Scriam anul trecut că Hollywood-ul este obsedat de publicul chinez pentru că mobilizarea acestuia poate transforma o premieră într-o producţie profitabilă într-o singură zi. Iată că producătorii americani au toate motivele să perservereze în a învinge cenzura şi reticenţa autorităţilor chineze, pentru că weekend-ul trecut a venit cu încasări la care Statele Unite pot doar să viseze. Pe scurt, într-un singur weekend prelungit, de cinci zile, cinematografele chineze au încasat 1,21 miliarde de dolari, 432 de milioane fiind încasate de o singură premieră.
Pentru context, weekend-ul trecut întreaga Chină a sărbătorit Anul nou (ca o glumă pentru amatorii de astrologie, acum suntem în anul Şarpelui de Lemn), sărbătoare naţională însoţită de concedii. Ca şi românii, care se duc în număr mare la cinema în zilele libere de Crăciun şi de Anul Nou, chinezii au preferat şi ei această formă ieftină de petrecere a timpului liber, ceea ce a dus la umplerea până la refuz a cinematografelor.
Campionul absolut este o animaţie de care cel mai probabil încă nu ai auzit, Ne Zha 2, un sequel al unui hit din anul 2019. Publicaţia Variety scrie că aceste încasări sunt totuşi singulare, ele fiind cu 234% mai mari decât cele din aceeaşi perioadă a anului trecut. Şi filmul original, Ne Zha, a bătut recorduri şi a devenit animaţia cu cele mai mari încasări din toate timpurile în China.
Ne Zha 2 are în centrul atenţiei o versiune a lui Nezha, zeitate din mitologia chineză. Cu înfăţişarea unui copil şi puteri ieşite din comun, Nezha trebuie să înfrunte o armată de monştri marini, fiind ajutat în misiunea sa de alte creaturi mitologice.
Foto: crop din posterul filmului.
Părerea ta
Spune-ţi părereaPe langa faptul ca sunt ridicole comparatiile tale, o sarbatoare nationala pentru 2 miliarde de oameni cu o sarbatoare nationala pentru 300 milioane de oameni
In atatia ani nu ati gasit o persoana care sa scrie articole informate despre box office