Desigur, ecranizäri 100% "clasice" nu existä (nici nu s-ar putea, nici n-ar trebui!), deci totul tine de un sistem destul de complicat de reguli si prioritäti... Poti accepta una, alta, unele, altele, dar când se îngrämädesc toate, e chiar prea mult!
Oricum, aici vorbesc în cunostintä de cauzä, Bostan mi-a fost profesoarä, "Mama" fusese fäcut recent, iar la cele douä dupä "Fram" lucra chiar în perioada studentiei noastre, ne duceam des pe la filmäri... Scenariile erau de un diletantism feroce, însäiläri dezlânate de momente luate arbitrar din sursele literare si inventii gratuite si improvizate... Noi, studentii, ne si întrebam: "De ce lucreazä, dom'le, cu vaca asta de Vasilica Istrate, care habar n-are mäcar sä conceapä un scenariu, necum sä-l mai si scrie...?" Dar aveau ele combinatiile lor. In plus, nici pe Bostan n-o ducea gândul la nivel de fond (scenariu, conceptie artisticä, sensuri, idei, continut...), ea functiona strict în planul pragmatic: organizare, echipä, imagine bine filmatä, tehnicä de calitate. De-aia filmele ei arätau impresionant de bine, dar erau haotice si superficiale.
Cât despre partea cu actorii sträini si români, hai sä continuäm aici:
http://www.cinemagia.ro/forum/showth...05#post1471305