Românii plătesc un film 3D cu 25% mai mult decât un film standard, preferă weekendul pentru mers la cinema, deși achită cu 19% mai mult decât în restul săptămânii și aleg Valentine's Day ori ultima săptămână din an pentru ieșit la film iar nu lunile de vară, reiese dintr-un studiu întreprins de picodi.com, dat publicității.
În aceste momente, 27% dintre filmele care rulează pe marile noastre ecrane au primit un tratament 3D, fie că acțiunea dar mai ales cadrele justifică sau nu acest format. Biletele la aceste filme ajung să fie și cu 30% mai scumpe, se vede în studiu.
De la animații la filme de acțiune, formatul în trei dimensiuni a devenit o constantă în programul marelui ecran iar weekendul este mai atractiv pentru spectatori decât restul săptămânii. Dar pentru aceste bilete, românii plătesc cu 25% mai mult decât la filmele 2D. Dintre țările europene, în Germania se poate plăti chiar cu 45% mai mult pentru un film 3D. Finlanda și India sunt țările cu cel mai mic adaos: de doar 7% la biletele 3D, comparativ cu cele la filmele standard, scrie autorul studiului.
Mai mult, iubitorii marilor ecrane din România plătesc în weekend cu 19% mai mult pentru un bilet la cinema, față de alte zile din decursul săptămânii. Există țări care profită și mai mult de faptul că în weekend potențialul public are cel mai mult timp liber - Japonia și Austria au cea mai mare taxă suplimentară de weekend, astfel încât vinerea, sâmbăta și duminica în aceste țări prețul biletului este cu 38% mai mare. În majoritatea țărilor analizate de autorul cercetării, costul biletului la cinema în weekend este - totuși - același cu cel din cursul săptămânii.
În cinematografele europene, ziua cu cea mai mare frecvență din ultimii ani a fost Ziua Îndrăgostiților (14 februarie) și weekendurile de dinainte sau după această sărbătoare, mai scrie picodi.com. Conform statisticilor, în Europa majoritatea clienților vizitează cinematograful în decembrie și februarie–martie (Ziua Îndrăgostiților și premiile Oscar). În România se observă un trend ascendent în săptămâna cu Ziua Îndrăgostiților dar și în ultima săptămână din an.
Din 2015 până anul acesta, în România numărul de spectatori din preajma sărbătorii iubirii a fost aproximativ la fel de mare cu cel din perioada Crăciunului sau din prima lună a anului. În aceste perioade, în cea mai bună săptămână a lunii au intrat în cinematografe peste 200.000 de spectatori, în condițiile în care - în lunile de vară - în cea mai bună săptămână (din punct de vedere al box office-ului), nu ajung la cinema mai mult de 100.000 de spectatori, conform datelor înregistrate de Cinemagia.
În medie, peste 200.000 de spectatori într-o săptămână de iarnă, aproape 100.000 vara
Să dăm câteva exemple: în 2015, în săptămâna cu Ziua Îndrăgostiților (9-15 februarie), 264.000 de români mergeau la cinema în toată țara. Poate și filmul lansat la cinema fix cu această ocazie, Fifty Shades of Grey, a părut destul de atractiv pentru o ieșire în oraș în doi. Anul următor, în săptămâna 8-14 februarie, 283.302 spectatori cumpărau bilete la film, deși principalul titlu lansat la acea dată nu era un romance, ci filmul cu supereroi Deadpool.
În 2017, între 13 și 19 februarie, 215.593 de spectatori călcau pragul cinematografelor românești din toată țara, fiind săptămâna în care se lansa John Wick: Chapter 2, iar Fifty Shades Darker rula deja de o săptămână. În 2018, Fifty Shades Freed se lansa în weekendul dinaintea Valentine's Day, astfel încât săptămâna dinaintea Zilei Îndrăgostiților mobiliza un număr impresionant de spectatori, și anume 256.021.
Anul aceasta, de Valentine's Day, se lansa pe marile noastre ecrane Oh, Ramona!, un romance românesc regizat de Cristina Jacob, cu distribuție internațională, ce aducea la cinema el singur un număr record de 111.881 spectatori. Era cel mai vizionat film al acelui sfârșit de săptămână. În weekend-ul de Dragobete, același film atrăgea alți 42.671 spectatori, astfel încât - între cele două sărbători ale iubirii - Oh, Ramona era deja văzut de 189.316 români. Până în acest moment, 260.531 de persoane au văzut filmul, aflat pe locul 6 în clasamentul general al box office-ului românesc pe anul 2019. Anul acesta, 267.816 români mergeau la cinema între 11 și 17 februarie.
În lunile de iarnă, mersul la cinema e preferat de români altor modalități de divertisment. Astfel, în perioada 28 decembrie 2015-3 ianuarie 2016, intrau în cinematografe 228.621 spectatori, iar anul următor numărul impresionant se înregistra în săptămâna ce aducea producția Jumanji: Aventură în junglă pe ecrane, anume 1-7 ianuarie 2018: 227.154 plătitori de bilete. Anul 2018 mai avea o săptămână foarte bună din punctul de vedere al box office-ului, 1-7 octombrie, când intra Venom pe marile ecrane. În acea săptămână, 214.130 spectatori mergeau să vadă unul sau mai multe dintre cele 41 de filme ce rulau în București și în țară. Dar, totuși, nu atât filmul cât perioada anului e definitorie pentru stabilirea unui tipar cu privire la mersul la cinema; ne argumentăm afirmația prin aceea că în săptămâna 22-28 aprilie 2019, în care se lansa filmul Avengers, ce avea să devină ocupantul locului 1 în box office-ul acestui an, mergeau aproximativ 150.000 de spectatori la cinema. Apoi, în săptămâna 24-30 decembrie 2018, mergeau la film 262.253 de români.
Cifrele sunt impresionante dacă facem comparație cu ce se întâmplă în lunile de vară. Odată cu începerea vacanței, săptămâna 17-23 iunie 2019, doar 85.505 persoane căutau răcoarea unei săli de cinema.
Părerea ta
Spune-ţi părereaBineinteles, asta doar in Romania, in celelalte tari filmele 3D sunt disponibile si in 2D, dar in Romania NU!
PS: Cu cat esti mai aproape de ecran, cu atat se vede mai bine filmul in format 3D.
https://couponsagent.com/front/store-profile/missoma-promo-code