Reparându-i pe cei vii: tonul unui documentar, imagini de o frumuseţe tăcută

de Gloria Sauciuc în 21 Nov 2017
Filmul cu Anne Dorval, Emmanuelle Seigner, Tahar Rahim rulează pe marile noastre ecrane

Filmul lui Katell Quillévéré se înscrie în categoria filmelor despre spitale şi medici, şi totuşi depăşeşte reţeta tipică a serialelor americane despre viaţa în secţiile de urgenţă. Filmul este lipsit de genul de emoţie care însoţeşte de obicei personajele ce depind de un transplant pentru a putea supravieţui: în schimb, are tonul aproape neutru al unui documentar, plus câteva imagini de o frumuseţe tăcută.

Câteva destine se întretaie: trei surferi adolescenţi aflaţi într-o escapadă matinală la malul oceanului, escapadă încheiată tragic; apoi destinul familiei unuia dintre băieți, aflat în moarte clinică; după care, o femeie relativ tânără, cu o boală cardiacă degenerativă, femeie aflată pe moarte; și, în sfârșit, o echipă de medici şi de asistente.

Scenele cu adolescenţii pe skate board ne-au amintit de filmele lui Gus van Sant.

O descătuşare de emoţii, mergând de la disperare la bucurie, era facilă. Regizoarea o evită: ochiul camerei este sincer şi calm, urmărind personajele de la distanţă mică - cadrele sunt strânse şi camera urmăreşte faţa sau mâinile medicului sau unui aparţinătorilor, într-un mod tăcut şi fără să judece.

Există ceva previzibil, şi rece, în film: regizoarea nu se joacă cu emoţiile publicului şi nu îşi judecă personajele - muzica subliniază unele scene critice, dar nu apariţiile şi intrările de personaje. De altfel, e de aşteptat ca în procedurile de transplant de organe de la decedaţi emoţiile necontrolate să nu fie încurajate.

Finalul este cunoscut de la început - ştim, sau putem intui deznodământul filmului, care este cel aşteptat - şi care totuşi nu este gândit ca un happy ending. În fond, o abordare ca aceasta este tipică naturii înseşi, care nu dă sentinţe: totul este un proces natural, fără eroi pozitivi şi fără eroi negativi.

Exploreaza subiecte similare:

Réparer les vivants

Alte știri din cinema

Presiunea celebrităţii i-a provocat o cădere nervoasă actriţei Keira Knightley

La 22 de ani, când a fost diagnosticată cu stres post-traumatic, spune că nu avea încă, psihologic, puterea de a face față criticilor negative

Richard Madden, starul lui Game of Thrones, ar putea fi următorul Bond

Cum din partea producătoarei Barbara Broccoli nu a venit încă vreo confirmare, în ciuda surselor, știrea rămane la stadiul de zvon

Bad Times at the El Royale: twisturi violente și morți șocante

Filmul cu o distribuție proeminentă rulează în premieră pe marile noastre ecrane

Blestemul celor rămaşi: sumbru, nu lipsit de idei originale, dar insuficient susţinute

O adolescentă de 16 ani își ia micul dejun în fiecare dimineață cu fantoma tatălui ei, unul dintre „cei rămași”

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells