Go Back   Cinemagia Forum > Totul despre filme > Cinematografia romaneasca

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 06 May 2009, 13:39   #141
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Originally Posted by Dan Mihu:
Originally Posted by halebardul:
Nu toti regizorii dezastruosi sunt batrani, nu-ti mai dau exemple.

As fi preferat sa spui ca "nu toti regizorii batrani sunt dezastruosi". Asa mi se pare ca nu faci decat sa sustii tema lui Keepwalking si sa confirmi asocierea "batrani = prosti", "tineri = buni".

da, corectez, completez:
nu toti regizorii dezastruosi sunt batrani si nu toti regizorii batrani sunt dezastruosi.

dar intrucat ma interesau doar aia dezastruosi, m-am ocupat doar de ei.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 13:58   #142
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
nu eu sustin ca batrani = prosti.
asa se subintelege din toate scandalurile legate de CNC.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 13:58   #143
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Originally Posted by keepwalking:
afimatia asta, potrivit careia "tinerilor li sa dau bani doar ca sa li se inchida gura", mi se pare interpretabila.
ce sa inteleg, ca porumboiu si puiu au obtinut primele doua locuri la sesiunea trecuta doar pentru ca CNC a vrut sa le cumpere tacerea?
pai atunci inseamna ca proiectele lor n-au avut valoare artistica, ci doar de "troc"?
Nu, nici gand. Dar puteau sa nu intre in carti deloc, oricat de valoroase erau. Intr-o varianta de coruptie dezlantuita si desantata puteau sa castige numai "dezastruosii".

Si, cum spuneam mai sus, nu trebuie sa faci identificarea batran=dezastruos.
Hai ca stii despre ce vorbim aici, nu mai face pe naivul.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 14:32   #144
paul_aramis
Guru
 
paul_aramis
 
Join Date: Apr 2009
Location: în ţara laptelui
Posts: 2,347
mă iertaţi că mă bag p-aci, eu, un profan în ale filmului (dar'mite în critica de film) dar chestia asta cu bătrâni-tineri, proşti-buni, de ce ăia şi nu noi, etc. etc. aduce tot mai mult a caragiale. că tocmai ce-am revăzut aseară politică cu delicatese. curat caragiale! parol monşer! p'onoarea mea!
__________________
"Şi voi porni. Simplu. Toţi indienii mor astfel, în hamacurile lor. Se leagănă uşurel. Când totul se sfârşeşte, înseamnă că au plecat spre o altă viaţă, mai frumoasă."
Fernand Fournier-Aubry
23.11.1901 - 20.12.1972

Last edited by paul_aramis : 06 May 2009 at 14:39.
paul_aramis is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 14:37   #145
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
Originally Posted by halebardul:
Hai ca stii despre ce vorbim aici, nu mai face pe naivul.

nu prea stim despre ce vorbim...totul e confuz, nimeni nu propune nimic concret, doar se trimit scrisori dintr-o parte in alta, e o lupta cu avioane de hartie.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 15:04   #146
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Originally Posted by paul_aramis:
mă iertaţi că mă bag p-aci, eu, un profan în ale filmului (dar'mite în critica de film) dar chestia asta cu bătrâni-tineri, proşti-buni, de ce ăia şi nu noi, etc. etc. aduce tot mai mult a caragiale. că tocmai ce-am revăzut aseară politică cu delicatese. curat caragiale! parol monşer! p'onoarea mea!

orice dezbatere pe-aceaste meleaguri, monser, o sa capete ceva din Caragiale, n-avem ce face. Dar lucrurile nu sunt asa simpliste cum spui, nu impartirea aia e subiectul aici. Iar daca esti rautacios ne amintim si noi de niste filme vazute aseara.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 15:28   #147
paul_aramis
Guru
 
paul_aramis
 
Join Date: Apr 2009
Location: în ţara laptelui
Posts: 2,347
nu eram răutăcios făceam doar o constatare fiind "din afară" şi "pe afară" de subiect. totul e de unde priveşti lucurile. din păcate filmul devine (a devenit deja) şi el un obiect comercial. pentru momentul prezent, ceea ce contează sunt banii. scoţi bani (ăia investiţi)? ai succes! n-ai scos bani? pa şi pusi, nimeni nu e dispus să piardă doar ca să iei tu cine ştie ce şi câte premii pe la festivaluri, concursuri sau aiurea). trist dar adevărat, nu cred să (mai) existe vreun mecena în românia. eu văd lucrurile în felul următor:

- ai scos bani = ai succes (de asta ai nevoie acum)
- te laudă critica = eşti consacrat (rămâne în grija posterităţii)

în ziua (românia) de azi succes în film (ca şi în "muzică") înseamnă să ai în scenariu (film) bani, femei (cât mai dezbrăcate), maşini tari şi bengoase, mafioţi cu lanţuri groase şi manele (neapărat, asta e muzica "adevărată"). o salată de asta îţi asigură succesul. şi când ai succes, ce te mai doare-n bască de consacrare? (pe unii)

partea nasoală e că bani de finanţare de multe ori se duc la cei care nu scot nici bani şi nu capată faimă. dar se duc pentru că cineva mai trage un comison pe undeva ... şi uite aşa ajungi la vezi filme la care după vizionare te întrebi "despre ce era vorba?" (asta mi-aduce aminte de o scenetă cu marin moraru şi cotescu - cred -, aia cu era un film despre pescari pentru că din când în când prin cadru trecea o barcă)

părerea mea
__________________
"Şi voi porni. Simplu. Toţi indienii mor astfel, în hamacurile lor. Se leagănă uşurel. Când totul se sfârşeşte, înseamnă că au plecat spre o altă viaţă, mai frumoasă."
Fernand Fournier-Aubry
23.11.1901 - 20.12.1972

Last edited by paul_aramis : 06 May 2009 at 15:53.
paul_aramis is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 15:51   #148
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Originally Posted by paul_aramis:
partea nasoală e că bani de finanţare de multe ori se duc la cei care nu scot nici bani şi nu capată faimă. dar se duc pentru că cineva mai trage un comison pe undeva ... şi uite aşa ajungi la vezi filme la care după vizionare te întrebi "despre ce era vorba?"

da, cam despre asta vorbim.
nu ca-s tineri sau batrani, destepti sau prosti.

iar amendamentele lui mungiu asta încearcă să elimine, finanțările mânărite.
de acord, keep?
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 17:01   #149
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
ti-or fi scapat, se mai intampla.

Nu-s toate, dar o mare parte:

Apreciez ca ar fi necesar ca membrii comisiei de selectie sa aiba obligatia de a face o apreciere scrisa despre proiectele cistigatoare si ca ar fi de preferat ca ei sa nu mai faca parte din viitoare comisii de selectie in cazul in care carierele publice ale filmelor notate de ei sint difera semnificativ de estimarile pe care le-au facut repectivii lectori.
Apreciez ca, pe termen scurt, regulamentul de concurs trebuie modificat in sensul revenirii la spiritul sau initial de a sprijini valoarea probata prin succese incontestabile in festivaluri de prestigiu incontestabil, prin vinzari si incasari probate prin returnari de fonduri catre C.N.C.
Apreciez ca toate declaratiile din dosarele aplicantilor trebuie verificate si facute publice inainte de concurs.
Apreciez ca e preferabil ca membrii comisiei de selectie si expertii comisiei financiare sa nu fie alesi de catre C.N.C.
Apreciez ca verificarea dosarelor, inclusiv a bugetelor candidatilor trebuie facuta inainte de concurs, in asa fel incit etapa a doua a concursului sa nu fie interpretabila.
Apreciez ca trebuie sa existe criterii clare si publice conform carora expertii financiari analizeaza bugetele si ca aceasta apreciere trebuie facuta inainte de desecretizarea proiectelor.
Apreciez ca decizia finala privind cistigatorii concursului trebuie sa aiba loc dupa ce au fost judecate eventualele contestatii depuse de aplicanti.
Apreciez ca discutiile in cadrul comisiilor de selectie si cele cu reprezentantii C.N.C. trebuie inregistrate ca documente publice.
Apreciez ca pe viitor ar fi preferabil ca C.N.C. sa fie degrevat de sarcina organizarii concursului de selectie si ca aceasta ar trebui facuta de catre un organism independent pe baza datelor puse la dispozitie de catre C.N.C.
Apreciez ca e de dorit ca urmatorul concurs de proiecte sa se desfasoare dupa ce situatiile pe care le mentionez in acest document si care nu implica o modificare a legii cinematografiei vor fi fost corijate.
Apreciez ca misiunea CNC ar trebui sa fie mult mai ampla decit gestionarea concursurilor de proiecte si ca in general in acest moment : CNC nu are reactie fata de faptul ca Romania are cel mai mic numar de sali de cinema din Europa raportat la populatie ; nu exista o strategie in privinta distributiei de film in Romania ; nu exista o strategie in privinta scaderii dramatice a numarului de spectatori in salile din Romania ; pirateria este coplesitoare in privinta produselor video si nu exista nici un plan vizibil de combatere a fenomenului; majoritatea celor care iau credite pentru productie de la CNC nu returneaza niciodata aceste credite.
Consider ca doar schimbarea persoanelor decizionale aflate acum in functie nu este suficienta si ca trebuie insotita de o innoire structurala, de atitudine si de viziune.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 06 May 2009, 22:50   #150
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
dar l-a intrebat vreun ziarist pe cristi mungiu de ce nu a discutat aceste amendamente la intrunirea cu ministrul culturii?
ca asa stim din diverse relatari ca i se facuse "lehamite".
as vrea o motivatie publica a motivului pentru care a tacut, la fel de oficiala pe cat a fost protestul sau.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 09:39   #151
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Originally Posted by keepwalking:
as vrea o motivatie publica a motivului pentru care a tacut, la fel de oficiala pe cat a fost protestul sau.
nu mai bine il pui la zid si gata?
OF!
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 10:37   #152
Pitbull
Unlikely Messiah
 
Pitbull
 
Join Date: Dec 2004
Location: Bucharest
Posts: 16,822
Originally Posted by keepwalking:
eu mai am totusi niste nelamuriri...
dar poate merita un topic separat...
ma intrebam de unde a aparut aceasta ruptura intre "vechii" si "noii" regizori....
daca e sa ne luam dupa discursul membrilor noului val, cam tot ce a fost in cinematografia romaneasca a fost nul pana la aparitia lor.
pare ca valoarea s-a nascut odata cu ei.
si, totusi, ei i-au avut drept profesori tocmai pe "dinozauri".
dintr-un profesor prost poate iesi un elev genial?
Sunt la Timisoara, scriu pe fuga la un laptop cu care nu ma descurc, mai asteapta si altii, asa ca voi fi scurt:
Ruptura a aparut simultan cu ultimul deceniu al secolului trecut. Intre 1989 si 2002, cinematografia romana a fost in moarte clinica. Singura "punte", Nae Caranfil, e un caz individual, atipic.
Dinozaurii erau niste profesori dezastruosi. Ei nu i-au creat pe "tineri" - dimpotriva, au creat haosul anterior aparitiei noii generatii.
Am discutat mult pe forum toate astea. Cand revin, mai putem dezvolta.
Pitbull is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 11:15   #153
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
pai, va fi un nou concurs, probabil in iulie, dupa acelasi regulament.
pana atunci se vor mai trimite niste scrisori, vor mai avea loc niste intalniri protocolare si silentioase.
dupa concurs, iar vor aparea scrisorile de protest si amendamentele.
si tot asa.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 15:23   #154
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Eu zic ca inainte de a-l critica sau a-l judeca pe Mungiu pentru ce face pentru noi ar trebui, ca-n zicerea celebra, sa vedem ce facem si noi in sensul indicat de el.
Raspunsul e simplu: el macar face CEVA, noi nu facem NIMIC. Stam cu fundul pe un scaun de birou, tragem basini si-n probleme cinematografice incercam a fi isteti. Daca te supara observatia, sa zicem ca vorbesc in numele meu. Ce face el e un inceput bun, o samanta aruncata acolo, care probabil - si spre lehamitea lui - nu pare a incolti in mediul acid al breslei. N-a fost bataios pana la capat, ok, dar sa nu ne apucam sa-l criticam noi, care nu facem NIMIC.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 16:09   #155
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Originally Posted by Dan Mihu:
Mi-am permis sa-mi sterg cateva mesaje din acest thread. Cu o singura exceptie, minora, acest lucru nu va afecta cursivitatea lecturii. Era vorba in general de linkuri spre alte site-uri. Va multumesc pentru intelegere.

Analiza ta asupra amendamentelor era foarte buna. Nu inteleg de ce ai sters-o. Evident, e alegerea ta.

Oricum, amendamentele sunt aici, oricand vrei sa le comentezi (la rubrica Concluzii din scrisoarea respectiva - existenta aici pe thread. Sau cele citate de mine). Orice opinie e bine-venita.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 19:50   #156
marmatia
Junior
 
marmatia
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 65
Daca sint regizor si am un lung metraj intrat in productie este ok sa particip la concursul CNC pina nu termin filmul intrat in productie? Eu gasesc ca nu este in regula.
Inteleg, tentatia este mare atunci cind ai un punctaj bun ca regizor. Vrei sa cistigi mai multe sesiuni fara sa-ti alterezi zestrea de puncte.

Atunci cind nu esti si producator si acesta amina semnarea contractului cu CNC gasesc ca este scuzabil, eu am fost recent in aceasta situatie. Pina la semnarea contractului cu CNC producatorul este liber sa faca filmul sau sa se retraga si regizorul nu are prea multe pirghii in directia asta. Dar cind filmul intra in productie si regizorul are garantia ca filmul se face parca este nefiresc sa participe cu alte proiecte in concursurile CNC.
marmatia is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 22:06   #157
keepwalking
Guru
 
keepwalking
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,598
Originally Posted by halebardul:
Stam cu fundul pe un scaun de birou, tragem basini si-n probleme cinematografice incercam a fi isteti. Daca te supara observatia, sa zicem ca vorbesc in numele meu.

Da, ma supara observatia.
Nu trag "basini" si nu ma dau "istet in probleme cinematografice".
Inchei aici dialogul cu tine.
keepwalking is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 07 May 2009, 22:15   #158
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
de ce nu ma mira?

care dialog il intrerupi? ala in care tu doar acuzi, de pe o a treia baricada, inexistenta, in care totul iti pute, totul trebuie injurat, nimic nu e bun, tot ce misca in tara asta, batran sau tanar, trebuie stalcit sub papuc, nici o solutie nu e viabila, toata lumea e doar pe interes, daca nu-s unii sunt altii, noi suntem mereu la coada, totul e un fasss dar noi nu vrem sa facem nimic, si daca se poate sa se pastreze situatia actuala ca noi ne simtim bine asa ca victime?
Mersi mult, de asa dialog ma lipsesc si eu cu bucurie.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 08 May 2009, 09:44   #159
halebardul
Guru
 
halebardul
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 1,916
Send a message via Yahoo to halebardul
Originally Posted by marmatia:
Daca sint regizor si am un lung metraj intrat in productie este ok sa particip la concursul CNC pina nu termin filmul intrat in productie? Eu gasesc ca nu este in regula.
Inteleg, tentatia este mare atunci cind ai un punctaj bun ca regizor. Vrei sa cistigi mai multe sesiuni fara sa-ti alterezi zestrea de puncte.

Atunci cind nu esti si producator si acesta amina semnarea contractului cu CNC gasesc ca este scuzabil, eu am fost recent in aceasta situatie. Pina la semnarea contractului cu CNC producatorul este liber sa faca filmul sau sa se retraga si regizorul nu are prea multe pirghii in directia asta. Dar cind filmul intra in productie si regizorul are garantia ca filmul se face parca este nefiresc sa participe cu alte proiecte in concursurile CNC.

Buna observatia.
Fiind pe val, participi la toate sesiunile, iei finantari la greu pana cand faci primul film - care sa zicem ca e prost - iar celelalte finantari raman nealterate de asta. Cred ca asa s-a intamplat cu barna, de a putut face dupa 'dincolo de amarmurica' si 'casanova, identitate blambecita'. Daca intra cu proiectul asta acum, nu's daca mai lua.

Si aberant mai este cand deja ai castigat la categoria debut si pana sa debutezi mai participi, tot la categoria debut - si eventual iei.
halebardul is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Old 08 May 2009, 18:24   #160
civica65
Senior
 
civica65
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 112
Am văzut la televizor o emisiune în care Sergiu Nicolaescu a salutat apariţia scrisorii regizorilor din vechea gardă. "Mi se pare cât se poate de drept ce au făcut colegii mei şi mă bucur că m-au urmat într-un protest de acest gen. Cred că Ministrul s-a învăţat minte, în urma protestului nostru. Am început această discuţie cu trei săptămâni înainte de povestea asta, în cadrul Senatului. Ce a vrut să facă ministrul e o comedie, o întâlnire aşa-zis culturală. Au fost mai multe comunicate, publicate pe site-ul ministerului Culturii, care păreau adresate doar regizorilor Mungiu, Giurgiu, pentru că enumerarea numelor se termina aici, fiind continuată de formula "şi alţii"... Mă întreb cum e posibil să pui nume ca Giurgiu, Mungiu, înaintea unora ca Piţa, Pintilie, Blaier? Ne-a adus o jignire foarte gravă. Să fie mulţumit că scapă cu atâta!", a spus senatorul Sergiu Nicolaescu.
civica65 is offline   Reply With Quote sendpm.gif
Reply


Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:55.


Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
jinglebells