodak (pe care s-au transpus cadrele trase iniţial pe video) e prea bună, de-o vreme-ncoace, şi dă o plastică prea perfectă, prea de carte poştală ilustrată, aşa că, în laborator, a stricat-o intenţionat, ca să fie mai "ca-n viaţă" - ca-n care viaţă, că-n viaţă nu avem peliculă, nici filtre, nici etalonaj, avem doar cei doi ochi de la mama! Ochi care nu văd virat într-un galben complet fals (orice spectator neavizat - adică majoritatea - o să jure că a nimerit o copie rebut, ajunsă cine ştie cum în reţea!), nici expus aiurea, nici cu granulaţia scăpată de sub control, nici cu gradele de saturare pe dos; decât, eventual, dacă sunt bolnavi. Grav.
(Asta crede Daneliuc că se numeşte "imagine". Să facă bine să-nveţe de la Oleg Mutu... nu, scuze; iar sunt retoric.)
Cu notoriile sound-track-uri daneliuciene, alea care lasă să se înţeleagă cam 25% din dialoguri, suntem obişnuiţi, aşa că nu mai insist. Cu o precizare: aici, Daneliuc a ţinut morţiş să zicem că suntem în nordul Moldovei (pentru că "Moldova e cea mai săracă regiune din Uniunea Europeană", închei citatul - oh!), aşa că a ales actori în stare să folosească (sau măcar să imite) dulşele grai. Rezultatul: procentajul de inteligibilitate se mută cam pe la 10-15%. (Noroc că înjurăturile sunt omnirecognoscibile, indiferent de dialect, dicţiune, priza de sunet şi post-procesare.)
Şi pentru că tot am ajuns la actori, merită să spunem că Rică Răducanu e cel mai firesc din tot filmul. De ce? Simplu: tocmai pentru că nu e actor, deci a comunicat perfect cu Daneliuc - aşa, ca amatorii între ei; în plus, pentru el a fost un fel de joacă, a rămas relaxat, s-a interpretat pe sine şi şi-a păstrat intactă dezinvoltura din viaţă.
Nici Nicodim Ungureanu nu e rău, din acelaşi motiv - în parametri profesionişti, de data asta: e actorul detaşat prin excelenţă, capabil să se comporte natural chiar şi la Adrian Popovici. Iar o surpriză plăcută oferă Oana Piecniţa, în Lilica - are o anume prospeţime, o sinceritate care, speculată şi cultivată de un regisor competent, i-ar putea prefigura un viitor promiţător. În sfârşit, bătrâna Despina Stănescu, de la teatrul din Bacău, în sine e dinamică, expresivă şi autentică, dar rolul i se prăbuşeşte sub tonele de isterie pe care i le impune Daneliuc, şi modul neglijent de a o filma.
Voit neglijent - e primul lui film tras în întregime cu camera din mână, din nou ca să dea un aer de reportaj. Slavă Domnului, procedeul a reuşit. La Cristi Puiu.
Ce lucruri semnificative ar mai fi de spus...?
Mă rog, eterna Românie a lui Daneliuc, aşa cum o vede el, cu patrotismul său de tip sado-maso: ca o imensă ruină plină de fiare vechi şi ruginite, şi grămezi de gunoaie. Aşa de mult îi plac chestiile astea, că probabil în veci n-o să se sature de ele, în eventualitatea funestă (dar, vai, expectabilă - şi expectorabilă) că va continua să facă film, sigur va continua să umple cadrul cu grămezi de pet-uri şi alte mizerii chiar şi peste douăzeci de ani - la fel cum, în acea insanitate de epilog al "Patului conjugal", proiecta în viitor blocurile neterminate de la Lujerului, sau de unde-or fi fost. Un fel de proiecţie în timp similară (dar involuntară) există şi aici, pe invers: deşi suntem în anul de graţie al gripei aviare, pe-un acoperiş de fabrică unii încă mai demontează literele lozincii "TRĂIASCĂ REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA" - până cad cu litere cu tot; adică, metaforă super-tare, frate!
Ca să tragem linie: amorf, incoerent, dezlânat, plicticos, repulsiv, vulgar, ostentativ, primitiv, diletant.
Dar, prin "Cursa", Ediţie specială", "Proba de microfon", "Vânătoarea de vulpi" şi, parţial, "Croaziera", "Glissando" şi "Iacob", Daneliuc va trăi veşnic în inimile noastre. Şi nu numai acolo. Fie-i finanţarea uşoară.

Pitbull (Mihnea Columbeanu)
19 februarie, h. 04:15-06:45
Bucureşti, România

Last edited by Pitbull : 09 Jun 2009 at 22:39.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 20 Feb 2008, 01:45   #3
vladvaidianu
Senior
 
vladvaidianu
 
Join Date: Apr 2005
Location: chicago
Posts: 132
oh ioi! da mult mai scriiiiiiiiiiiiiiiiii..........
imi place ce citesc dar la programul meu imi ia cate 3 zile. cum sa fac sa-mi pun un bookmark?
vladvaidianu is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 20 Feb 2008, 07:01   #4
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Päi în Firefox ai "Bookmarks > Bookmark this page", iar în Explorer, "Favorites > Add as a favorite". Sau (poate si mai simplu - nu stiu ce program folosesti, si cum anume i se manifestä încetineala), eventual ia textul cu copy-paste si pune-l într-un program care-ti merge mai rapid (Word...?).
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 20 Feb 2008, 13:39   #5
ulrich
Guru
 
ulrich
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 430
da...am citit si rascitit textul lui pitbull.avan as fi vrut sa-l contrazic,pana cand am realizat ca,din pacate,e al naibii de adevarat.ca sa comprim in cuvinte putine,daneliuc a devenit un personaj mai interesant decat filmele lui(la cele care rezista la testul timpului si pe care le-a enumerat pitbull as adauga si "iacob",probabil filmul romanesc cel mai pe gustul meu).

si totusi...daneliuc,ca om,ca aparitie umana...cand ii vad figura mica si incruntata de furia biblica ce fierbe in el,de fiecare data mi se ridica parul pe cap.are convingeri politice absolut scandaloase,adevarat,dar e un veritabil warrior si prefer sa-l am pe asta adversar decat vreo momaie de stanga prieten.
si ca el as vrea sa imbatranesc.
__________________
Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.
ulrich is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 21 Feb 2008, 01:04   #6
vladvaidianu
Senior
 
vladvaidianu
 
Join Date: Apr 2005
Location: chicago
Posts: 132
Quote:
Päi în Firefox ai "Bookmarks > Bookmark this page", iar în Explorer, "Favorites > Add as a favorite". Sau (poate si mai simplu - nu stiu ce program folosesti, si cum anume i se manifestä încetineala), eventual ia textul cu copy-paste si pune-l într-un program care-ti merge mai rapid (Word...?).

thx de inf. sunt pe safari...si nu mi lene sa dau 3 extra clice
oricum voiam un bookmark in textul tau pt ca azi nu mai stiu unde am ramas :lol:
vladvaidianu is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 21 Feb 2008, 01:27   #7
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Aaa, bookmark d-äla...?! :w00t:
Eu credeam cä bookmark d-ästa... :hmm:
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Aug 2008, 12:00   #8
mafalda
Guru
 
mafalda
 
Join Date: Jul 2007
Location: Intr-o lume imaginara
Posts: 803
Acum cativa ani l-a vazut pe Daneliuc dand un interviu la TV. Se plangea cat de tracasat a fost el pe vremea comunista de cenzura. Da pe vremea aia si-a facut filmele cele mai bune. Acuma ca are liberate si nu-l mai cenzureaza nimeri de ce face filme proaste? Inseamna ca cenzura comunista il stimula sa faca filme bune, nu " il forta sa-si modifice stilul" . Saracu" Daneliuc! Oare s-a prostit de tot? Chiar si-a uitat meseria?
__________________
"Nihil Sine Deo"
mafalda is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Aug 2008, 12:09   #9
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Originally Posted by mafalda:
Saracu" Daneliuc! Oare s-a prostit de tot? Chiar si-a uitat meseria?
Mä crezi cä întrebarea asta mi-o pun si eu cu regularitate? Cvasi-zilnic.
Apropo, mai tii minte, anul trecut în primävarä...?
Originally Posted by Nikita Mihalkov:
Cenzura comunistä m-a învätat sä filmez dragostea färä sä arät actul sexual.
Daneliuc a lipsit de la lectia asta.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Aug 2008, 12:25   #10
mafalda
Guru
 
mafalda
 
Join Date: Jul 2007
Location: Intr-o lume imaginara
Posts: 803
Dintre toate filmele de dragoste pe care le-am vazut, cel mai mult mi-a placut "Romeo si Julieta" lui Zefirelli, tocmai pentru ca nu-mi arata nici un act sexual ci doar il sugera. Arta trebuie sa sugereze viata in ceea ce are esential nu sa o copieze. Este ceea ce a spus si Stanslawski "deferenta dintre viata si arta este diferenta dintre fotografie si tablou: fotografia reda totul, tabloul esentialul"
__________________
"Nihil Sine Deo"
mafalda is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 15 Aug 2008, 12:28   #11
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Iar Daneliuc redä derizoriul inestetic.
La modul derizoriu si inestetic.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 17 Aug 2008, 09:09   #12
mafalda
Guru
 
mafalda
 
Join Date: Jul 2007
Location: Intr-o lume imaginara
Posts: 803
Am auzit ca Daneliuc se pregateste sa faca un nou film "Dante si Doamna de fier" Sunt curioasa sa vad ce-o iesi!
__________________
"Nihil Sine Deo"
mafalda is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 17 Aug 2008, 11:26   #13
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Deocamdatä, vine tgdn-tgdn cu "Marilena", cine l-a väzut la TIFF ne-a spus povesti de groazä...
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 18 Aug 2008, 00:00   #14
herbert
Guru
 
herbert
 
Join Date: May 2004
Posts: 2,026
vazut si eu Legiunea...
groaza...
daneliuc isi compromite/ruineaza - si nu e singurul... - ceea ce a facut binishor pana la '89, in secolul trecut.
__________________
"Nu te apleca decat pentru a iubi.
Daca mori, tu continui sa iubesti" - Rene Char
herbert is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 04 Sep 2008, 14:43   #15
mafalda
Guru
 
mafalda
 
Join Date: Jul 2007
Location: Intr-o lume imaginara
Posts: 803
Dupa ce am vazut si eu "Legiunea straina" am facut haz de necaz (pleca lumea din sala in timpul filmului, la avanpremiera de la "Studio")
M-am mirat cum de nu a distribuit-o pe Cecilia Barbora!?
Acum astept cu mare curiozitate sa vad ultima lui trasnaie "Marilena"
Si am auzit ca mai pregateste o pozna "Dante si Doamna de Fier"
Dar daca "maestrul" nu a obosit ce vina avem noi?
Chiar nu se gaseste nimeni sa-i spuna sincer in fata, fara nici o rautate, ca a deraiat, daca el nu-si da seama de asta?
__________________
"Nihil Sine Deo"
mafalda is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 04 Sep 2008, 19:45   #16
Pashpix
Guru
 
Pashpix
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 559
Singura parte bunã din film este Ricã Rãducanu...
Pashpix is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 04 Sep 2008, 20:13   #17
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Si Nicodim Ungureanu (da', mä rog, e firesc).

Last edited by Pitbull : 10 Jun 2009 at 10:36.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 09 Jun 2009, 22:17   #18
Stalker2009
Junior
 
Stalker2009
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 47
Halal „ capodopera ” . Lol ... she di lipitori bre , scabroase peste care vine si acea scena detaliata de la morga , cu vomitatura aluia ... Marturisesc ca la un moment dat m-a furat peisajul si m-am trezit brusc , se injura la cadru de mama focului . Si cum spunea una din protagoniste in making of , o distreaza cand Daneliuc abia la a 5 a dubla zice ca-i bine ... asta ce inseamna , ca-i profi in materie de regie ? Si don Sergio zice ca-i bine dupa a 2 a dubla , dar asta nu inseamna ca filmul e reusit .

Last edited by Pitbull : 10 Jun 2009 at 11:17.
Stalker2009 is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 09 Jun 2009, 22:34   #19
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
La lipitorile alea, zice Collins (fi-miu): "Asta-i metafora cu finantärile de la C.N.C.!"
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 10 Jun 2009, 03:19   #20
Judex
Banned
 
Judex
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 5,986
Originally Posted by Pitbull:
La lipitorile alea, zice Collins (fi-miu): "Asta-i metafora cu finantärile de la C.N.C.!"
Pit, tre sa ne vedem toti la o bere!
Judex is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:13.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells