View Full Version : Oltencele aka Italiencele
barbarosa
16 Oct 2004, 00:22
Am fost in seara asta la mult asteptatul Italiencele, tarata de prietenul meu. Recunosc ca am plecat cu o prejudecata. Stiam cam cum sunt filmele romanesti: povesti pre sau post ceausiste, variatiuni pe aceeasi tema: cam naspa tarisoara asta a noastra cu tot ce e in ea. Exceptand esecurile totale care incearca sa copieze filme americane proaste (vezi Dulcea sauna a mortii sau Damen Tango). Traiasca marii nostri actori pusi in valoare de marii nostri scenaristi si regizori.
Astfel, intr-un sat oltenesc doua surori, una indragostita, matura dar naiva, si una tanara dar inteligenta (cu priviri de psiholog) in naivitatea ei de copila, fug din sat in Spania la cules de capsune, si asa cum ne divulga afisul, ajung in Italia. Afisul e foarte generos si ne mai divulga si ce fac ele in Italia. Uitandu-te la afis poti vedea doua prostituate, usor vulgare. Ai fi tentata sa crezi ca cea bruneta e mai vulgara decat roscata. Insa ea e de fapt fata cea mica, dusa cu forta de sora sa. Afisul e insa in opozitie cu povestea. Fetele ar trebui sa fie foarte naive.
Bun, deci cele doua fete trec prin mai multe peripetii si ajung inapoi acasa. Laitmotivul filmului cred ca este "In strainatate e bine pt trup, acasa e bine pentru suflet", laitmotiv partial sustinut de poveste. Observ ceva foarte ciudat in cinematografia noastra: regizorii tineri isi scriu singuri scenariile. Sa nu mai fie oare scenaristi valorosi in Romania? Probabil ca nu. Iata insa rezultatele. Personaje accesibile si mintii scenaristului videoclipului cu Pacala al lui Banica Jr: Don Juan al satului, talibanul satului, tampitul pe role al satului, Bruzli, personaje fara personalitati puternice, create doar ca un strat superficial de culoare pentru latura dorita comica a filmului. Singurul adevarat mi se pare acel Bruzli, care imi aduce aminte de frati-miu cand era mic. Intamplarile sunt neverosimile, nici Tarantino n-ar scrie asemenea aberatii: calugarite ce parasesc manastirea pentru tarani curvari, tarani care se strang la discoteca din sat sa vad o caseta cu filmul porno in care sunt obligate (desi mai rad ele in filmul cela) fetele sa "joace", bandit si politist ce se recunosc ca fosti colegi abia dupa ce mai au putin si se impusca, indragostit ce opreste trenul pentru a nu o lasa pe una din fete sa plece in Spania, fiindca ii era sortita prin horoscop sau mai stiu eu ce (ca nu-mi aduc aminte) sa-i fie nevasta. Nunta are loc chiar pe sinele trenului. Inimaginabil.
Imaginile sunt frumoase pe alocuri, simetria filmului (drumul de la inceput si cel de la sfarsit) e bine folosita. Ce nu inteleg eu este urmatorul lucru (poate sunt totusi incuiata): de ce mama dracu' ii mitizam pe americanii astia imputiti? Domnu' Spike Napoleon Lee, ne doare sa vedem intr-o poveste mioritica un drapel american falfaind atat de artistic in vant. Ei sunt salvarea noastra, nu?
Hmmm, si acum finalul. N-am inteles ce se vrea acest film. Un semnal de alarma, o pilda? Se vrea si comedie si reuseste foarte rar. Se vrea drama si nu impresioneaza. Nu e groaznic, nici chiar rau. Insa, din pacate, din punctul meu de vedere, nu iese din tiparul filmelor romanesti care nu te lasa cu nimic si pe care le uiti COMPLET intr-o saptamana.
P.S. Am uitat sa scriu ca cei doi parinti ai fetelor mor (logic, nu? ca doar tre' sa fie trist), una inainte de plecare si unul (betiv) dupa.
P.P.S. Romani din Romania, renuntati naiba la post-sincron.
impresionant... nu ma asteptam ca acuma direct sa fiu confrontat cu asa ceva, dar hai sa incep...
iti dau dreptate in mai multe puncte de vedere. ala cu personajele 'improvizate' si 'superficiale', ala esta absolut cum ai zis tu. insa, trebuie sa consideream ca in film nu este vorba de viata satului, ci de fetele astea, care traiesc in el (personajele lor sunt facut chiar bine). asa ca poate ca este bine sa nu ai nici un personaj care sa fie complet credibil... fiecare arata o mica parte a societatii romane, intr-un fel distortionat, si satirizat. asa ca poate nu se poate trece la 'greseala'...
acuma la scena aia cu drapelul american, si in relaie cu tot ce este posibil sau nu in romania. daca te uiti un pic la stiirile de la ora 5 pe protv (care se bucura in fiecare zi de o cifra de spectatori impresionanta), vezi ca in romania se cam poate tot, si de aia nu m-am mirat cand am vazut ce-am vazut in film. drapelul este pus frumos, asa ca 'victory', un simbol placut dar tot satirizat, care in acelasi timp contrasteaza cu viata satului unde comunismul nu a trecut (compara finalul unde la radio este ceva comunist). daca vedem lucrurile asa, si daca ne gandim cu cat drag au fost asteptati americanii sa vina in timpul comunismului, drapelul ala chiar este misto, si vine bine.
nu stiu dece a fost interpretat filmul asta ca o comedie. dupa mine nu se poate spune ca este una, dar bine, nu este nici o drama.... este o poveste trista dar adevarata, care se intampla cu o parte din romance, care insa este ambalata frumos si cu un umor de bun gust, si nu de bloc. sfarsitul nu cred ca are nici o alta functie, inafara de ideia ca sfarsitul nu trebuie sa fie neaparat negativ, ci ca in viata mai exista si ceva care se numeste 'speranta'. asa ca macar sfarsitul este pozitiv, cand de fapt in film nu vezi nimic decat trista soarta a unor fete...
si acuma la afis. cred ca vine foare bine. daca-l vezi numai asa, nu te gandesti la nimic, inafara la doua curve ordinare. ele sunt complet inexpresive, si chestia asta este cu atat mai puternica in momentul in care iesi din film si-l mai vezi o data. m-i se pare potrivit.
in general critica ta este buna, dar cam superficiala asa. nu trebuie numai sa te uiti la imagini si sa le analizezi si sa spui 'asta nu se poate', pentru ca si filmul asta a fost gandit intr-un fel. poate ca mai trebuie sa stai un pic, si sa incerci sa gasesti paralele intre viata de zi cu zi a romanilor, si parodia care o gasesti in filmul asta. o sa ai niste surprize placute.
PeSe... dar ai dreptate cu post-sincronul... filmul romanesc nu o sa treaca de chestia asta in veci..
Alex Leo Serban
16 Oct 2004, 11:13
fost si eu aseara... jalnic!
pacat de actrite/actori, irosite/i.
cred k - la cita 'materie' e-n film - iesea de-un scurt-metraj...
Ambra Blu
16 Oct 2004, 11:30
In comparatie cu Damen tanga si orient Expres asta este film. Pacat ca are prea multe burti, pacat ca nu ii vedem sfircurile Anei Ularu, pacat ca Bobita moare. Contrar multora, mi-e mi-a placut imaginea de deschidere. Nu cred ca filmul a fost decis: a fost comedie, a fost realitatea dura da viata - foarte prost jucat, apropo, cu actori de la Bucuresti care nu stiau sa zica "da" si "pa"; de ce, fratilor? - a fost drama? Cind taranii de aici se-a joaca de-a Morometii si baietii care lucreaza la Service ( simpatic grasul cu "mersi frumos") de-a fieraria lui Iocan, am tot strimbat din nas. Oricum, decit sa va luati doo beri, vedeti filmul asta. Este un film cum eu nu as face, dar sala a fost plina. Nota 5.
Am fost si eu la premiera. Cred ca filmul merita vazut. Si nu a fost catusi de putin <jalnic>, ALS. Are umor, are emotie. In afara de aceasta, de unde pana unde <pacat de actori, de actrite>? Ei si-au conturat personajele impreuna cu regizorul si scenaristul filmului, nu dupa cum le-a taiat pe ele captul, iar a admira jocul actorilor, criticand performanta regizorului inseamna deja un partipri, ALS! Sunt sigura ca filmul va avea cu mult mai multi spectatori decat voma aia de Maria a lui Netzer /acolo sa vezi telenovela ieftina!/ sau decat Examen al lui Titus Muntean. Indiferent de ce spun <criticii cu acte> este clar ca spectatorul place filmul.
Interesant comentariu, Barbaraosa, dar nu ne convingi ca filmul este prost. Te intrebai ce-i cu drapelul american. Simplu - cred ca imaginea de libertate si democratie se asociaza la romani ]n special cu cea a Americii si nu a Europei /Berlusconi-Nastase, stim noi foarte dine care-i dilul, ca nu suntem prosti!/, prin urmare drapelul este <mirajul actritelor- oltence> nu al regizorului, sau poate mai putin al regizorului. De fapt, asta imi place mie cel mai mult la film- imaginile acestea statice ale satului romanesc, tip tablou, dar care te impresioneaza si spun multe despre mentalitatea oamenilor de aici. Spui ca nunta de pe peron este neverosimila. Nu faci decat sa demonstrezi cat de viciata este deja mentalitatea romanilor, pentru ca iti pare, probabil, mai verosimil ca o <Marie> mioritica sa suporte stoic betiile si bataile barbatului sau si sa-i mai toarne si noua copii pe deaspura, pe care sa-i creasca, singura, la flacara lumanarilor furate din cimitir. Sau mai firesc ti se pare ca romanii sa-si doreasca foarte tare sa ajunga in <Occident>, atat de tare, incat isi parasesc fara a carti iubitii, manati de mirajul UE. Ei, Italiencele schimba lucrurile.Ne ofera mai multa demnitate, noua, celor uitai in acest colt al Europei de Est, asa cum suntem noi, cu naivitatile noastere. Totul in acest film este simbol. Brusli in special> nebunul-intelept care spune in gand de 5 mii sau de nu stiu cate mii de ori SOS salvati satul romanesc. In privinta faptului ca filmul este indecis, ai dreptate, insa - nu este comedie, ca dupa vizionare lasa un gust amar, nu este nici drama, ca mai si razi si te simti bine la acest film. Reactia spectatorilor a fost una excelenta! Daca ar fi sa cataloghez dialogurile din film, as spune ca toate pot fi <citate>, vorbe tipice pentru taranii romani de azi. De altfel, mai este un aspect - am fost la Examen de Titus Muntean si m-am plictisit. Nu am iestit din sala din respect pentru munca unei echipe de cineasti, multi insa au facut-o. Am fost la Italiecele si am ramas, dupa cum au ramas si ceilalti numerosi spectatori care au venit la premiera. Iar acest lucru este foarte important, Barbarosa.
barbarosa
16 Oct 2004, 13:19
Nu e groaznic, nici chiar rau. Insa, din pacate, din punctul meu de vedere, nu iese din tiparul filmelor romanesti care nu te lasa cu nimic si pe care le uiti COMPLET intr-o saptamana.
Cam asta era concluzia mea. N-am zis ca e prost. Doar ca nu e mare lucru, asa cum se astepta. E un fel de nimic cu culorii aproape vii.
A trecut o noapte si jumatate de zi. Deja am inceput sa uit imagini, scene...
Astept scenaristi valorosi (care sa nu ii lase pe regizori sa-si faca filmele copilariilor sau dramelor lor) care sa scrie povesti credibile. Ce e cumplit in filmul romanesc e ca multi cauta drama omului in mizerie, ei cred ca asa ii cumpara tot omu' filmul si ca drama e cu atat mai mare cu cat omul e mai neajutorat si mai sarac (vezi Oltencele, Maria, Examen etc.). De ce nu se incearca oare o poveste cu drama (asta in cazul unei drame) unui personaj fara grad de bogatie (asa cum s-a incercat in Damen Tango, desi scenaristul ar trebui impuscat)? Pentru ca daca cineva chiar are ceva de spus despre fetele care pleaca in strainatate la munca si devin prostituate, o sa o spuna. Insa numai daca nu mai poate rabda acea problema in el si erupe, iese afara printr-un film, un film frumos. Cand insa vrei sa faci filme dar nu stii despre ce si iti gasesti (cum isi gaseste manelistul motiv de melodie din problemele maselor) o poveste accesibila maselor si incerci sa faci si putin haz de necaz (c-asa-i romanul) si sa dai si un final optimist (ca doar sa-i placa omului ca are si el o verisoara in Spania si nu trebuie sa plece acasa suparat) facand toate astea gratuit, fara un fond puternic, fara o pasiune care sa te impinga in probleme neimaginate pana atunci peste care treci cu greu, iti iese un film ca Oltencele. Mie, sincera sa fiu, mi-a placut cu 5 milimetri mai mult Maria pentru ca acolo Netzer chiar avea o problema,voia neaparat sa spuna/transmita ceva, si s-a simtit.
Si mai e ceva ce nu inteleg: de ce mama ma-sii nu se fac comedii la noi? Toti regizorii vor sa se afirme prin drame, care sa ramana posteritatii ca niste capodopere, niste mari filme de arta. Cãcat mai baieti. Mi-a placut la Oltencele ca Napoleon nu s-a pierdut in partea dramatica a povestii in totalitate si a mai pastrat si o doza de comic (satiric, de situatie, de limbaj) si de umor. Din pacate asta a dus la un dezechilibru. Nu stiai daca sa-ti para rau de fetele alea sau sa razi de ele (una indragostita moarta de un sarlatan, alta voia sa se insoare cu un american soldier), oare e o mare drama sau e o mare satira? Hmmmm. Napi, fratioare, ne-ai lasat in ceata.
"cand plangi, mie-mi vine sa rad, e neplacut..." - tocmai am luat tzeapa saptamanii datorita vrajelii lui ambra, ca mai bine sa te cultivi decat sa bei 2 beri, bla-bla- bleah :x
si cum cultura se face solo, soarta mi-a oferit sansa unica de a putea vedea o panarama de film doar eu si fumul de la tigara. dupa ce am marcat banul la casa de bilete si am dat un sarut-mana politicos la doamna cu popcorn, m-am delectat pret de o ora si o dunga, cu un film ce-mi aducea aminte de alta experienta traumatizanta :tancul. norok ca nu deranjam pe nimeni tragand impasibil din tigara si jucand un "snake" pe celular.
pacat de mara nicolescu si ana ularu care au mai skitat niste gesturi naturale de actorie, dar restul jucau ca-n reconstituirile cu criminali de la stirile tv. cel putin zamfirescu ala imi venea sa ma urc pe vreo scara si sa-mi sting tigara fix pe impresiile lui de vedeta . scenariul de la tanc mi s-a parut o minunatie pe langa asta (acolo tot asa, un mediu rural, dar macar avea o idee gen "lumea vorbeste fara sa vrea sa vada" ce a mai salvat filmul).
inainte de a iesi din scara blocului , vecina mea cea misto m-a avertizat ca un film romanesc cu titlul asta nu suna a bine "tre' sa fie un film cu bagaboante" - se pare ca avea dreptate.
capitain
16 Oct 2004, 20:17
am fost la Examen de Titus Muntean si m-am plictisit.
examen are o poveste buna, iar filmul este si el bun, cu exceptia alexandrei mutu
in examen, regizorul nu s-a comportat ca si cum ar da un "examen" - adica nu a adunat 15 mii de personaje si povesti intr-un film ca sa iasa o salata multicolora, iar daca tu te-ai plictisit inseamna ca nu ai fost prea atent...nu iti face probleme, asta se intampla multor admiratori ai grupului "vacanta mare".
keyzer soze
17 Oct 2004, 08:15
foarte colorata cronica, egon :hmm:
In comparatie cu Damen tanga si orient Expres asta este film. Pacat ca are prea multe burti, pacat ca nu ii vedem sfircurile Anei Ularu, pacat ca Bobita moare. Contrar multora, mi-e mi-a placut imaginea de deschidere. Nu cred ca filmul a fost decis: a fost comedie, a fost realitatea dura da viata - foarte prost jucat, apropo, cu actori de la Bucuresti care nu stiau sa zica "da" si "pa"; de ce, fratilor? - a fost drama? Cind taranii de aici se-a joaca de-a Morometii si baietii care lucreaza la Service ( simpatic grasul cu "mersi frumos") de-a fieraria lui Iocan, am tot strimbat din nas. Oricum, decit sa va luati doo beri, vedeti filmul asta. Este un film cum eu nu as face, dar sala a fost plina. Nota 5.
de la tine ambra blu asa o cronica... poate ca ai baut cu doo beri prea mult inainte sa te asezi la computer.
hai, mai incerca o data, si incerca sa-ti folosesti capul, si nu numai degetele. este pacat, pentru ca in rest stii sa scrii bine...
incearca sa rte detasezi de moartea lu' bobita si de sfarcurile anei ularu, si incearca sa spui mai multe despre film... stiu sa asta s-ar putea sa fie greu, dar totusi, cred ca ne-ai bucura poe toti cu ceva mai inteligent.
Ambra Blu
17 Oct 2004, 14:21
de la tine ambra blu asa o cronica... poate ca ai baut cu doo beri prea mult inainte sa te asezi la computer.si incearca sa spui mai multe despre film... stiu sa asta s-ar putea sa fie greu, dar totusi, cred ca ne-ai bucura poe toti cu ceva mai inteligent.
a lasat cineva televizorul deschis? sau mi se pare mie ca aud voci? ma striga cineva din fundul. pamintului?
ps: domnu' egon, am ris de m-am spart la cronica ta.
Am fost si eu la film si pot spune ca mi-a placut. Nu o sa fac o cronica a lui pentru ca eu sunt simplu spectator si nici nu imi doresc sa fac asta. Nu inteleg de unde vine ideea ca e o comedie... mie imi pare a fi o drama cu final optimist si cele citeva glumite destind atmosfera care altfel e foarte trista. Realitatea satului romanesc este foarte bine surprinsa, imaginile sunt frumoase si personajele bine conturate, dar poate ca mare parte din spectatori si din critici nu cunosc prea bine lumea satului. Am ris si m-au incercat lacrimile la film si cu siguranta nu am ramas indiferenta.
Ca putea fi mai bun se poate spune cu siguranta, nimic nu e perfect si clar filmele romanesti pacatuiesc la capitolul sunet :), dar in nici un caz filmul nu este jalnic si nici talentul actorilor irosit. Eu cred ca merita vazut. Si acum puteti sa aruncati cu capsuni :oops:
eu zic ca 'aruncarea cu capsuni' sa fie fondata... asa sa zici ca 'nu mi-a placut' este ceva care nu putem sa ne permitem cand vorbim de filmul romanesc, de care oricum ne plangem rau de tot. daca cineva are ceva de zis referitor le filmul asta, atunci va rog sa o scrie-ti intr-un mesaj mai lung, si ce a placut si ce a fost prost... sunt de acord ca nu este un film exceptional, dar sa zici ca este un film prost, numai pentru ca tu te asteptai la ceva mai mult, este o tampenie la fel de mare, si la fel de destructiva in acelasi timp.
am stat deja destul pe forumu' asta ca sa vad cine este constructiv si cine nu, si de aia poate ca m-a intristat mesaju' lu' ambra blu asa de mult.
mie mi-a placut filmul, tinand cont ca este un film romanesc cu un buget mic, si ca regizorul este un debutant... asa ca eu am chef de discutie, dar vad ca multi sunt aici numai ca sa fie carcotasi, si asta nu face decat sa strice. ... pacat :((
:D
Buuun... Mai baieti! Mi se pare ca ati sarit cam tare si cam dur. Filmul asta a fost de la bun inceput foarte controversat. Ceea ce-i bine. Dar sa fim seriosi. Am citit replici foarte dure si oarecum gratuite ale unora de la care nu ma asteptam chiar asa.
Nu inteleg un lucru: de ce comparati filmele romanesti cu capodoperele americii??? Mi se pare ca pentru voi un film decent e unul care e foarte bun, dar nu exceleaza... Detasati-va si ganditi intre granitele intre care traiti! E simplu sa judeci produsul.Este un film romanesc, cu buget scazut si la care nu au lucrat numai oameni trecuti prin cele mai smechere scoli de film din Europa.
Nu sunteti mandri de ceva de calitate realizat da ai vostri??? Trebuie facut neaparat de cei mai grei dintre cei ma grei??? Noi nu avem d-astia; Nu uitati ce e vorba de un regizor debutant si de niste actori tineri, care fara studii pe masura, ies detasat din cliseele cinematografiei romanesti, si din falsitatea cu care ne-a obisnuit domnul senator :P .
Filmul este o reusita, din mai multe puncte de vedere, si-i sfatuiesc pe cei care cred chiar si dupa ce l-au vazut ca nu iese din vesnicele povesti despre saracie sa-l mai vada o data. (Damen Tango intr-adevara aratat altceva. Dar a fost bine? Sincer! Suntem romani, balcanici, latini. Obisnuiti-va cu asta. Kusturica? Cred ca s-a impotmolit. happy:) Sau sa se duca fara garda pusa. Cred ca multe dintre observatii au fost gratuite si nu au fost facute in comparatie cu alte filme romanesti contemporane.
cum adica sa gandesc intre granitele tarii in care traiesc? sa fiu bine inteles, eu nu vreau sa mor cu george cosbuc de gat! m-am saturat sa tot vad filme ce joaca la categoria musca, eu vreau campioni la categoria grea.
vreti nu vreti, italiencele e un film slab, nici macar decent (scenariu prost si previzibil, exagerari "balcanice" demne de emisiunea lui mitica popescu de pe tvr2 , joc fara nuante (mara si ana - ok), regie cu vreo 2 trucuri ieftine).
sa nu bagam acest film in aceeasi oala cu vreun film de pintilie, puiu, caranfil, muntean, mungiu...
sa depasim faza asta de mandrie autohtona si privirea asta indulgenta ce spune :"e al nostru, tre' sa-l iubim" . un film romanesc nu-l vad ca pe un meci al echipei nationale de fotbal.
Ambra Blu
18 Oct 2004, 10:38
Jupîne EgoN, mi-a plãcut cum ai judecat ºi de data asta ºi m-ai scutit sã îi mai rãspund domnului Yoyoma.
Ma rog...
Poate am exagerat un pic cu nationalismul. Oricum, filmu' n-are nici o legatura cu Cosbuc. Si eu vreau campioni la categoria grea, nu ma-ntelegeti gresit, da' mi s-a parut ca ati sarit cam tare. Si ma refer in mare la barbarosa. Sa nu bag Italiencele in oala cu filmele lui Puiu??!? Care? Marfa si banii? Niki si Flo? Ala-i scenariu?? De fapt unde-i scenariu' acolo? Pintilie? (filme postdecembriste, am zis) Poate te-au impresionat scenele de nud. In rest, nu comentez.
In mare sunt de acord cu ce ziceti voi, dar n-am vazut nici o exagerare. Asta n-am inteles? Unde s-a exagerat? Toata lumea a zis, nimeni n-a dat exemple. Va rog.
Ambra Blu
18 Oct 2004, 11:04
S-au ingrosat tuse. Nu poti sa tot insisti pe umor pasunist la nesfirsit. Nu mai sint nici la comediile bufe, nici la filme frantuyesti cu prosti, jandarmi si extraterestri incit sa rid ca un mut tine atit de mult la jutamintul ritual incit nu scoate o vorba si, out of the blue, gaseste niste catuse cu care se leaga de sina ferata. sau tinarul care trebuie sa ne faca sa ridem, pentru ca ii propune fetei din statie sa corespondeze pe e-mail iar ea, cu initiativa, il ia si-l saruta de ne cacam pe ei de ris. asta e film?
Nu. Faza din statie nu mi-a placut deloc. Ba chiar ambele personaje mi se par penibile si inutile in film. Nu mi-a placut atat de mult umorul cat drama foarte bine interpretata si regizata (sincer, adica); nu atat de mult "trucurile regizorale", cat frumusetea aia care te unge pe suflet. Filmu' nu a fost incarcat de astfel de momente, dar destule cat sa ma atinga. :huh:
Alex Leo Serban
18 Oct 2004, 11:34
cum adica sa gandesc intre granitele tarii in care traiesc? sa fiu bine inteles, eu nu vreau sa mor cu george cosbuc de gat! m-am saturat sa tot vad filme ce joaca la categoria musca, eu vreau campioni la categoria grea.
vreti nu vreti, italiencele e un film slab, nici macar decent (scenariu prost si previzibil, exagerari "balcanice" demne de emisiunea lui mitica popescu de pe tvr2 , joc fara nuante (mara si ana - ok), regie cu vreo 2 trucuri ieftine).
sa nu bagam acest film in aceeasi oala cu vreun film de pintilie, puiu, caranfil, muntean, mungiu...
sa depasim faza asta de mandrie autohtona si privirea asta indulgenta ce spune :"e al nostru, tre' sa-l iubim" . un film romanesc nu-l vad ca pe un meci al echipei nationale de fotbal.
ma declar un sustinator al punctului de vedere al dlui egon - care pune punctele pe toate 'i'-urile din 'italiencele'.
cred ca e profund nesanatos sa perpetuam acest dublu standard in leg. cu filmul romanesc! si - in contextul filmului rom. - pe debuturile de dinainte de '89 & cele de dupa...
kiar nu inteleg cum puteti sa fiti atit de indulgenti cu un film atit de prost, in skimb sa strimbati din nas (unii dintre voi) la filme straine (americane) - ma gindesc la 'colateral'.
CE putea sa va placa la 'italiencele'?? scenariul gen 'stirile pe scurt', care nu urmareste nici o idee, nu aprofundeaza nici o situatie - totul lasat vraiste, la marea plesneala?...
si unde este ritmul?
ah, k rizi la unele poante, k te amuza anumite personaje (vezi 'talibanu'), k unele dialoguri suna 'firesc' - da, e adevarat; dar sa ne multumim cu ATIT DE PUTIN, doar pt k filmul e rom. & regizorul e debutant?
sorry; not 4 me!
am fost recent la londra, la o retrospectiva pintilie, si am revazut debutul lui din '65 - 'duminica la ora 6'... IMPECABIL! era un film care (lasind povestea la o parte) era ABSOLUT SINCRON cu ce se facea la acel moment in cinematografia mondiala!! (nouvelle vague, etc)
sau luati altele - remarcabile: 'nunta de piatra', 'editie speciala' etc...
sau - dupa '89 - 'e pericoloso sporgersi', 'marfa & banii'...
kiar si 'examen' - care e zece clase peste 'italiencele' (& putin conteaza k x sau y s-a 'plictisit' la el!)...
pt k, daca e vorba de ris, poti ride si la geo saizescu, si la 'vacanta mare', si la 'garcea & oltenii'... filme pt 'marele public', nu?
dar cum de-au scazut atit de mult standardele receptarii?
cred k sint multe motive, dar unul dintre ele e sigur televiziunea...
sint filme care nu sint decit echivalentele lui 'ciao, darwin' (sigur, NU e cazul 'italiencelor'!)... ASTA vrem???
cu aceasta (trista) ocazie, anunt discret k ma retrag o perioada de pe ac. forum - de care am devenit periculos de dependent!
am cunoscut aici cinemaniaci simpatici (ricutza, lady_skar, keyser soze, egon...) sau antipatici (marx...) sau amin2 la un loc (ambra, herbert...),
fani pasionati de una sau alta (gaandalf, demona...) - o intreaga comunitate pe care am incercat s-o inteleg kiar si atunci cind m-am certat cu (aproape) toata lumea.
a fost o experienta... interesanta ;)
pe care nu o regret - desi, probabil, o sa regret timpul (prea mult!) petrecut zappind de pe un topic pe altul...
cu bine.
Ambra Blu
18 Oct 2004, 13:15
dar cum de-au scazut atit de mult standardele receptarii?
cred k sint multe motive, dar unul dintre ele e sigur televiziunea...
sint filme care nu sint decit echivalentele lui 'ciao, darwin' (sigur, NU e cazul 'italiencelor'!)... ASTA vrem???
And Tv killed the movie star. Nu stiu unde am citit despre Fire Walk With Me ca ar fi un film prost regizat de un regizor excelent. cauza invocata si blamata era chiar televiziunea, si faptul ca Lynch incerca sa satisfaca privitorul de TV in dauna unui movie-goer die hard.
am cunoscut aici cinemaniaci simpatici (ricutza, lady_skar, keyser soze, egon...) sau antipatici (marx...) sau amin2 la un loc (ambra,...)
8)
Filmul nu este deloc prost! Cred ca multi dintre cineastii romani nu fac decat sa-si povesteasca filosofiile sterile, uitand cu totul de public. In mod categoric, nu fac parte din categoria de public Vacanta Mare si nici nu ma uit la emisiuni gen Cao, Darwin. De aceea, nu pot fi de acord cu cei care compara Italiencele cu Garcea. Sa fie clar, Italiencele are emotie, are adevar, actorii nu vorbesc pasareasca pe care ne-am obisunit sa o auzim in alte filme romanesti. As compara mai degraba acest film cu unul dintre ultimele filme ale lui Mihalkov-Koncialovski, <Gainusa Riaba> se numeste, film si el controversat. Oricum, la ora actuala, a face filme plictisitoare, de un snobism sforaitor, in care se regasesc vreo doi-trei critici de film care nu mai stiu sa fie obiectivi inseamna a falimenta cinematografia romaneasca! Publicul, dragii mei, conteaza si el. Filmul Italiencele aduce spectatori in sali, foarte bine! S-a dorit, probabil, un compromis intre artistic si comercial. Mi se pare unul reusit.
Lui ALS
Chiar si plecand de la prezumtia de nevinovatie ce ar trebui sa-ti dea un metru n plus la start observ ca rugina e ingropata rau, ca temperamentul efervescent si limbajul "dur" si "la obiect" sunt o masca sub care se ascunde un om complexat de propria-i persoana(treba lui) si de propria-i nationalitate(treba noastra). Ti-e rusine ca suntem asa cum suntem, te proslavesti fiecarui gunoi de pe afara si fiind sigur ca esti nul incerci sa reduci totul in jurul tau la propria-ti nulitate ca sa te poti accepta tu pe tine. Tot ce fac romanii este prost, este mult prea banal pentru tine si incerci sa treci peste realitatea falsa pe care singur ti-ai construit-o ingropand tot ce este sau ar putea fi. Cica esti transant! Esti un ipocrit. Iti place Pintilie caci e recunoscut afara, altfel te intrebai cine e babalacu' ala nevrozat. Nu esti un tip prost Alex dar negi prea mult. Incearca sa treci peste complexul de inferioritate ce te face sa improsti ipocrizie. Si mai mult umor amice caci lipsa lui este primul pas spre viitorul pseudo-intelectual.
Italiencele este un film prost dar un debut interesant.
Surpriza placuta: actorii...vai de sunetu' lor.
In rest...la mai mare
Sunetul a fost prost la Union, intr-adevar. Dar in rest poate sa fie destul de bun. Am impresia ca gresise proiectionistu ceva... Am auzit de la Korben (am impresia)ca abia se-ntelegea ce spuneau actorii :shock:
la union din cate stiu eu s-a proiectat filmul in sunet dolby surround, cand el e conceput in alt sistem.
atat.
europe_east
19 Oct 2004, 04:40
cu aceasta (trista) ocazie, anunt discret k ma retrag o perioada de pe ac. forum -
Aaaaa.... Cum, tocmai acum cand abia am descoperit si eu Cinemagia?... Dupa ce am cetit cu fervoare prin Dileme cronicile celea, pe vremea cand scriai inteligent si fara mascari :) acum ne lasi?... Sunt profund dezamagita... Voi criticii de film n-aveti idee ce inseamna pentru niste amarati ca noi (care n-avem alta treaba cu filmul decat ca e o manie) ca va dati si voi cu parerea p-aci. Ok, ok, inteleg... da' pacat.
Cu tristete, la revedere...
keyzer soze
19 Oct 2004, 12:35
off topic (sau nu?)...
nu am vazut 'italiencele' si nici nu cred ca am sa-l vad prea curand, astfel ca nu voi comenta pe marginea lui (sau a lor.. :) )
ceea ce ma intereseaza este filmul romanesc... de ce fratilor sa apreciem un film mai mult decat merita? doar pentru ca este romanesc? doar pt ca a iesit in cinematografe? doar pt ca regizorul este debutant, iar actorii depasesc nivelul vulgar al ridicolului de pana acum? doar pentru ca are cateva poante bune? get lost...
who the f cares? de ce trebuie sa ne coboram de fiecare data standardele atunci cand vorbim despre un produs made in romania? de ce trebuie sa ne gasim scuze? scuzele si circumstantele atenuante (nu avem bani, nu avem experienta, producatorii, cnc-ul, gazonul netuns, crampoanele nepotrivite) apar de obicei odata cu produsul sau, mai grav, inaintea acestuia
ar trebui asadar ca, la inceputul unui film, regizorul si actorii sa ne tina un mic discurs gen 'all apologies, nu fiti atat de duri, suntem totusi romani...'
:x
sau, dimpotriva, ar trebui sa munceasca mai mult pe platouri, in loc sa se planga prin bodegi (lansari)?
si un al doilea aspect: ca romani, ar trebui sa fim mai ingaduitori cu nonvalorile, in schimb valorile certe trebuie umplute de rahat... +1 si cu -1 egal 0... este oarecum simptomatic! nu vrem sa fim o natie in alb si negru, ci doar intr-un gri bolnav(icios)
ps: ca cetatean roman, nu am nici o vina si nici un motiv de mandrie pentru asta...
daca aveam o productie decenta nu ne mai cramponam pe tema italiencelor si cred ca ar fi trecut neobservat kiar si de voi, ca sa nu vb. de majoritate care nici nu l-a sesizat.oricum diseara e arnold pe pro tv! :)Filmul asta nu spune absolut nimic.E , cum a spus cineva, o stire de la ora 5 mai colorata si la fel de prost filmata.
Coco, mi-a placut mesajul tau adresat lui ALS. Subscriu! Nimeni nu spune ca Italiencele este perfect, dar nici ”foarte prost” nu este. Astfel, inversunarea si interventiile lui ALS demonstreaza un singur lucru: el nu mai face critica de film, ci politica.
da, coco care dreptate, si si lynx, referitor la ALS... totusi, in marea parte a criticilor lui, am descoperit si eu parerea mea, dar nu pentru filmul asta.
referitor la cin. ro., nu cred ca trebuie sa ne coboram standardele, dar nici sa nu le ridicam... adica cum, noi comparam 'italiencele' cu 'LotR' sau cu 'eternal sunshine of the spotless mind'??? aici este o intrabare de logica...
dar nu asta vroiam sa spun, ci exact inversu'... cat de frumos este sa vezi ca atunci cand in romania se lanseaza un film, toti se asteapta la marea revoluite in cinematografia romaneasca, si atunci cand vad ca filmul este placut dar nu extraordinar, toti incep sa critice de mama focului... de o data toti sunt critici de film, de o data toata lumea a inteles totul, si de o data toata lumea incepe sa traga filmu' in cacat... pai asta nu m-i se pare normal... si ne uitam si aici, pe cinemagia... sunt filme care vin la cinema, si care trec si neobservate prin forumu' asta... uni zic ca-s bune, alti ca-s proaste... atat. dar nu, la filmu' romanesc toti sar in sus, si isi dau cu parerea, numai dintr-un fel de frustrare ca cinematografia romaneasca inca nu a ajuns la standardele americane...
filmul asta, italiencele, nu este o capodopera, dar nici cel mai extraordinar film posibil, ci este un film 'sentimental', si cum a mai fost zis, 'de suflet'... si din punctu' asta de vedere el poate fi comparat cu filmele 'occidentale' fara nici o problema... tehnic... mai avem un drum lung... cand reusim sa producem 100 de filme pe an, pai da frate, atunci cu placere!
Spre deosebire de altii, care incearca doar sa salveze filmul Italiencele de la critici prea acide, eu voi spune ca mie acest film chiar mi-a placut. Nu conteaza daca e debut sau nu, romanesc sau strain. Filmul mi se pare chiar ok! Sensibilitatea filmului ma duce cu gandul la cinematografia rusa sau la unele filme chineze de calitate /Micuta inavatatoare, Xiu-Xiu/. Totodata, umorul mi se pare a fi unul balcanic, cald, asemanator celui din filmele lui Kusturica. Imi place, de asemenea, ca filmul are si accente romanesti, nationale /povestea cu Mutu din Calus, muzica/, ca are un mesaj coerent, ca trateaza probleme reale, nu unele subte din degetul mic al unui filosof plictisit, ca are un final oarecum optimist. Desigur, pot sa vorbesc si despre aspectele mai putin fericite ale filmului /prea multe intamplari, aglomerate claie peste gramada, dar asta se poate explica prin dorinta unui regizor debutant de a spune totul chiar in primul sau film/, chestiile tehnice /in special sunetul/, faptul ca dialogurile in franceza suna ca naiba si mai ales ca nu au fost subtitrate. Cu toate acestea, mi se pare un film interesant, cu farmec si, ma repet, cu suflet. Are si unele chestii regizorale interesante, cum ar fi acea imagine vazuta de tatal aloolic cu capul in jos. Nu inteleg, de unde atata inversunare la unii impotriva acestui film?
daca te referi la ce-am scris eu mai sus, atunci pot sa te linistesc ca sunt de aceiasi parere... si mie mi-am placut filmul din multe motive... sigur nu este perfect, dar m-i se pare ca este un mare pas pentru cinematografia romaneasca de dupa 89. ;)
Am fost si eu aseara la acest film... mai mult pentru ca Ambra a spus ca nu e o porcarie 100%, pentru ca unul si altul au mai spus ca merge ... si ca are cadre frumoase ...s.a.m.d.
In fine.. multa lume in sala... tineri, babe, mosi, catei, pisici...
Ce am vazut eu?? Un RAHAT de film... prost filmat, prost "colorat", prost jucat, prost regizat, prost ...in fine prost...
Ideile principale:
- Bine ca e italian regizorul si nu pot sa spun ..iata un noua regizor roman ratat
- accentul personajelor? Oltence? ... mai bine zis Ferentari... si cand stai si te gandesti ca Johnny Depp a stat 2 luni sa invete scotiana...
- cadre... cu personaje taiate de la incheieturi si umbre total anapoda...
- Se vrea comico-Kusturician filmul.. dar nu are nici o legatura. Sa fie umorul oltenesc...gen Vacanta Mare pe care nu-l inghit eu sau o fi umorul asta de ..CE bah?
- un film plin de gratuitati... unele lucruri se intamplau doar ca nu mai era altceva de filmat... in faza cat tipa il saruta pe retardatul ala de pe role... ar putea castiga - cea mai penibila faza in a motion picture.....
- Idee fumata... si nu ma refer la faptul ca ... ce sa gandit regizorul sau scenaristul sau whatever... Ideea cu baietii care fumeaza iarba in masina... hai sa fim seriosi... tragi si tii in tine.. mars la cacat draga scenarist...
- Film romanesc... uhhhh. ahhhh ihh... cine dracu le-a dat bani sa faca o asemenea porcarie... eu nu am sa inteleg niciodata...
- Mara... saraca e o actrita prezentabila... dar nu aici... Primarita??? faza cu primarita este de o penibilitate grava....
- Ana.. e frumoasa si simpatica, dar cine ia spus sa faca fata aia de cal tot filmul?
- Eu dupa ce am iesit de la film ... m-am gandit ca o fi partea doua la Vacanata Mare ... asa e? Ca eu nu am vazut primul....
P.S. Mesajul ar fi fost mai dur daca nu trecea noaptea ... sa ma sfesnicuiasca...:)
- Bine ca e italian regizorul si nu pot sa spun ..iata un noua regizor roman ratat
..:)
napoleon helmis e roman.
Altul care compara Italiencele cu Oltenii! Sau esti prost sau nu ai cultura cinematografica, dragul meu. In afara de aceasta, ai zis bine, sala a fost plina si din cate am vazut eu in Box Office, filmul este in top, cu peste trei mii si ceva de spectatori în numai douã zile. Probabil, cel de le-a dat bani sa faca acest film stia ca va fi un film gustat de public. Eu ma intreb cine dracu le da bani unor regizori care nu dau doi bani pe publicul din Romania. Chiar atata dispret fata de public, de unde pana unde? Daca ar fi vorba de scris poezii, nu as avea nimic impotriva, scrii ce vrei, le citesti celor doi-trei prieteni alor tai si basta. Dar aici e vorba de un film, buget mare, de la stat. Este posibil sa nu mai conteze publicul deloc? Ati innebunit?
cine a zis asta cu publicu'... citeste mai bine ce s-a scris pana acuma, si o sa vezi ca exista oameni carora le-a placut ce-au vazut... sigur ca sunt si unii carcotasi, care nu vor sa apreciezie nici macar munca depusa la film... pai macar atat bai baieti... macr efortul.
si jay, oricum argumentezi tare tampit, adica complet nefondat. incearca sa fi putin mai exact in ceea ce spui, si sa gasesti si argumentele corespunzatoare. cam atat la cronia ta... foarte... hmmm... punctata.... (....)
eu imi tin parerea ca filmul asta este un pas bun in partea in care ar trebuii sa se duca filmul si cinematografia romaneasca...
p.s. bai baieti, unde p**** mea l-ati gasit pe Garcea in filmul asta???
Jay, Napoleon Helmis este roman oltean, asa ca cel putin la capitolul accent oltenesc cred ca se pricepe mai bine ca tine. De altfel, cred ca asta este unul dintre marile atuuri ale filmului: interpretarea fireasca a actorilor, faptul ca nu vorbesc ca la teatru, clar si raspicat, sau mai bine zis fals si nefiresc, ci asa cum se vorbeste prin satele romanesti, ma rog cu unele mici retusuri.
- Bine ca e italian regizorul si nu pot sa spun ..iata un noua regizor roman ratat
..:)
napoleon helmis e roman.
o informatie in plus... la dracul... acum pot sa o spun...
Nu am dreptate? zizi...
Ai urmarit filmul cu mare atentie Jay daca ai tras concluzia ca regizorul e italian. :D Si uite ca ma indoiesc de faptul ca a pus-o cineva pe Ana Ularu sa faca vreo fata de cal tot timpul filmului. Pur si simplu asa arata ea si toti barbatii o gasesc fff sexy si nu o sa iti spun eu de ce 8)
capitain
21 Oct 2004, 20:45
ma indoiesc de faptul ca a pus-o cineva pe Ana Ularu sa faca vreo fata de cal tot timpul filmului. Pur si simplu asa arata ea si toti barbatii o gasesc fff sexy si nu o sa iti spun eu de ce
geloasa? :happy:
Saraca Mara....http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tabel=z22102004&idx=3
La ce te referi? La cum arata sau la ce spune in interviu?
e o actrita buna, dar mi-e mila ca joaca in rahatul asta de film...
Vezi Jay, ata-i problema cu cinematografia romaneasca, sint apreciate filmele de CACAT(Nicolaescu, GARCEA,Italiencele) si la filmele valoroase (Pintilie, Puiu, Mungiu) salile sint goale. De ce? Pentru ca sint prea multi "cinefili" de mare clasa precum :
-Coco "Iti place Pintilie caci e recunoscut afara, altfel te intrebai cine e babalacu' ala nevrozat" :o wow :o asta da !
SAU
-Nae (imaginea ti se potriveste de minune) " filmul asta, italiencele, nu este o capodopera, dar nici cel mai extraordinar film posibil, ci este un film 'sentimental', si cum a mai fost zis, 'de suflet'... si din punctu' asta de vedere el poate fi comparat cu filmele 'occidentale' " :o :o ..................
si din pacate sint prea putini "amatori" precum Alex Leo Serban(noroc ca a plecat o sa avem unanimitate de opini in forum)
Problema nu este ca nu apreciem filmele roamnesti NUUUUU problema este ca apreciem filmele romanesti care nu trebuie.
Vorba lui Frank publicu' conteaza. De asta va propun sa mai vedeti Italiencele si a doua oara, sa nu ratati capodopera Orient Expres, nu ratati nici un concert a lui Adrian Copilu Minune, foarte important aveti grija sa nu mai lasati niciodata ca filme unde publicul este neglijat sa iasa pe ecrane. Cei mai periculosi infractori care neglijeaza publicul cu nerusinare sint urmatori : Pintilie, Mungiu, Puiu daca-i vedeti spuneti lui nea' Sergiu ca se ocupa el de ei de nu mai pupa astia film ..veci.
Raymond
23 Oct 2004, 13:58
Nu foarte multi (probabil) stiu despre conceptiile absolut contradictorii asupra coeziunii dintre "tehnica" si "arta" in cercurile artistice (nu numai din Romania). Insa acest film nu e singurul cu sunet prost (inregistrat, procesat) in cinematografia romaneasca. Acesta e o paradigma tardiva a ceea ce inseamna film cu sunet prost, pe altele (de nivel Filantropica) le salveaza naratiunea, regia, actorii si restul resurselor.
Pt. Coco:
Pintilie e un cineast foarte bun, si e recunoscut deopotriva in occident si in tara. Nu vreau sa neg nimic in plus dar o atitudine de genul "hai sa dam mana cu mana" si sa zicem ca exigenta e ipocrizie mi se pare cel putin inabila. Nu putem valoriza filmele (fie ele si autohtone) dupa numarul de spectatori, spectatorul roman abia a inceput sa adulmece cateva mostre de cinematograf contemporan veritabil (TIFF) iar ca sa fiu consecvent, la Nicki et Flo a fost sala plina.
eu imi tin parerea ca filmul asta este un pas bun in partea in care ar trebuii sa se duca filmul si cinematografia romaneasca...
p.s. bai baieti, unde p**** mea l-ati gasit pe Garcea in filmul asta???
da, este un pas (mic) ianinte, asta am pareciat si io
da` e penala faza cu retardatu satului, exact vacanta marestyle...
nu ca n`ar avea ce cauta in film cat modu in caree prezentat personaju...
faza cu vreau sa fiu primarita mi se pare, totusi ok
RECVIEM
24 Oct 2004, 11:08
cinematografia romaneasca este moarta, mai sunt p ici p colo cate unii care incearca s-o resusciteze, dar fara succes. Pana n-o sa moara toti cei care au trait sub comunism, nu avem nici o sansa sa scapam de mizerie, care noua ni se pare "artistica", de tristete, de mesaje dure fara motiv si de imaginile sumbre si violente, cu asta am fost obijnuiti si asta ne place!? pana nu scapam d acest complex, si nu vedem sau macar sa incercam a vedea mai sus de tomberonul de gunoi, de cainii vagabonzi si de blocurile gri; acolo unde-i un cer albastru cu nori frumosi si pufosi, unde sunt tineri care fac graffity si smecherii cu scket-ul, tineri care asculta muzica buna, citesc, se intalnesc in cluburi si vorbesc despre tot felul de lucruri mai mult sau mai putin interesante, acolo unde sunt probleme importante, da nu tragice... pana cand nu vedem ca exista si astfel de lucruri din care se poate face un film frumos si cald si bun, pana atunci... nu avem nici o sansa, banii vor fi aruncati pe geam cu galeata pt niste rebuturi. Visavis de "Italiencele" am mers la acest film fara sa stiu despre ce este vb, mi-era dor d un film romanesc, si speram sa vad ceva bun, sau oricum mai bun. Stiu, proasta alegere, asta e....
Oco, alde Mungiu si Puiu nu au ce cauta langa un nume ca Pintilie /chiar si din simplul fapt ca cei doi nu dau doi bani pe Pintilie/. Pintilie este un mare regizor, in timp ce ceilalti doi sunt niste mascarici lansati si ei de conjuncturi favborabile pe la CNC. De altfel, asta-i marea tristete cu cinematografia romaneasca. Prea multi oameni care critica si fac scandal, prea putini care creaza. Din cate stiu, absolventii facultatii de critica de film de la IATC sunt si scenaristi. Si atunci? Ce mai asteapta? Sa ne bucure cu un scenariu valoros, ca de critici ne-am saturat pana in gat.
Jay, in interviul din Romania Libera din 22 Mara are o alta parere despre filmul in care a jucat. Si inca un lucru: Mara e mai buna in Italiencele decat in Filantropica!
ma indoiesc de faptul ca a pus-o cineva pe Ana Ularu sa faca vreo fata de cal tot timpul filmului. Pur si simplu asa arata ea si toti barbatii o gasesc fff sexy si nu o sa iti spun eu de ce
geloasa? :happy:
Ce ma nimerishi capitane, dintr-un foc :P de aia esti mneata veteran nu?
Jay, in interviul din Romania Libera din 22 Mara are o alta parere despre filmul in care a jucat. Si inca un lucru: Mara e mai buna in Italiencele decat in Filantropica!
In nici un caz.. mai buna ca-n Filontropica? I s-a parut.. si stii de ce? Ca a jucat rolul "principal"... Ce-o sa spun fata... ai vazut tu vreun actor sa zica "Mda mi-a placut sa joc dar filmul e de kacat.."???
Frank, da este adevarat ca Mungiu si Puiu n-au ce cauta linga Pintilie dat fiind faptul ca Pintilie este de departe cel mai mare regizor roman. Problema este ca nici nu o sa ajunga niciodata sa stea linga Pintilie . Nu pentru ca sint lipsiti de talent, dar pentru ca nu se stie cind vor face urmatorul film. Ex : Puiu o sa faca un film(lung metraj) anul viitor o sa iasa pe ecrane in 2006 deci au trecut 5 ani de la ultimul (primul :(( )sau film, daca doamne fereste filmul nu are succes internstional, (ca in Romania nu o sa aiba, cit de bun ar fii filmul.....) sa terminat sarr putea sa mai faca un film inainte sa moara si ala o sa fie un scurt metraj...... Soarta lor este sa fie debutanti pina la moarte.
Mascarici sau nu ei si cu Caranfil au adus pentru prima data un suflu nou si cu adevarat inovator in cinematografia romaneasca obosita si ruginita. Intrebarea este daca nu ei cine ?? Nu ramin nimic decit filme de cacat facute de parventi, pupatori in cur ratati, batrini paranoici.
Chestia ca in loc sa le dam credit facem tot posibilul sa-i discreditam. Asa ca nu vad nici o iesire din situatia actuala nu din cauza lui Sergiu ci din cauza noastra a publicului. Vorba lui Alex Leo ªerban un film care are succes afara devine suspect in Romania.
Si ca o paranteza niciodata nu am avut o cinematografie puternica chiar am fost printre ultimi. Din fostele tari comuniste ii depsaeam si noi pe bulgari si pe albanezi... Asa ca nu are rost sa ne zbatem prea tare......
Mai este o chestiune, Oko. Pintilie a facut film, din fericire, sub toate regimurile, spre deosebire de cei sus-mentionati, care au facut film atunci cand au avut sprijin la CNC. De fapt, asta-i marea problema in Romania: creatorii fac politica si abia apoi creaza. De rudenia dintre Mungiu si Pipidi stim foarte bine, la fel si de ”relatia” dintre Puiu si Gulea junioara.
Sunt de acord cu tine doar la capitolul Nae Caranfil. Il admir ca regizor, dar si ca om. Spre deosebire de Mungiu si Puiu, Nae este un creator! De altfel, tot spre deosebire de ei, nu a fost atat de rautacios si meschin în ceea ce priveste Italiencele. Si nu numai pentru ca Mara, sotia lui, joaca in film, ci pentru ca isi da seama ca Italiencele este un film de suflet. Aud critici care lauda jocul actorilor din Italiencele si critica filmul in sine. Se contrazic, pentru ca o buna interpretare depinde si de regizor. Dupa cum am mai spus-o, in Romania exista prea multi critici, prea putini creatori. Si Alex Leo Serban, de are pe diploma sa ”scenaristica si critica de film”, de ce nu se incumetã sa ne ”bucure” cu un scenariu inspirat din realitatile lui tâfnoase?
Sunt buni si actorii, si filmul! Iar pentru un debut este chiar interesant. Doar nu o fi coborat Costel Cascaval singur dinr Jiri Menzel? /vorba criticezei Magda Mihailescu/ Poti spune despre un film ca are aerul filmelor lui Jiri Menzel, nu insa numai despre un actor. Mara si Zamfirescu au jucat si in alte filme unde au fost mult mai prosti. In Italiencele sunt buni si pentru ca regizorul a fost bun. :)
O cronica favorabila filmului a aparut in suplimentul Romaniei Libere. Si un sfat pentru carcotasi: revedeti filmul si nu mai intrati intr-o sala de cinema cu intentia din start stabilita de a desfiinta cu orice pret un film!
Si un sfat pentru carcotasi: revedeti filmul si nu mai intrati intr-o sala de cinema cu intentia din start stabilita de a desfiinta cu orice pret un film!
Eu am intrat in sala cu entuziasm...
Jay, inseamna ca semnatara articolului, Viorica Bucur, nu s-a referit la tine. Din pacate, sunt unii critici care, dupa cum spuneam, nu fac critica de film, ci politicã, având tot felul de partipriuri. Italiencele este un film onorabil, iar cei care-l desfiinteaza, dand vina in special pe coloana sonora /intr-adevar proasta/ a filmului si spunand ca nu au inteles 70 la suta din replici sunt ridicoli. Daca nu intelegi 70 la suta din replici, cum poti sa te pronunti despre calitatea artistica a filmului?
ce tot o trageti cu italiencele astea frate, ma dispera topicul( mai e unul pe tema asta in care s-a vb pina la refuz!!!! filmul e penibil si gata. Viorica bucur? :shock:
Nume, filmul nu este deloc penibil. Si, pornind de la premiza ca traim, totusi, intr-o epoca a relativitati, accept ideea ca tie nu ti-a placut. Mie, insa, mi-a palcut si cred ca nu poti sa-mi impui pararile si opiniile tale. Apropo, nu esti tu tipul de carai cartusuri de Kent pe la secretarele de la UNTC? Pana la urma, ai bifat vreo facultate pe acolo, cu plocoanele de rigoare, sau ai ramas la stadiul de ”amator” al cinematografiei? :)
ha ha ha , ce tare esti ! nu m-am dus sa dau spaga ca sa intru la fac. ci ca sa obtin niste informatii, pe care intr-o tara civilizata (nu e cazul la noi), le gaseai afisate la AVIZIER!!! GET IT?
Ma fericesc ca n-am intrat acolo si cred ca am lucrat mai mult ca unii care sunt si masteri in cinematografie.
cu mintea ,cu carca , cu ce a fost nevoie, numai ca sa invat ceva.
Hai ca incepi sa-mi fii simpatic, :) mai ales ca admir oamenii muncitori si-i urasc pe cei carora li se aduce pe tava totul! Prin urmare, stii cum se face un film, stii ca se face greu si, mai ales, cat de greu se face un film in Romania. In acest caz, evita sa dai verdicte care sa te caracterizeze drept un tip comod, care preia niste opinii ale unor persoane care au polite de platit si nimic altceva. A crea este greu, a distruge este usor!
... A crea este greu, a distruge este usor!
amin... people just don't seem to get this.
si referitor la filmu' romanesc... toti isi dau cu parerea despre el, fiecare se crede important cand zice ceva despre o productie ro. si da, este mai usor sa vezi partile negative decat pe cele pozitive...
p.s. cred ca romanii au cea mai proasta parere despre filmul romanesc. cei din strainatate au (mare) respect fata de el... ;)
Au respect pentru ca sunt nostalgici si le este dor de casa , adevarul e ca si eu daca as fi plecat 12 ani din tzara m-as emotiona la mihai viteazul sau nea marin mil. ca " e de ale noastre " , asa ca respectul tine de un sentimentalism usor de inteles ...
europe_east
31 Oct 2004, 07:41
Nume, te inseli cu nostalgia... Mie daca mi-e dor de ceva tunci mi-e dor de De ce trag copotele Mitica si de Balanta, si catusi de putin de alte porcarii. E adevarat, unele chestii se vad mai bine de afara, cat de geniale sunt filmele astea, si la fel cat de proaste sunt altele...
Au respect pentru ca sunt nostalgici si le este dor de casa , adevarul e ca si eu daca as fi plecat 12 ani din tzara m-as emotiona la mihai viteazul sau nea marin mil. ca " e de ale noastre " , asa ca respectul tine de un sentimentalism usor de inteles ...
m-ai inteles gresit. aia care sunt plecati de 12 ani sau 10 sau oricat, aia se uita inapoi si zic numai "vai de curu' alora care au mai ramas". si nu la asta ma gandeam...
am stat mult de vorba cu un tip de la FAMU (scoala de film din cehia) si ala vorbea tare frumos de filmul romanesc. nu numai despre pintilie, dar stia si de mungiu si de astia tineri... deci filmul romanesc este respectat in afara tarii noastre. noi insa, noi injuram la el de nu se poate, pentru ca este "de-al nostru".
Am auzit ca si la "holivud" vor sa numeasca strada celebritatilor - "Strada Filmului Romanesc" , si ca OSCARUL viitor isi va face marea deschidere cu proiectiile NOULUI VAL DIN FILMUL ROMANESC. Presedintele juriului, e un zvon deocamdata, va fi Pintilie !!! Cannes-ul e invidios pe americani , si si-a exprimat regretul ca Romania nu si-a putut confirma prezenta pe Croazeta, datorita numeroaselor solicitari la toate festivalurile de pe mapamond .
Nume, scoala ceheasca de film este una dintre cele mai tari din Europa, alaturi de cea rusa. Sper ca ai auzit de filmul Kolya al lui Jan Sverak si despre Oscarul pe care acesta l-a luat in 1996. Alt film emotionant, asa ca s-ar putea ca nici acesta sa nu-ti placa.
10x lynx...
cinematografia ceheasca este una care macar sta pe picioare proprii. si FAMU este chiar o scoala buna, care face tot felul de 'exchanges' cu NYC si cu scolile de film din America...
asa ca nu rade nume...
Am vazut filmul de care povestesti tu aici.....si altele facute de scoala ceha...
Daca l-ai vazut atunci stii despre ce este vorba. Ti-a placut? Cred ca tocmai emotia ar trebui sa fie cheia succesului si pentru filmele romanesti. Doar nu poti face superproductii in Romania. De aceea, consider bune filmele romanesti care reusesc sa emotioneze, iar Italiencele a reusit acest lucru. Latura comica mi s-a parut mai putin importanta /prin urmare, nu am sarit ca ars nici la gagurile pe care altii le-au catalogat drept naive/. In definitiv, prefer un film naiv dar sincer, decat unul intelectualist, dar care nu are pic de emotie.
Eu cred urmatorul lucru : filmele BUNE nu se uita niciodata, indiferent de numarul de vizionari.Sunt filme pe care le-am vazut de 4 - 5 ori si numai tin minte nimic din ele, si sunt filme (cum ar fi cele ale lui herzog) ,pe care le-am vazut 1 (o) data si tin minte fiecare fotograma, le visez noaptea. Despre filmul in cauza mai tin minte ca era cu un copil , un bunic , ceva tancuri rusesti care invadeaza cehoslovacia si ca la oscaruri bunicul din film urca cu baietelul in carca pe scena sa-si ia premiul .Parca vb. si in ceha ca engleza ....niet. Eu am o agenda in care-mi notez ce am vazut si ce mi-a placut (e greu sa le tin minte pe toate), iar la asta n-am notat mai nimic...si inca ceva , OSCARURILE , cum bine stiti si voi nu sunt un reper, ele se acorda in functie de incasari , "sensibilitati" ale americanilor de moment, politica si "n"ratiuni... Daca vrei sa vb. de film cehoslovac e un topic despre milos forman, in care se vb. mai mult despre ce a facut in usa , nu in est.
Sunt de acord cu tine ca Oscarurile pentru film strain /si nu numai Oscarurile!/ se ofera in functie de sensibilitatile si interesele de moment. Totusi, in privinta filmului Kolya nu ai dreptate. Faptul ca nu ai tinut tu minte prea multe din el nu este o dovada ca ar fi prost. Poti sa nu tii minte multe detalii dintr-un film /si dintr-o carte, de altfel/, dar sa ramai cu o stare. Nu detaliile conteaza, ci efectul, rezultatul final. Spui ca ai retinut doar ca era vorba despre niste tancuri rusesti si despre un bunic. Eu am retinut stari, emotii, mesajul filmului, care este unul de toleranta, de iubire. Un mesaj simplu, dar fara a fi tezist. Iar pustiul din film este pur si simplu genial!
OK. asa este , starea asta pe care ti-o lasa un film te poate "urmari" mult timp, si chiar daca, sa zicem ca o uiti se reinprospateaza la o alta vizionare- "proba timpului". Mie filmul asta nu mi-a provocat nici una , sau daca a fost asa s-a dus definitiv(starea).
In acest caz, voi spune ca Patapievici cã uneori regret ca traim intr-o epoca a deplinei relativitati si ca lucruri cu adevarat valoroase sunt ignorate sub pretextul caracterului subiectiv al gusturilor. :(
un film, din care sa ramai cu o 'stare' toata viata este FOARTE rar... si chestia asta nu o poti aplica la fiecare individ. fiecare retine altceva, pe fiecare il atinge al punct de vedere, si fiecare in felul lui ramane cu CEVA dint-un film. dar da, poate ramane numai cu o impresie proasta pentru cateva momente, sau cu cateva imagini pentru toata viata...
vorbesti de herzog nume, si am vazut ce-ai scris la icoloclast... am vazut si eu cateva... pe mine nu m-au atins. da, poate ca kinski este genial, dar se joaca numai pe el, in diferite momente din viata lui... inafara de momentul din fizcaraldo cu vaporu' (adica cu ala pe munte, si la sfarsit cu toata opera pe vas) nu pot spune ca am ramas cu mult din ele... m-a atins, asta da, dar acuma nu mai am din el nimic in mine... pot spune ca a fost un film bun pentru ca m-a atins positiv atunci, dar ca a trecut nu inseamna ca-l consider prost acum.
si asa, numai ca sa nu deviam de pe topic si sa fim dati afara sau injurati de altii, si la italiencele... am ramas si acuma cu cateva stari din film, cu secvente si cu emotia pe care mi-a dat-o filmul... daca tu nu ai ramas, pacat. sper insa ca te-a atins macar un pic in timpul vizionarii, pentru ca daca a facut-o, atunci nu poti zica ca a fost un film prost...
atat.
asa, am consumat filmul ca pe un hamburger, l-am mancat , am aruncat ambalajul si l-am... .Cu ce am ramas? Cu ceva colestorol in plus care s-a depus la inima, pe vasele alea. Nu vreau sa fiu rautacios cu tine nae , dar daca vrei sa afli ceva despre filmele care m-au marcat, ele sunt postate in topicirile de pe forum....Tu semeni in anumite privinte cu NUME cel de acum cativa ani: heirupist , trist la soarta maretei noastre cinematografii, un pic nationalist....te incanti usor la niste forme fara fond si emiti niste idei unde evidentele sunt "evidente". Eu am depasit faza asa, o vei depasi si tu.
sa ma ajute dumnezeu sa nu trec peste ele... nu vreau sa te agresez pe tine nume, nu, in nici un fel. te respect, si fiecare opinie este binevenita dupa mine... dar nu vreau sa ajung ceva mai batran, lipsit de elan si de forta, dezamagit, si cu un viitor fara nici un fel de deschidere... stiu ca sansele sunt mari sa nu ajung cineva care sa schimbe lumea, sa revolutioneze totul, dar o sa incerc cand o sa am sansa, si daca nu o sa-mi iasa, macar o sa stiu sa ma retrag, sa-i las pe aia mai talentati si mai destepti sa-si arate potentialurile. eu o sa stau in spate si o sa incurajez, pentru ca numai ca eu am dat cu capu' de pereti, nu inseamna ca toti o vor face, si numai pentru ca eu am esuat, nu o sa sper ca toti ceilalti sa o faca la fel...
cam atat despre asta... si nume, numai ca sa-ti mai aduc o data aminte... asta-i diferanta si problema intre generatiile care fac acuma filme in romania... cei tineri n-au loc de toti babalacii... tu injuri la sergiulica, si nu te uiti in oglinda? pacat.
hai ca acuma m-am deprimat. :((
Bun raspunsul tau, eu nu-l injur pe helmis , dar filmul lui e prost si gata.... Revenind la ceea ce ai scris, e foarte bine ca gandesti asa , nu se stie niciodata. Eu am invatat s-o iau mai de jos si sa incerc la nivelul meu sa fac ceea ce fac cat mai bine cu putinta.In rest timpul le va rezolva pe toate.Cat despre babatii.....nu s-a inventat inca NEMURIREA pe pamant. :D
In ce ma priveste, Nume, eu am depasit si faza prin care crezi ca treci tu. Crede-ma, tot chestiile care tin de corazon sunt mai importante. Alea raman, nu altele! :)
ce bine ca toti sunt muritori... heheh... :D asta-i singura speranta la ora actuala oricum.
sper insa ca napoleon helmis o sa faca mai mult filme, pentru ca desi filmul asta nu a iesit genial, a fost de mii de ori mai bun decat orient express..
si nume, keep up the good work, i'll do as well. ;)
Eu am vrut sa pun ca motto : orice film e mai bun ca filmele lui sergiu, sau orice film de sergiu e prost....dar m-i s-a parut deplasat. lasa sa faca helmis multe si bune. pina la urma de ce n-ar scoate si sergiu un ghepard romanesc :D :D :D
albertina
10 Nov 2004, 21:14
eu ceva cultura vizuala la dom' helmis nu am vazut...nici ca l-ar interesa ceva in mod special pe lumea asta...
am vazut doar bezele inacceptabile facute mariei sale publicul...public de care unui regizor care se respecta ar trebui sa i se cam rupa...
atit !
Ambra Blu
11 Nov 2004, 09:37
Cum mi-a zis odata EgoN la o bere, citindu-l si citindu-l pe patapievici, aveti exigente prost plasate. Exigentele nu trebuie manifestate in directia filmului romanesc unde, cu exceptia lui Porumboiu si a lui Cristi Puiu, nu prea vad pe nimeni in stare sa miste ceva.
Albertina, sunt sigura ca Helmis are mult mai multa cultura cinematografica decat tine, iar in ceea ce priveste chestia cu publicul, ”cã un regizor care se respecta trebuie sa i se rupa de public”, gresesti amarnic. De asta a ajuns cinematografia romaneasca unde e acum, cu sali goale si cu cea mai mica piata de film din Europa, pentru ca regizorilor romani li s-a rupt de public! :( Asta doar Cristi Puiu se poate iubi atat de tare numai pe sine, incat sa acorde tot felul de interviuri medalomane /Eu ”Regele soare”/ Din acest punct de vedere sunt, in sfarsit, de acord cu ALS. Dar numai din acest punct de vedere!
LOL Ambra, touche , asta incercam si eu sa-i explic lui Nae & the crew.
De ce ”exigente prost plasate”? Doar ca este romanesc va pute? Stati cam prost la capitolul ”dragoste de neam si de tara”, dragii mei /suna a paºoptism, stiu!/. Manifestati atata þâfna fata de cinematografia romaneasca si va prosteranti in fata celei europene uneori intr-un mod total gratuit.
Ambra Blu
11 Nov 2004, 21:15
Albertina, sunt sigura ca Helmis are mult mai multa cultura cinematografica decat tine, iar in ceea ce priveste chestia cu publicul, ”cã un regizor care se respecta trebuie sa i se rupa de public”, gresesti amarnic.
Presupunind prin absurd ca asa ar fi, asta il face un regizor bun?
In al doilea caz, ramin in continuare la aceeasi afirmatie, si, desi mi-e ldestul de aiurea sa-ti amintesc aici de Lynch, il azvirl totusi pe tava, ca imi place cum suna.
Subscriu si eu... Porumboiu si Puiu
Tocmai pe Lynch te-ai gandit sa-l azvarli pe tava! :) Da-mi voie sa-ti spun ca Twin Peaksu lui e plin de retete clasice pentru agatat public. Mare specialist in arta suspansului, Lynch este un regizor care nu oboseste publicul, ci il atrage. In studentia mea, cand tocmai rula serialul la TVR, filmul aduna spectatori ciorchini-ciorchini ºi cred ca si Lynch se bucura de faptul ca filmele lui au fani, doar nu este masochist, sa-i placa insuccesul la public :) desigur, are Lynch un univers al sau, mai freaky, numai ca nu este plictisitor si asta este cel mai important. Sa nu plictisesti publicul.
Mala Portugal
13 Nov 2004, 00:28
Cand l-am vazut nu mi s-a parut chiar un esec, pe alocuri a fost simpatic. Insa, peste o ora, am vazut un film in festivalul filmului britanic iar diferenta era atat de mare incat aveam senzatia ca ma uit de pe un munte la o prapastie. Suddenly Italiencele au devenit atat de palide si de insignifiante incat nu nici nu-mi mai vine sa vorbesc despre ele.
Totusi de ce se zice p'aici ca Ana Ularu e nush' ce revelatie, fiindca mie mi s-a parut exact opusul.
Da...e ca si cum am fi invitati la o portie de fasole batuta dupa ce am mancat friptura.
mda... pacat ca nu o sa mai apuc ziua cand filmul romanesc o sa fie de la egal la egal cu un film britanic... am vazut de curand un film britanic din anii 60, si trebuie sa spun ca cinematografia romaneasca cam tot pe acolo se afla din multe puncte de vedere.
totusi mala, faptul ca atunci cand l-ai vazut t-i s-a parut cat de cat 'bun', si chiar simpatic, arata ca totusi nu este asa de prost... sigur ca din nou daca il compari cu un film care vine dintr-o industrie de film sanatoasa, vezi care este diferenta. in ceea ce o priveste pe ana ularu...nu, in filmul asta nu a aratat, inafara de un monolog bun, cam nimic... uita-te la magnatul, acolo o vezi cum joaca, si dece si eu sunt de acord cand se zice ca ea este o revelatie...
Mala, sunt de acord cu tine ca exista diferente mari intre filmele romanesti si cele ”straineze”. Vorba lui Mandruta care spunea in Dilema ca la filmele romanesti exista intotdeauna ceva ce scârâþie, care nu merge cum trebuie: de exemplu, sunetul este cu o nota mai sus si gata, iti dai seama imediat ca filmul este unul romanesc. De altfel, nici nu poti face un super film in conditiile in care bugetul este atat de mic, esti nevoit sa te intinzi cat ti-e plapuma. Italiencele mi se pare un film onorabil pentru conditiile din Romania, ba chiar mai are si vânã ºi emoþie.
In ceea ce priveste actorii, as spune ca toti sunt extraordinari in acest film. Dar nu este numai meritul lor, ci si al regizorului. De exemplu, Zamfirescu in filmul lui Sergiu Nicolaescu este mult mai prost decat in Italiencele. As spune chiar mai mult: Mara Nicolescu este mai buna in Italiencele decat in Filantropica /si aici nu compar cele doua filme, ci doar jocul actritei Mara Niculescu!/
Dar, revenind la comparatia pe care a facut-o Nume putin mai sus, uneori mi-e pofta de mor sa mananc un blid de ”fasole cu costita” :)
Iti dai seama ca e romanesc pt. ca e vorbit in romana , nu pentru ca are sunetul prost.....prestatia lui zamfirescu a fost, in cel mai rau caz, proasta....etc de cand e mandruta un reper in judecarea filmelor rom.? il mai si citam, o fi un als 2 al jurnalului national si noi n-am aflat inca...
vezi ca fasole batuta se da gratis la Cina Crestina, si-a facut reclama vadim la tv. :sick:
Nume, nu inteleg. Iti place Saddam si nu-ti place Vadim? Se poate? :)
Acelasi lucru pot sa-l spun despre ALS, ca nu trebuie sa fie un reper pe care sa-l urmezi orbeste. Pe Mandruta l-am citat printre altele si nu vad de ce ar trebui sa te deranjeze. Citez pe cine vreau, chiar si pe ALS, dar numai cand merita!
Vezi ca la capitolul ”caviar si somon” Rusia sta cel mai bine /asta daca-ti sta fasolea batutã în gat/. Ar fi bine sa faci o vizita prin Siberia, sa te mai racoresti un pic! :sick:
:huh: ... ce discutie interminabil de interesanta.... :((
lynx, repet, citesti cu kuru', esti idiot, ideea "fan saddam" era o aluzie prea fina pentru tine. Cred ca am sa te ignor, esti total neinteresant.De cand esti pe aici n-ai emis nici o idee care sa stea in picioare. Mai bine apuca-te de mirc.O sa-ti gasesti amici destui acolo. Poate dai si de prietenul tau blu....hai pa.
Nume, ce ”aluzie fina” cand ai zis clar ca esti fan Saddam pe topicul cu filmul lui Moore. Cum poate fi un om care se proclama fan Saddam? Un debusolat oricum, sa nu folosesc cuvinte mai grele, ca nu-mi sta in fire. Chiar si din stilul tau ”dezinvolt” se vede ca esti un tip rigid, nedeschis unui dialog, asa ca din acest punct de vedere ai dreptate: bine ar fi sa ne ignoram. Vom incepe de acum, ca stricam topicul si chiar nu merita.
Nae, scuze, am continuat o discutie care intr-adevar nu-si avea rostul! :)
Mala Portugal
15 Nov 2004, 21:07
As spune chiar mai mult: Mara Nicolescu este mai buna in Italiencele decat in Filantropica /si aici nu compar cele doua filme, ci doar jocul actritei Mara Niculescu!/
Da, si mie mi-a placut mai mult mara decat in Filantropica, a mai crescut pacat ca asta nu face diferenta la filmul asta.
Si nu e numai vorba numai de saracie. Imi dau seama ca un film de 200 000 n-are cum sa arate ca unul de 2 milioane (decat daca producatorul celui de 2 mil. e roman).
'Italiencele' are si alte probleme.Secventele nu se imbuca prea bine ,povestea e prea schematica iar personajele sunt cam nelucrate .
In general, un film facut cu bani putini iese in lume doar daca spune ceva. Or' Italiencele se rezuma la registrul ingust al intrebarilor despre supa (remember Finding Forrester ).
Un film cu multe gratuitati.... cu personaje gri si cu un scenariu vai de mama lui... ce ne-a placut? Regia? Imaginea? Mara?(In Filantropica a avut un rol secundar, dar in mare mi s-a parut mai buna)
Cat despre Finding Forester o sa fie la Antena1... Gus van Sant in stilul Good Will Hunting... in plus... "This is not a soup question"... :D
m-am gandit sa te intreb ceva mala...
in primul tau mesaj...
Cand l-am vazut nu mi s-a parut chiar un esec, pe alocuri a fost simpatic. Insa, peste o ora, am vazut un film in festivalul filmului britanic iar diferenta era atat de mare incat aveam senzatia ca ma uit de pe un munte la o prapastie[...]
si apoi... revelatie?
[...] Imi dau seama ca un film de 200 000 n-are cum sa arate ca unul de 2 milioane (decat daca producatorul celui de 2 mil. e roman). [...]
In general, un film facut cu bani putini iese in lume doar daca spune ceva. Or' Italiencele se rezuma la registrul ingust al intrebarilor despre supa (remember Finding Forrester ).
... si atunci draga mea, daca tot stii chestiile astea cu banii si asa mai departe, dece ti-a placut la inceput, adica la prima vizionare...?
poate ca totusi, atunci cand ai stat acolo si te-ai uitat le el, poate ca totusi atunci 'te-a atins' intr-un fel... asa ca a "zis" ceva...nu?
Mala Portugal
16 Nov 2004, 20:56
poate ca totusi, atunci cand ai stat acolo si te-ai uitat le el, poate ca totusi atunci 'te-a atins' intr-un fel... asa ca a "zis" ceva...nu?
Alooo eu n-am zis ca mi-a placut , am zis ca n-a fost chiar un esec si ca a fost pe alocuri simpatic.
Si, cum am zis in al doilea mesaj , un film cu bani putini sta in picioare daca are nerv or' Italiencele e cam blegut per total.
Cu filmul asta Italiencele este o chestie tare ciudata. Unii zic ca filmul ”nu spune nimic”, altii /mai ales criticii/ ”ca a vrut sa spuna prea multe” si ca de aia e prea dezlanta, prea expeditiv cu povestea. Pai, sau una, sau alta!
Personal, cred ca filmul transmite mai multe mesaje /de ce e musai sa fie numai unul, pentru a crea o aparenta coerenta?/. De asemenea, la cateva saptamani dupa vizionare mai tin minte foarte bine scene, dialoguri, stari. Intr-un cuvint, am ramas cu o amintire placuta despre acest film si nu vreau sa-l compar cu nici un alt film strain sau autohton. Dupa parerea mea, Italiencele a trecut examenul.
keyzer soze
17 Nov 2004, 14:40
'examen'-ul lui titus muntean? :D
Cu filmul asta Italiencele este o chestie tare ciudata. Unii zic ca filmul ”nu spune nimic”, altii /mai ales criticii/ ”ca a vrut sa spuna prea multe” si ca de aia e prea dezlanta, prea expeditiv cu povestea. Pai, sau una, sau alta!
Personal, cred ca filmul transmite mai multe mesaje /de ce e musai sa fie numai unul, pentru a crea o aparenta coerenta?/. De asemenea, la cateva saptamani dupa vizionare mai tin minte foarte bine scene, dialoguri, stari. Intr-un cuvint, am ramas cu o amintire placuta despre acest film si nu vreau sa-l compar cu nici un alt film strain sau autohton. Dupa parerea mea, Italiencele a trecut examenul.
bravo lynx, ai nimerit-o...
si eu am aceiasi impresie... si nu cred ca filmele trebuie sa fie comparate... fiecare film este 'unic', si fiecare film 'zice ceva', pentru unii, si pentru altii, nu 'zice nimic'... cu asta pui punct, si treci la urmatoru'.
nu cred ca are nici un rost sa stai sa compari filme, pentru ca nu ai cum si dece. fiecare regizor a avut ideia lui, fiecare actor a fost cum trebuia sa fie in film ('prost' sau 'bun' este o intrebare de gust), si in general, povestea, si mai ales modul in care a fost povestit, ramane unica. o comparatie este complet deplasata, si lipsita de rost.
si eu am ramas cu ceva din filmul asta, cu stari si scene, si atunci in sala, cand am stat si m-am uitat la el, atunci mi-a placut. altceva nu conteaza.
Bah asta e cel mai idiot film romanesc facut vreodata (asta dupa stiti voi cine).E filmat cu curu', actorii sunt , vorba cuiva, actori de reconstituiri - stirile de la ora cinci. Regizorul incearca sa epateze prin ingrosarea trasaturilor balcanice, a vocabularului colorat care nu vine bine spus de gura acestori actori. Dupa luarea unui tren "ostatic" nu se scapa asa usor cu o amenda, se vede ca penalul e o necunoscuta, dar asta ar fi cea mai mica problema a acestui film sarac. Se vede clar , ca la mai toate filmele de debut after 89, ca n-au avut bani. In primul rand ca n-au filmat nimic afara.Elipsa temporara trecerea granitei-traiul afara-intoarcerea in romania, este imensa si deranjanta. Daca aveam o productie decenta si existau subiecte adevarate la acest capitol al forumului , nu se mai discuta km. despre un film atat de prost.
nume... se vede la fel de clar ca nici tu nu ai vazut despre ce era vorba in film... nu-i asa ca te asteptai la un pic de futai, la ceva mai multa actiune, si daca se poate la multa nuditate??? ca doar asta-i viata de curva.
eh, in filmul asta nu despre asta a fost vorba, si daca tu nu ai vazut asta, atunci inteleg dece nu ti-a placut...
oricum, ai dreptate, sa discuti pe-aici nu are rost. dar va rog, comentati, discutati, si comparati mai departe... i'll drop in later.
bai nepot nu ma asteptam nici la futai nici la curve, ma asteptam sa nu mai vad inca un film romanesc dezamagitor, ceea ce nu s-a intamplat. Atat regia cat si filmul sunt foarte ieftine.
gionloc
15 Jul 2005, 14:53
dom'le timpu asta :?
daca s-a mutat aci, aci scriu :P
caut sa fiu scurt!
Helmis asta... nu-l inteleg... daca o fi vazut Lilja 4-ever, ceea ce va doresc si voua, entuasmatilor dupa Italiencele, cum naiba se putea gandi ca cineva care a trecut prin modyssonu ala i-ar gusta filmul. iar daca a vrut sa faca o drama care sa atinga asa cum trebuie sa loveasca, de fapt, povestile astea cu traficu de carne vie... de ce dracu a imbarligat povestea fetelor astora cu natia olteana... nu ca nu am sti... sa fi vrut sa atraga atat publicul doritor de glume rasuflate cu olteni beti si pe cei care ar trece peste toate tameniile alea si s-ar emotiona spre final constentizand cat de e profund e Helmis asta... pai el nu stie ca asa ce va nu exista? adica posibilitatea de a uita instantaneu replicile si faptele de evitejie ale tatalui beat si ale prietenilor lui, ale aluia care se leaga de calea ferata, politistul... oltenii...
pana una-alta, gandind ca e dedbutul,
as fi zis ca e Ok, hai sa vedem ce poate omu mai departe, dar am dat la tiff peste Challenge Day... vai vai... si uite ca Helmis chiar crede in umorul sau si ii atribuie o misiune cathartica... pe mine nuuuu ma va mai prinde in curand prin cinema la filmele lui... doar daca va regiza sub pseudonim si nu aflu la timp!
Acest nAP e sclavu' lu' serj.
Cinemania
29 Jul 2005, 12:02
Acest nAP e sclavu' lu' serj.
:lol: :lol: :lol:
buon, sa revin la "culturile" noastre....
Daca filmul e un debut, se vede. Helmis a incercat sa spuna prea multe dintr-o data, si nu numai ca i s-a incurcat limba-n gura, facandu-se neinteles, dar a si zgariat publicul la perceptie. Bagand prea multe condimente, a iesit o tocanitza bunutza la degustare, dar grea la inghitire si cu riscuri de sparcaire.
Un film curajos una peste alta. Surprinde elemente ale satului romanesc: femeia "muncita" de barbat, betivul care nu iarta nici un parau, fetele bune care fug de capalit in UE la cules de ce o fi (capsuni, portocale sau mue), carciuma-loc-de-dezbatere-politica (azi cu jocuri electronice, desigur), discobalul, tractoristul etc. Nu lipseste dezbaterea pe tema directiilor si influentelor societatii romanesti de dupa '89. Pe de o pare UE, pe de alta parte America.
Scenele neverosimile sunt, cred eu, doar o incercare de a mai iesi din tipar. Ganditi-va la ce a facut Fatih Akin in Im Juli. Filmul nu prea are treaba cu logica, dar Akin s-a folosit de niste situatii neverosimile, dar haioase, pentru a sustine o poveste de dragoste. A iesit un road-movie distractiv...si premiat. Pastram proportiile, desigur, Italiencele fiind din toate punctele de vedere mult sub filmul amintit.
Filmul este pe alocuri penibil, pe alocuri genial, pe alocuri romanesc, pe alocuri americanesc (sau pro-tv-ist daca tot s-a zis). Este ceva, care, de fapt, nu este. Pentru public nu este important (se putea foarte bine si fara el), dar pentru Helmis si aia de au bagat banu' a fost...cam treaba lor ce-au vrut sa faca. Not my thing.
Mara & Ana au jucat fain. Mara a fost tare in scena corectiei aplicate viitorului primar Giovanni si in cea in care spune ca au Sida. Ana, la final, in scena cu monologul cu iz de poezie de la gradinitza.
Daca filmul e un debut, se vede.
Se vede prea mult.
a iesit o tocanitza bunuta
Tocana = ceapa.
Un film curajos una peste alta.
N-am sesizat.
Surprinde elemente ale satului romanesc: femeia "muncita" de barbat, betivul care nu iarta nici un parau, fetele bune care fug de capalit in UE la cules de ce o fi (capsuni, portocale sau mue), carciuma-loc-de-dezbatere-politica (azi cu jocuri electronice, desigur), discobalul, tractoristul etc. Nu lipseste dezbaterea pe tema directiilor si influentelor societatii romanesti
"Elimentele" astea le surprindea si Horea Popescu in Dragoste lunga de-o seara (http://www.imdb.com/title/tt0172356/). De filmele mute romanesti nu mai vorbim, ca sunt prea in ceata pentru unele minti tinere de pe aici.
Filmul este pe alocuri genial
Da de unde ?
pe alocuri romanesc, pe alocuri americanesc (sau pro-tv-ist daca tot s-a zis).
Am ras.
Cinemania
29 Jul 2005, 23:30
@nume
a iesit o tocanitza bunuta
Tocana = ceapa si ceva usturoi
Un film curajos una peste alta.
N-am sesizat.
pai mare tupeu a trebuit sa aiba Helmis de s-a inhamat la o asa mare oala cu tocana....ca i-a dat pa foc, e altceva
vBulletin® v3.5.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.