![]() |
Stejarii verzi
Am dat search si nu am gasit acest topic si sper ca nu s-a vorbit despre el. Am sa incep cu un articolas din Ziua de luni 7 iunie. "Stejarii verzi, scurtmetrajul Ruxandrei Zenide, deschide cel mai important festival de film din Austria, cel de la Innsbruck. Productia a facut parte din selectia oficiala de la Locarno (2003) si a primit, printre altele, marele premiu al Scolii de Film FAMU din Praga si Gold Dragon la festivalul de film de la Spiez, Elvetia(2004). Inte 10-17 iunie, romanca este invitata sa faca paret din juriul de la Innsbruck". Cum as putea sa vad si eu acest scurt metraj sau macar l-a vazut cineva?? Daca da ... va rog dati si mie o parere.
|
vzut stejaruu lu gagika si filmu e verde
adika necopt, deci ne-comestibil cand nu este jenant e patetic sau plikticos jeg |
Re: Stejarii verzi
Originally Posted by KORBEN:
ce pierdeti timpul cu un titlu idiot - "stejarii verzi"? |
Unde ati vazut voi filmul asta? A fost la cineMAiubit?
|
Originally Posted by Alice_Fluture:
Cine e personajul, by the way?? Sau mai astepti raspunsuri!! |
Nup, n-am aflat. She's a mystery...
Ah, eu intrebam unde l-ati vazut ca sa am idee pe unde "circula"... Am inteles ca acum vor astia de la CNC sa adune un buchetzel de scurte si sa-l plimbe prin cinematografe... poate si prin tara... Dar pina acum pe unde s-a putut vedea this particular "Green Oaks"? |
Ah... eu am deschis subiectul si nu l-am vazut.. Vazusem un articol in presa si eram curios cum era.... sin cate am auzit s-a dat pe la Union.... Iar pe la inceputul lui iulie se aude de buchetul ala de scurte..... Asteptam
|
Ruxandra Zenide vrea sa faca film acasa
Printre numele noi de tineri cineasti romani se numara si cel al Ruxandrei Zenide. Ea a fost premiata de Centrul National al Cinematografiei pentru filmul "Stejarii verzi", turnat in Romania (si care era, de fapt, o productie elvetiana). Ruxandra Zenide nu a absolvit UNATC-ul, ci FAMU, celebra scoala de film de la Praga, unde au studiat Jiri Menzel si Kusturica. Iar, acum, spune ca a venit acasa si ca aici vrea sa faca film.
- Cine esti? Banuiesc ca o gramada de lume se intreaba de unde vii. - Am plecat din Romania in Elvetia cand aveam 15 ani (asta se intampla inainte de '89). Acolo am studiat Relatii Internationale, dupa care am facut la New York o scoala intensiva de cinema, dupa care m-am dus la Praga, la FAMU. Acolo am facut scurtmetrajul "Dust", in care juca Maria Dinulescu si care a fost selectionat la Clermont-Ferrand si a luat si un premiu la Locarno. Dupa aceea m-am reintors in Romania si am facut ultimul scurtmetraj, "Stejarii verzi", in care doi actori erau elvetieni si restul romani. - Pana sa vii in Romania, pastrasesi legaturile cu cei din tara? - Timp de cinci ani, prin scrisori, pentru ca n-am putut pleca si cand in fine am venit, asteptarile mele crescusera, si nostalgia, si melancolia, se umflase totul, si cand am ajuns aici am fost un pic deceptionata. Mi-a luat ceva timp pana sa ajung la un sentiment mai echilibrat si neidealizat. Romania reprezinta, oricum, pentru mine pamantul. - Cand ai plecat, inainte de '89, te gandeai ca te-ai putea intoarce? - Nu, deloc, dar viata m-a dus inapoi, nu stiu cum s-a facut. In pofida idealizarii Vestului si a unui anumit confort de viata, am revenit la o nevoie de ceva mai spontan, de ceva care sa fie mai aproape de sufletul meu. Toata lumea spune: "Pleci din tara. Ce fericire!", dar multi romani cred ca dezvolta dincolo un sentiment de supraadaptare, adica putin refuza ceea ce inseamna Romania. Acum am dubla cetatenie. - La New York ce-ai invatat? - Inca din a doua zi ne-au dat o camera, un Bolex pe 16 mm, si ne-au trimis in strada sa facem o mica poveste, cronologic, fara montaj. Asta a fost prima mea experienta de cinema. Pe urma, am facut tot felul de exercitii, si de montaj s.a.m.d. La sfarsitul scolii (care a tinut cateva luni), am facut un film pe 16 mm. - Cum ai ajuns la FAMU? Nu te-ai gandit ca ai fi putut studia la UNATC? - Nu m-am gandit, nu stiu de ce. Am avut un prieten in Elvetia care fusese la FAMU si care facuse un film interesant, pe 35 mm, cu poveste etc. Mi s-a parut extraordinar. Asa m-am si apropiat de Est. A fost pentru mine o experienta foarte buna, pentru ca am intalnit tineri de la diferite sectii, formati cu totii pe un stil clasic, dar foarte profesionist. Asta m-a ajutat. Era si conceptia mea - ca la inceput am nevoie de o baza clasica, si ea sa-mi permita pe urma sa-mi caut libertatea si identitatea. - Subiectul "Stejarilor verzi" sunt copiii institutionalizati. In film, el e tratat liric fara a fi melodramatic. Te-ai gandit de la bun inceput sa faci un film despre orfanii despartiti unii de altii prin adoptiile internationale? - Sincera sa fiu, am introdus in scenariu cuplul de elvetieni care vor sa infieze un copil din Romania ca sa obtinem mai usor bani de productie din Elvetia. Am ajuns insa la copiii orfani intr-un mod nu evident. Vroiam sa vorbesc despre o mama care se sacrifica pentru copiii ei. Treptat, insa, am ajuns la ideea ca la copii sacrificiul e mult mai instinctiv, mai animalic decat la un adult. Faptul ca acesti copii n-au pe nimeni pe lume le da o forta si mai mare. Filmand, apoi, am incercat sa construiesc un mediu care sa nu aduca aminte de copiii orfani din Romania. - Deci "Stejarii verzi" e un film elvetian, pana la urma? - N-am cerut pentru el bani din Romania. Nu m-am gandit. Pe toti finantatorii i-am gasit in Elvetia - CNC-ul elvetian, orasul Geneva, televiziunea din Geneva. E o productie elvetiana, dar toata lumea spune, in strainatate, ca este un film romanesc, pentru ca e filmat aici si vorbit in romaneste. - Cine e Marek Epstein? - E scenaristul meu. Eu ii fac comenzi de subiecte si povesti si el le scrie foarte bine. A terminat si el FAMU. L-am intalnit in scoala si am continuat sa lucram impreuna. - Care sunt proiectele tale? - O sa revin in Romania, asta vreau si, ca sa vin si sa nu stau degeaba, m-am gandit sa fac un lungmetraj. Am scris povestea asta cu Marek, despre o adolescenta care isi cauta drumul intr-o lume care si ea se cam cauta intre traditie si modernitate. - Va fi un film de atmosfera? - Atmosfera va fi puternica, dar n-o s-o poetizam. Trebuie sa gasim un echilibru intre atmosfera si drama personajelor. - Ai proiecte de film legate si de Elvetia? - In Elvetia nu ma vad facand film. Nu prea ma inspira. Nu stiu despre ce-as putea vorbi acolo. - Poate despre alienarea elvetienilor. - Nu stiu. Aici sunt povesti la fiecare colt de strada. E incredibil. Ascult oamenii vorbind si rad singura. E o spontaneitate care ma inspira foarte mult pentru film. Daca trebuie sa existe un conflict ca sa poti construi un film, aici sunt conflicte la niveluri si mai mari, si mai mici. Si exista un suflet aici. Romania are, cred, un spirit care nu s-a pierdut si care se intrevede din tot haosul inca existent. |
nu-nteleg, de unde e interviul asta!?
oricum, nu prea vad interesul de a deschide inca un topic special despre filmul asta (se vorbeste deja despre el la 'scurt-metraje romanesti'), decit, eventual, cu titlul: 'scuipati aici!' |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
In primul rand acest topic s-a deschis pe 9 iunie, cand nu se vorbea despre acest scurt pe nicaieri. In al doilea rand.. daca Dumneavoastra vreti sa scuipati pe munca unei fete care, vorba aia s-a chinuit ceva sa faca un scurt(rau sau bun... nu conteaza), va rog sa "scuipati" pe "scurt-metraje romanesti". Interesul era mai bine zis curiozitatea mea... de fapt ar fi mai bine sa cititi posturile de mai sus... P.S. Interviul este din ziarul "Ziua" |
Originally Posted by Jay:
In domeniile care au o cat de vaga legatura cu arta, munca este o conditie obligatorie pentru ca produsul sa existe. Nu se poate face film fara mult chin, dar efortul nu inseamna deloc valoare. Nelamurirea pe care o au diferite persoane -inclusiv eu- referitor la scurt metrajul despre care vorbim nu se refera la valoarea lui, ci la PR-ul saltaretz care i se face si care nu e justificat de factori obiectivi. ------------------------------- Viitorul suna ocupat. |
Un articol de 1/64 intr-un ziar cu tiraj cat de cat? sau te referi la faptul ca a fost bagat in scurtele alea 5? unii zic nemeritat, dar altii...
Da.. sunt de acord cu tine... dar eu ma refeream strict la "scuipat". Cred, chiar daca e metaforic, ca nu e cuvantul potrivit de a vorbi(ca critic... ma refer) despre un scurt (sau o oarecare "opera de arta"). |
eu n-am spus ca trebuie (neaparat) scuipat pe 'stejarii verzi', ci ca singurul motiv pt a 'single out' un film care nu e o capodopera este... opusul capodoperei - catastrofa!
dar se pare ca nu mai stim (sau nu mai avem rabdare) sa citim cum trebuie :(( |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
Scuipatul pe stejari ii poate mentine verzi...
|
good point!
intrebarea e: merita (unii) stejari sa fie mentinuti verzi? ca daca-i asa, pai atunci a scuipat cnc-ul cit sa-i tina verzi 100 de ani ;) |
Totusi, fata la cine e aceasta Zenide pe care multi din Conducere se inghesuie sa o pupe la radacina stejarilor ?
|
Pai poate are un fund de stejar frumos.. cine stie?? Apropo ALS: Ai grija sa nu vomiti maine poimanie pe stejari sau cine stie... sa te ...kci!!
|
interviul ala lung despre care s-a vorbit aici mai devreme era in ROMANIA LIBERA(deci nu oriunde....) si luat de catre faimoasa IULIA BLAGA(asta pt. k sa nu se mai mire ALS...)(deh, solidaritatea feminina, zic) shi atashata articolului era o poza cu fatuka, foarte prezentabila(ash zice chiar sexy).
|
Originally Posted by Jay:
hmm... devenim grobieni :( dar the bottom line is: mi se pare cam suspecta aceasta imbratisare ('dendrofila') a filmuletzului zenidei din partea ta, jay; esti cumva cineva din 'structura'? ;) nu de alta, dar nimeni altcineva n-a cazut in fund la 'stejarii verzi'... |
Nu spun ca am cazut in fund... dar poate eu am vazut mai mult decat terbuiia in acel SM.. Oricum eu spun ca e ceva la fatuca asta si nu trebuie sa dam imediat cu piciorul.... Totusi .. o fata, romanca, regizor... spun multe.
|
Originally Posted by Jay:
Ce spun, mai exact? I missed the point. |
Sa iti spun la ce ma refer eu exact..., dar in primul rand trebuie sa-i dezvaluiesc ceva lui ALS. Eu nu am spus niciodata ca Stejarii astia ar fii un scurt extraordinar si ca regizorul a facut un filmulet bestial, plin de originalitate si alte bazaconii din astea, doar ca ma deranjeaza atitudinea asta a lui(cirtic or not) ca wush... nu-mi place si nu-mi face .. asa ca sa-l batjocorim... de ce? Ca nu-i bun.... Mamaaa cate filme proaste se fac in zilele astea, de ma doare capul ingrozitor.... acum daca ne p... in propria noastra curte nu mai creste nimic....
Sa revin... Om avea si noi regizori tinerei cu care sa ne mai falim, dar nu sunt asa de multi, in schimb eu apreciam si faptul ca e fatuca(regizoria fiind o indeletnicire barbateasca mai mult.. no ofense to f) si in plus s-a dus in strainatate sa faca cinema si vrea sa faca film in Romania(ca si fostii scolisti francezi .. ... Caranfil sau Mihaileanu). |
Si daca e femeie are voia sa faca filme cretinoide si sa mai fie laudata si impinsa de la poponeata pentru asta?
|
Originally Posted by Mala Portugal:
|
Originally Posted by Mala Portugal:
nu va repeziti ca niste fiare de prada, "valoarea" se aduna in timp - tipa e tanara, frumoasa, mai seduce pe cineva, mai imprimuta o carte, il va consulta pe ALS (ca sa afle cum e cu - pardon - capodopera) si cu siguranta va confirma. eu zic ca e o promisiune pe mai multe planuri :P |
Originally Posted by herbert:
|
direct din pula lui pinocchio
|
inteleg "patriotismul" si exigenta ta, tot respectul pentru civismul tau seducator (republicana de la Cluj!), dar ce ai tu cu poponeata fetei? :P tu nu stii ca uneori razbati mai usor cu poponeata decat cu capul? :P (cacofonia e de neevitat)
acum, serios si responsabil vorbind, filmu' e o catastrofa. ce i-as face eu fatucai astea! |
Originally Posted by Mala Portugal:
Nu..... filme cretinoide... Vorbesti de filme? Mai e ceva in afara de stejarii? Sau spuneai si tu asa ca vorba.... ? Oricum banii astia a contribuabililor se duc mai bine in filmulete cretinoide romanesti ....decat sa faca Vacata Mare un nou "road movie".... |
Originally Posted by herbert:
Tre sa aiba buca tare ca sa faca asta. Oricum , fatuca e sustzinuta din mai multe partzii si cu diverse motive. Rezulatele o sa se vada zilele astea: cica se lasa cu padure de stejari verzi... adica cu lungmetraj. :sick: --------------------------- Viitorul suna ocupat. |
Originally Posted by herbert:
|
Originally Posted by Jay:
Si apropo de "ALS-ul care impune gustul" chiar m-am gandit la el cand, in scaunul de cinema , ma rugam sa ia foc padurea de stejari.Adic' rememoram un articol d'al lui din dilema - de ce e cool vincent Gallo. Si tot la articolul cu pricina mi-a zburat gandul la alt film-de-femeie cu copii (cred ca deja am capatat o fobie la combinatia asta) vazut la tiff - "La juma' de pret". Or else de ce nu's cool fatucile care se joaca de'a mama si filmul. |
iar unii stejari sint pereni si evergreen, astfel incit, la 100 de ani de la plantare, mai au inca sansa de a comite un lung si un scurt. ma refer la sergiu nicolaescu, in caz ca aluzia nu era suficient de rarefiata.
|
Acum stau si imi dau seama ca titlul asta este generic pentru filmele romanesti in care baga CNC-ul: sint toate verzi ca brazii si cu mucii pe piept. E naspa ca Puiu, care chiar daca face teatru filmat, sa nu mai ia de la CNC nici un leut, mai ales ca filmele lui, asa prost cum erau ele filmate, aveau totusi ceva de zis. In ceea ce priveste restul filmelor, eu, ca platitor, pina nu citesc intr-o revista un review care sa ma anunte ca in Romania, iata, s-a facut filmul asta www.kontrollfilm.hu nu am de gind sa imi pierd 50 de mii si o ora jumatate din viata uitindu-ma la prostii. Sint curios cum va fi lung-metrajul lui Nemescu.
|
& The Irony of it All: la tvr cultural, in timp ce erau anuntati castigatorii de la cnc, pe ecran curgeau imaginile din ursuletul de aur al lui Puiu :P
|
recomand - in ac. sens - ultimul nr din observator cultural, care publica dezbaterile de la tiff intre giurgiu, delia mucica de la cnc, plus multi straini invitati la festival (ron holloway etc); strainii erau mirati ca cei care au luat premii la mari festivaluri (puiu, mitulescu etc) nu primesc automat dreptul de a face filmul urmator cu bani de la cnc...
saracii de ei: unii sint prea naivi, altii sint prea jmekeri ;) http://www.observatorcultural.ro |
recomand - in ac. sens - ultimul nr din observator cultural, care publica dezbaterile de la tiff intre giurgiu, delia mucica de la cnc, plus multi straini invitati la festival (ron holloway etc); strainii erau mirati ca cei care au luat premii la mari festivaluri (puiu, mitulescu etc) nu primesc automat dreptul de a face filmul urmator cu bani de la cnc...
saracii de ei: unii sint prea naivi, altii sint prea jmekeri ;) http://www.observatorcultural.ro |
bine te mai plateste I.B.Lefter ca ne dai in cap - de doua ori! - cu "Observatorul cultural" :P
|
u r way, way, way off limits!
in caz k nu stiai, 1. colaborarea mea cu obs. cult. a incetat cu mult, mult timp in urma; 2. in nr in cauza nu am nimic publicat; 3. obs. este - totusi - publicatie rivala dilemei; nu ai aflat? ah, k mai public - cam de 2-3 ori pe an, cind cu un tiff sau ceva similar - nu skimba cu nimic datele problemei... dezinformare sau rea-vointa? maybe both? |
Originally Posted by Alex Leo Serban:
|
All times are GMT +2. The time now is 13:16. |
Powered by vBulletin - Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.