Tot ce trebuie să știi despre Scoop, noua producție originală Netflix

de Oana Balaci în 3 Apr 2024
Scoop, o invitație în culisele unuia dintre cele mai importante interviuri din istorie: Prințul Andrew, despre relația lui cu Jeffrey Epstein. Scoop, în regia lui Philip Martin, este bazat pe fapte reale și se poate vedea de astăzi pe Netflix.

Scoop, disponibil de astăzi pe Netflix, pune în lumină eforturile întreprinse de o echipă de femei pentru a programa un interviu cu Prințul Andrew legat de relația lui cu miliardarul pedofil Jeffrey Epstein.

Scoop, în regia lui Philip Martin, pune în lumină eforturile întreprinse de o echipă de femei pentru a programa acest interviu

Ceea ce se credea la început a fi o misiune imposibilă a devenit - datorită protagonistelor - o reușită, însă dedesubturile care au dus la îndeplinirea acestui obiectiv sunt mai puțin cunoscute. Acesta este motivul pentru care Scoop este un film extrem de necesar. Nu doar că arată cum a fost abordat acest caz concret, dar reprezintă și o lecție despre jurnalismul de calitate și puterea interviurilor de a schimba societatea – în această situație, impactul a fost atât de puternic și rapid încât Prințul Andrew a renunțat la îndatoririle sale publice la câteva zile după difuzarea emisiunii.

Interviurile oferite de actorii din distribuție dezvăluie aspecte relevante din culisele culiselor

Billie Piper se află  în rolul lui Sam McAlister, tânăra ambițioasă, provenită din clasa muncitoare, ce reușește să obțină interviul – deși nu este arătat în film, în realitate, a lucrat timp de 13 luni la dezvoltarea unei relații cu Amanda Thirsk (Keeley Hawes), secretara privată a prințului. Despre personalitatea pe care o interpretează, Piper a spus că „nu te aștepți la cineva cu acea căldură și indiferență combinate”.

Rolul a reprezentat o provocare, actrița fiind nevoită să învețe întregul limbaj corporal al producătoarei de televiziune, de la gesturi și mimică la mers, și chiar până la intonații vocale. Observându-și sosia, McAlistar a recunoscut că „Billie a încapsulat într-adevăr amestecul dintre seriozitate și partea mai relaxată a personajului meu. Să o privesc transformându-se literalmente, schimbându-și vocea [și portul] peruca extraordinară, unghiile mele, machiajul, lista de haine negre – este exact același lucru. Atât de meta și suprarealist.”

Celelalte două femei indispensabile pentru realizarea cu succes a sarcinii au fost intervievatoarea Emily Maitlis, jucată cu încredere de Gillian Anderson, și editoarea Esme Wren, interpretată cu determinare de Romola Garai. Rufus Sewell este defensivul Prinț Andrew, aflat mereu în încercarea de a-și salva imaginea și de a-și apăra prietenul prin intermediul unor justificări absurde.

Pentru Gillian Anderson, provocarea a fost chiar mai mare, pentru că Emily Maitlis era deja renumită și apreciată la nivelul Marii Britanii. „Este o responsabilitate incredibilă pe care o are Gillian - să interpreteze pe cineva care face parte foarte mult din țesutul nostru britanic. O cunoaștem pe Emily Maitlis. Am văzut-o livrând interviuri cu adevărat puternice. Ea este un nume important în țara noastră și este cunoscută de publicul larg. Dar Gillian a reușit cu desăvârșire.” a spus Piper.

Distribuția, scenografia, costumele transportă spectatorul într-un context spațio-temporal foarte specific

Distribuția care interpretează veridic personajele, împreună cu scenografia lui Naomi Reed și costumele lui Matthew Price, transportă spectatorul într-un context spațio-temporal foarte specific: anul 2019 – când a avut loc și a fost difuzat Prince Andrew & the Epstein Scandal: The Newsnight Interview, în jurul Palatului Buckingham și al studiourilor BBC. Totul a fost creat cu atâta atenție și în urma unui proces atât de riguros de documentare încât lui McAlister, care a fost prezentă și la filmare și la evenimentul din urmă cu cinci ani, i s-a părut o experiență ireală: „Nivelul de detaliu, construirea exactă a încăperii, unghiurile camerei, iluminarea, specificul mesei, cablurile, tipurile de camere, covorul — totul este atât de ridicol de aproape de realitate”.

Majoritatea celorlalte produse cinematografice concentrate pe un grup de jurnaliști care caută o poveste menită să facă senzație dintr-un capăt în celălalt al țării – dacă nu chiar la nivel global –, sunt dominate de bărbați. Spre deosebire de restul pieței, Scoop are avantajul de a urmări o echipă principală formată exclusiv din femei. Cu toate acestea, regizorul premiat la Emmy și BAFTA și scenariștii Geoff Bussetil și Peter Moffat nu au avut feminismul ca scop absolut, ci mai degrabă incluziunea. „Este o oportunitate cu adevărat rară de a vedea femei în vârstă de 40 și 50 de ani portretizate într-un cadru profesional, făcându-și treaba la job cât mai bine, cu un rezultat extraordinar” a afirmat McAlister, care a scris Scoops: Behind the Scenes of the Most Shocking Interviews, una dintre sursele pe care s-a bazat scenariul. „Asta este ceea ce face ca acest conținut să fie unul cu care te poți indentifica ușor și, de asemenea, unul important și semnificativ.”

Piper și McAlister și-au exprimat și părerea despre ceea ce ar dori ca filmul să transmită publicului. Actrița mizează pe faptul că spectatorii vor realiza cât de multă muncă este în spatele emisiunilor de acest fel: „Sper ca oamenii să plece cu oarecare recunoștință pentru acest tip de jurnalism. Se simte ca un lucru pe moarte acum”. Anderson punctează , în schimb, importanța acestei munci: „Există momente reale cruciale în istoria jurnalismului care îți amintesc de diferența pe care o pot face aceste tipuri de interviuri. Jurnalismul de cea mai bună calitate face ceva profund extraordinar care nu poate fi egalat de altceva, iar Scoop este în onoarea acestui lucru.”

Alte știri din cinema

Nobody Wants This: mama-mpunge şi eu trag (ponoasele)

Poate dragostea învinge prejudecăţile, iată întrebarea la care vrea să răspundă serialul Netflix

Salem's Lot: înşfăcaţi-vă crucile şi ţăruşii

Iniţial destinată marelui ecran, ecranizarea dă tonul lunii sperieturilor pe Max

Daniel Day-Lewis se întoarce: actorul va juca rolul principal în Anemone

După o pauză de şapte ani, Day-Lewis revine într-o dramă de familie regizată de fiul său

Anul nou care n-a fost: emoţionant, frustrant, terifiant

O experienţă cinematografică recomandată atât celor care au trăit comunismul, cât şi celor care îl ştiu doar din cărţile de istorie

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells