![]() |
Stejarii verzi
Am dat search si nu am gasit acest topic si sper ca nu s-a vorbit despre el. Am sa incep cu un articolas din Ziua de luni 7 iunie. "Stejarii verzi, scurtmetrajul Ruxandrei Zenide, deschide cel mai important festival de film din Austria, cel de la Innsbruck. Productia a facut parte din selectia oficiala de la Locarno (2003) si a primit, printre altele, marele premiu al Scolii de Film FAMU din Praga si Gold Dragon la festivalul de film de la Spiez, Elvetia(2004). Inte 10-17 iunie, romanca este invitata sa faca paret din juriul de la Innsbruck". Cum as putea sa vad si eu acest scurt metraj sau macar l-a vazut cineva?? Daca da ... va rog dati si mie o parere.
|
vzut stejaruu lu gagika si filmu e verde
adika necopt, deci ne-comestibil cand nu este jenant e patetic sau plikticos jeg |
Re: Stejarii verzi
Originally Posted by KORBEN:
ce pierdeti timpul cu un titlu idiot - "stejarii verzi"? |
Unde ati vazut voi filmul asta? A fost la cineMAiubit?
|
Originally Posted by Alice_Fluture:
Cine e personajul, by the way?? Sau mai astepti raspunsuri!! |
Nup, n-am aflat. She's a mystery...
Ah, eu intrebam unde l-ati vazut ca sa am idee pe unde "circula"... Am inteles ca acum vor astia de la CNC sa adune un buchetzel de scurte si sa-l plimbe prin cinematografe... poate si prin tara... Dar pina acum pe unde s-a putut vedea this particular "Green Oaks"? |
Ah... eu am deschis subiectul si nu l-am vazut.. Vazusem un articol in presa si eram curios cum era.... sin cate am auzit s-a dat pe la Union.... Iar pe la inceputul lui iulie se aude de buchetul ala de scurte..... Asteptam
|
Ruxandra Zenide vrea sa faca film acasa
Printre numele noi de tineri cineasti romani se numara si cel al Ruxandrei Zenide. Ea a fost premiata de Centrul National al Cinematografiei pentru filmul "Stejarii verzi", turnat in Romania (si care era, de fapt, o productie elvetiana). Ruxandra Zenide nu a absolvit UNATC-ul, ci FAMU, celebra scoala de film de la Praga, unde au studiat Jiri Menzel si Kusturica. Iar, acum, spune ca a venit acasa si ca aici vrea sa faca film.
- Cine esti? Banuiesc ca o gramada de lume se intreaba de unde vii. - Am plecat din Romania in Elvetia cand aveam 15 ani (asta se intampla inainte de '89). Acolo am studiat Relatii Internationale, dupa care am facut la New York o scoala intensiva de cinema, dupa care m-am dus la Praga, la FAMU. Acolo am facut scurtmetrajul "Dust", in care juca Maria Dinulescu si care a fost selectionat la Clermont-Ferrand si a luat si un premiu la Locarno. Dupa aceea m-am reintors in Romania si am facut ultimul scurtmetraj, "Stejarii verzi", in care doi actori erau elvetieni si restul romani. - Pana sa vii in Romania, pastrasesi legaturile cu cei din tara? - Timp de cinci ani, prin scrisori, pentru ca n-am putut pleca si cand in fine am venit, asteptarile mele crescusera, si nostalgia, si melancolia, se umflase totul, si cand am ajuns aici am fost un pic deceptionata. Mi-a luat ceva timp pana sa ajung la un sentiment mai echilibrat si neidealizat. Romania reprezinta, oricum, pentru mine pamantul. - Cand ai plecat, inainte de '89, te gandeai ca te-ai putea intoarce? - Nu, deloc, dar viata m-a dus inapoi, nu stiu cum s-a facut. In pofida idealizarii Vestului si a unui anumit confort de viata, am revenit la o nevoie de ceva mai spontan, de ceva care sa fie mai aproape de sufletul meu. Toata lumea spune: "Pleci din tara. Ce fericire!", dar multi romani cred ca dezvolta dincolo un sentiment de supraadaptare, adica putin refuza ceea ce inseamna Romania. Acum am dubla cetatenie. - La New York ce-ai invatat? - Inca din a doua zi ne-au dat o camera, un Bolex pe 16 mm, si ne-au trimis in strada sa facem o mica poveste, cronologic, fara montaj. Asta a fost prima mea experienta de cinema. Pe urma, am facut tot felul de exercitii, si de montaj s.a.m.d. La sfarsitul scolii (care a tinut cateva luni), am facut un film pe 16 mm. - Cum ai ajuns la FAMU? Nu te-ai gandit ca ai fi putut studia la UNATC? - Nu m-am gandit, nu stiu de ce. Am avut un prieten in Elvetia care fusese la FAMU si care facuse un film interesant, pe 35 mm, cu poveste etc. Mi s-a parut extraordinar. Asa m-am si apropiat de Est. A fost pentru mine o experienta foarte buna, pentru ca am intalnit tineri de la diferite sectii, formati cu totii pe un stil clasic, dar foarte profesionist. Asta m-a ajutat. Era si conceptia mea - ca la inceput am nevoie de o baza clasica, si ea sa-mi permita pe urma sa-mi caut libertatea si identitatea. - Subiectul "Stejarilor verzi" sunt copiii institutionalizati. In film, el e tratat liric fara a fi melodramatic. Te-ai gandit de la bun inceput sa faci un film despre orfanii despartiti unii de altii prin adoptiile internationale? - Sincera sa fiu, am introdus in scenariu cuplul de elvetieni care vor sa infieze un copil din Romania ca sa obtinem mai usor bani de productie din Elvetia. Am ajuns insa la copiii orfani intr-un mod nu evident. Vroiam sa vorbesc despre o mama care se sacrifica pentru copiii ei. Treptat, insa, am ajuns la ideea ca la copii sacrificiul e mult mai instinctiv, mai animalic decat la un adult. Faptul ca acesti copii n-au pe nimeni pe lume le da o forta si mai mare. Filmand, apoi, am incercat sa construiesc un mediu care sa nu aduca aminte de copiii orfani din Romania. - Deci "Stejarii verzi" e un film elvetian, pana la urma? - N-am cerut pentru el bani din Romania. Nu m-am gandit. Pe toti finantatorii i-am gasit in Elvetia - CNC-ul elvetian, orasul Geneva, televiziunea din Geneva. E o productie elvetiana, dar toata lumea spune, in strainatate, ca este un film romanesc, pentru ca e filmat aici si vorbit in romaneste. - Cine e Marek Epstein? - E scenaristul meu. Eu ii fac comenzi de subiecte si povesti si el le scrie foarte bine. A terminat si el FAMU. L-am intalnit in scoala si am continuat sa lucram impreuna. - Care sunt proiectele tale? - O sa revin in Romania, asta vreau si, ca sa vin si sa nu stau degeaba, m-am gandit sa fac un lungmetraj. Am scris povestea asta cu Marek, despre o adolescenta care isi cauta drumul intr-o lume care si ea se cam cauta intre traditie si modernitate. - Va fi un film de atmosfera? - Atmosfera va fi puternica, dar n-o s-o poetizam. Trebuie sa gasim un echilibru intre atmosfera si drama personajelor. - Ai proiecte de film legate si de Elvetia? - In Elvetia nu ma vad facand film. Nu prea ma inspira. Nu stiu despre ce-as putea vorbi acolo. - Poate despre alienarea elvetienilor. - Nu stiu. Aici sunt povesti la fiecare colt de strada. E incredibil. Ascult oamenii vorbind si rad singura. E o spontaneitate care ma inspira foarte mult pentru film. Daca trebuie sa existe un conflict ca sa poti construi un film, aici sunt conflicte la niveluri si mai mari, si mai mici. Si exista un suflet aici. Romania are, cred, un spirit care nu s-a pierdut si care se intrevede din tot haosul inca existent. |
nu-nteleg, de unde e interviul asta!?
oricum, nu prea vad interesul de a deschide inca un topic special despre filmul asta (se vorbeste deja despre el la 'scurt-metraje romanesti'), decit, eventual, cu titlul: 'scuipati aici!' |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
In primul rand acest topic s-a deschis pe 9 iunie, cand nu se vorbea despre acest scurt pe nicaieri. In al doilea rand.. daca Dumneavoastra vreti sa scuipati pe munca unei fete care, vorba aia s-a chinuit ceva sa faca un scurt(rau sau bun... nu conteaza), va rog sa "scuipati" pe "scurt-metraje romanesti". Interesul era mai bine zis curiozitatea mea... de fapt ar fi mai bine sa cititi posturile de mai sus... P.S. Interviul este din ziarul "Ziua" |
Originally Posted by Jay:
In domeniile care au o cat de vaga legatura cu arta, munca este o conditie obligatorie pentru ca produsul sa existe. Nu se poate face film fara mult chin, dar efortul nu inseamna deloc valoare. Nelamurirea pe care o au diferite persoane -inclusiv eu- referitor la scurt metrajul despre care vorbim nu se refera la valoarea lui, ci la PR-ul saltaretz care i se face si care nu e justificat de factori obiectivi. ------------------------------- Viitorul suna ocupat. |
Un articol de 1/64 intr-un ziar cu tiraj cat de cat? sau te referi la faptul ca a fost bagat in scurtele alea 5? unii zic nemeritat, dar altii...
Da.. sunt de acord cu tine... dar eu ma refeream strict la "scuipat". Cred, chiar daca e metaforic, ca nu e cuvantul potrivit de a vorbi(ca critic... ma refer) despre un scurt (sau o oarecare "opera de arta"). |
eu n-am spus ca trebuie (neaparat) scuipat pe 'stejarii verzi', ci ca singurul motiv pt a 'single out' un film care nu e o capodopera este... opusul capodoperei - catastrofa!
dar se pare ca nu mai stim (sau nu mai avem rabdare) sa citim cum trebuie :(( |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
Scuipatul pe stejari ii poate mentine verzi...
|
good point!
intrebarea e: merita (unii) stejari sa fie mentinuti verzi? ca daca-i asa, pai atunci a scuipat cnc-ul cit sa-i tina verzi 100 de ani ;) |
Totusi, fata la cine e aceasta Zenide pe care multi din Conducere se inghesuie sa o pupe la radacina stejarilor ?
|
Pai poate are un fund de stejar frumos.. cine stie?? Apropo ALS: Ai grija sa nu vomiti maine poimanie pe stejari sau cine stie... sa te ...kci!!
|
interviul ala lung despre care s-a vorbit aici mai devreme era in ROMANIA LIBERA(deci nu oriunde....) si luat de catre faimoasa IULIA BLAGA(asta pt. k sa nu se mai mire ALS...)(deh, solidaritatea feminina, zic) shi atashata articolului era o poza cu fatuka, foarte prezentabila(ash zice chiar sexy).
|
Originally Posted by Jay:
hmm... devenim grobieni :( dar the bottom line is: mi se pare cam suspecta aceasta imbratisare ('dendrofila') a filmuletzului zenidei din partea ta, jay; esti cumva cineva din 'structura'? ;) nu de alta, dar nimeni altcineva n-a cazut in fund la 'stejarii verzi'... |
All times are GMT +2. The time now is 17:20. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.