Un al patrulea film Nașul „rămâne o posibilitate, dacă apare povestea potrivită”

de Marina Florea în 3 Dec 2020
Efectul The Godfather asupra întregii culturi americane, declanşat de romanul lui Mario Puzo (1969), a fost mult amplificat de capodopera cinematografică omonimă imediat ulterioară, în regia lui Francis Ford Coppola.

Paramount declară că un al patrulea film Nașul „rămâne o posibilitate dacă apare povestea potrivită” Interesul pentru trilogia „Godfather” semnată de Francis Ford Coppola s-a accentuat odată cu finalizarea unui nou montaj a celei de-a treia părți, ce va fi lansată de Paramount luna aceasta, cu titlul „Mario Puzo’s The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone”.

Readucerea în atenție a trilogiei, odată cu această lansare, a făcut publicația The New York Times să ceară studioului informații despre o continuare a seriei. Va exista și un al patrulea film Nașul? Răspunsul studioului este că „deși un nou film Nașul nu este în planurile imediat următoare ale studioului, având în vedere moștenirea vie a trilogiei rămâne deschisă posibilitatea unei continuări, dacă apare povestea potrivită”.

Pe de altă parte, intervievat de aceeași publicație, Francis Ford Coppola a declarat că „poate să fie și un Nașul IV sau V sau VI, dar eu nu să le fac”. Coppola nu deține drepturile pentru franciza „Nașul”, ceea ce înseamnă că Paramount nu are nevoie de implicarea celebrului regizor în cazul în care un nou film din serie se va face. Cea de-a patra parte a fost, totuși, în planurile lui Coppola, scrie IndieWire, cu un subiect ce continuă povestea lui Vincent Corleone, fiul nelegitim al lui Sonny Corleone (James Caan). Andy Garcia a debutat în cel de-al treilea film ca Vincent Corleone. Coppola și-a imaginat a patra parte a seriei ca o contrapondere la sequel, în care povestea ar continua cu Vincent în prezent și flashbackuri cu un moment pivotal din relația lui Sonny și Vito - jucați de Marlon Brando și Robert De Niro în primele două filme.

Coppola a scris cele trei filme Nașul împreună cu Mario Puzo, autorul romanului omonim din 1969, ce a servit și ca sursă de inspirație pentru primul film al trilogiei. După ce Puzo murit în 1999, Coppola a lăsat deoparte planurile pentru un nou film, refuzând să dezvolte a patra parte fără participarea scriitorului.

Efectul The Godfather asupra întregii culturi americane, declanşat de romanul lui Mario Puzo (1969), a fost mult amplificat de capodopera cinematografică omonimă imediat ulterioară, în regia lui Francis Ford Coppola. Fenomenul a inclus apariţia în Statele Unite, precum şi în limbile întregii lumi, a unor termeni italieni ca omertà, consiglieri, caporegime sau Cosa Nostra, iar personajul titular, Don Vito Corleone (interpretat magistral de Marlon Brando) a devenit sinonim cu mafia italiană.

E semnificativ faptul că, pentru a realiza filmul, Coppola a fost nevoit să colaboreze chiar cu capii mafiei newyorkeze, atât pentru a se documenta, cât şi, mai ales, ca să preîntâmpine foarte posibilele represalii ulterioare. Atât succesul de casă şi festivaluri, cât şi valoarea intrinsecă a filmului, au fost atât de mari, încât cuplul Puzo-Coppola a mai realizat două continuări, în 1974 şi 1990.

Din toată trilogia „Naşului”, primele două părţi sunt considerate ca făcând parte din cele mai bune filme ale tuturor timpurilor - şi, în siajul lor, genul producţiilor cu mafioţi n-a mai fost niciodată acelaşi. Familia de mafioţi Corleone, condusă de către patriarhul Vito (Marlon Brando), luptă prin toate mijloacele pentru supremaţie în New York-ul de după cel de-Al Doilea Război Mondial. Fiul Michael (Al Pacino) devine din ce în ce mai implicat în aceste ilegalităţi.

Exploreaza subiecte similare:

The Godfather, The Godfather: Part II, The Godfather: Part III

Alte știri din cinema

Comedia romantică Dragoste pe muchie de cuțit, disponibilă pe streaming

Dragoste pe muchie de cuțit va avea premiera în 29 aprilie, pe platforma de streaming SkyShowtime

Armurierul westernului Rust, condamnat la închisoare în cazul în care e implicat și Alec Baldwin

Apelurile lui Gutierrez Reed din închisoare arată „că nu are remușcări și că încă aruncă vina pe alții, inclusiv pe Baldwin, pe producătorii filmului și pe paramedici”

Istoria prinde viață în fiecare seară de luni pe TV5MONDE

În fiecare luni, de la ora 22:00, reputatul jurnalist francez Stéphane Bern poartă telespectatorii canalului TV5MONDE printr-o călătorie în timp, în intimitatea unor personalități celebre din istorie.

Kingdom of Judas: un thriller românesc ce încalcă toate regulile

Kingdom of Judas, primul film românesc, vorbit integral în limba engleză a intrat în cinematografe. Dar oare să fie acest lucru destul pentru a convinge publicul?

Părerea ta

Spune-ţi părerea
buntua54 pe 4 decembrie 2020 11:27
Pe cine mai interesează ?! Oricum partea a treia e trasă rău de păr.
După seriale ca Sopranos sau Boardwalk Empire ar fi bani aruncați aiurea.
Asta mai arată și crasa lipsă de subiecte a scenariștilor.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells