Realizatorii Westworld 2: „Sezonul doi e un fel de revoluție sângeroasă”

de Cinemagia în 17 Apr 2018
Acţiunea se reia la două săptămâni după violentul final al sezonului întâi

Iată că Westworld sezonul 2 se lansează pe HBO și HBO GO luni, 23 aprilie, de la ora 4 dimineața (în reluare de la ora 20) iar Jonah Nolan și Lisa Joy - creatori, realizatori și regizori ai serialului vorbesc despre noile episoade, într-un interviul pus la dispoziția cititorilor Cinemagia de către HBO România.

Q: Felicitări pentru o lansare incredibilă și panoul reușit de la SXSW. Cum v-ați simțit?

JN: A fost prima oară când am participat la SXSW (South by Southwest -n.red.), însă prima oară când am arătat cuiva imagini din serialul nostru a fost la festivalul ATX din Austin, în 2016. A fost foarte impresionant, așa că a fost minunat să ne întoarcem acolo.

Q: Unul din lucrurile pe care le-ați spus în cadrul panelului a fost că ați creat un plan al serialului de la început și că viziunea nu era să faceți un serial cum suntem obișnuiți, ci să resetați lumea în fiecare sezon. Cum ați resetat totul în acest sezon?

„Dacă în primul sezon avem o investigație psihologică lentă asupra identității artificiale, sezonul doi este un fel de revoluție sângeroasă.

Creaturile cărora li s-a negat liberul arbitru și acum îl au, trebuie să hotărască ce vor face. Așa că sezonul 2 are o altă atmosferă și o sensibilitate diferită”...

JN: Am abordat totul din perspectiva prezentării unei povești mai mari în capitole, iar fiecare capitol are propria lui identitate. E posibil chiar să aibă propriul lui gen. Totul se reduce la ce metodologie a poveștii funcționează – așa cum ar spune Ford, care e povestea potrivită pentru punctul în care se află personajele? Dacă în primul sezon avem o investigație psihologică lentă asupra identității artificiale, sezonul doi este un fel de revoluție sângeroasă. Creaturile cărora li s-a negat liberul arbitru și acum îl au, trebuie să hotărască ce vor face. Așa că sezonul 2 are o altă atmosferă și o sensibilitate diferită. De la bun început am știut că nu vom putea face câte un astfel de sezon în fiecare an și că nu vom putea respecta modelele familiare din televiziune; va trebui să răspundem celor mai multe întrebări puse într-un sezon. Iar apoi, sperăm că putem găsi niște noi întrebări fascinante și în același timp, să putem lăsa niște întrebări cheie de la un sezon la altul.

Q: Cum ar fi?

JN: Una din întrebările la care nu răspundem în primul sezon e ce face de fapt Delos în acel parc? Înțelegem că, la fel ca și companiile din Silicon Valley, are un model de afaceri de suprafață și unul real. Încă din episodul pilot am stabilit că Delos are un plan în acel parc. Asta e una din întrebările care au rămas neelucidate în primul sezon și la care vom răspunde. Într-un episod regizat minunat de soția și partenera mea, Lisa Joy.

Q: Lisa, a fost prima oară când ai regizat?

LJ: Da, a fost foarte distractiv.

Q: A fost un angajament impresionant, să faceți un serial atât de complex. Îmi imaginez că filmările nu sunt nici ele un proces simplu.

LJ: Ei bine, am avut multe avantaje, primul și cel mai important fiind scenariul incredibil scris de Jonah și Gina Atwater. Eu am vrut doar să aduc la viață ce puseseră ei pe pagină. Am lucrat mult cu Ed și Jeffrey la acest episod și a fost minunat să explorăm personajele mai mult și să le ducem la un nou nivel. Avem niște interpreți atât de generoși, foarte talentați și nuanțați, nu ți-ai putea dori colaboratori mai buni. Apoi, am avut ocazia să ne jucăm în această lume nebunească și frumoasă creată de echipa noastră de design. Avem ocazia să vedem niște locuri noi și sunt niște secvențe de acțiune fantastice, care au fost grozav de regizat.

Q: Mereu ai vrut să regizezi?

LJ Da. Chiar și ca scriitoare, sunt o persoană foarte vizuală. Îmi place să mă imaginez pe mine în acea lume. În „Westworld”, Jonah a regizat episodul pilot și ultimul al primului sezon, însă la fiecare pas am lucrat la toate, de la costume la distribuție și decorul de pe platoul de filmare. Am fost foarte atenți la crearea nuanțelor. Eram atât de implicată în proiect, încât regizarea era următorul pas logic. După care am născut un copil cu două luni înainte sa încep pregătirile…În acel moment, au fost foarte multe de făcut, însă trebuie să menționez că Jonah a fost alături de mine. M-a ajutat să am grijă să copii și a avut grijă de show și de scenariști în timp ce eu am făcut pasul acesta. A fost minunat.

Q: A fost important pentru voi ca un serial cu personaje feminine atât de incredibile să fie și regizat de femei?

JN: Foarte important. În al doilea sezon, avem trei regizoare fenomenal de talentate.

LJ: Da, e important să avem regizoare, regizori internaționali, dar nu se reduce numai la regie. E important să avem femei și în distribuție, echipă, camera scenariștilor.Diversitatea e unul din scopurile noastre.

JN: Am învățat asta în camera scenariștilor cu mult timp în urmă. Trebuie să ai această alchimie a unei viziuni singulare asupra unui lucru și apoi, asta trebuie să facă echipă cu aspectul intens și incredibil al colaborării din televiziune. Nu ai cum să scrii 600 de pagini pe an și să regizezi zece ore, trebuie să lucrezi cu alți oameni.

Q: Ați putea s-o faceți dacă ați avea niște versiuni robotizate ale voastre.

JN: Da, lucrăm la asta. Din păcate, încă nu funcționează bine. Prin urmare, colaborăm. Există foarte multă forță când reușești să strângi o echipă bună de scenariști. Acolo începe totul. Nu e vorba numai de talent, ci și de prezentarea unor perspective diferite, mai ales când scrii un serial cu distribuție mare. Foarte rar se întâmplă ca o persoană cu un anumit tip de trecut să scrie un personaj, nu așa merg lucrurile. Când colaborează mai mulți oameni și ai puncte de vedere diferite, acest lucru aprofundează textura și ideile; auzi și simți modurile diferite în care oamenii privesc lumea. Pentru că până la urmă, serialul este despre un grup de gazde care realizează că lumea din jurul lor nu e adevărată, nu e reală, nu e ce credeau că este, ceea ce e evident o metaforă pentru o parte a experienței umane, a comportamentului uman și a felului în care oamenii văd lumea. Așa că a fost vital să avem un grup mare, divers și talentat de realizatori de filme, la fiecare nivel posibil. Iar în ceea ce privește realizarea faptului că lumea nu e așa cum credeau oamenii că e, de când am vorbit ultima oară despre sezonul 1, au fost cele mai nebunești 15 luni din univers.

Q: Aveți un serial despre femei robot care sunt, în mod constant, victimele violenței sexuale, însă apoi au o revelație și dau startul unei revolte. Nu ar avea cum să fie mai potrivit vremurilor în care trăim. Sunteți cumva profeți?

JN: Din păcate, nu trebuie să fii profet ca să știi că lumea nu este și nu a fost niciodată un loc just sau moral, nu în întregime.

Q: E posibil să faci un serial care nu este influențat de contextul politic, cum ar fi mișcarea #MeToo? Pentru că nu ai cum să-l urmărești fără să fii influențat de aceste lucruri.

LJ: Pentru noi a fost posibil, pentru că am scris sezonul doi înainte să se întâmple toate astea. Alegerile au avut loc când încă scriam, dar restul nu. Iar rezultatul alegerilor nu m-a surprins. Am trăit dinainte să se întâmple toate astea. Doar pentru că ceva e discutat intens în cultură, nu înseamnă că tocmai s-a întâmplat, ci doar că atunci a început să se discute în masă despre el. Dar oamenii mereu au vorbit despre aceste probleme. Poate nu deschis, poate erau tabu, dar arta, literatura, ficțiunea au fost mereu un mod de a explora subiectele despre care oamenii nu erau pregătiți să vorbească. Însă adevărurile, uneori urâte, erau acolo. Asta am făcut, am oferit o perspectivă asupra naturii umane. Și nu ai cum să examinezi acest lucru în mod real, fără să recunoști că o parte din ea nu e chiar așa grozavă. Că există nedreptate și abuz. Pentru a înțelege ceva cu adevărat, trebuie să analizezi unde se află. Și asta am făcut noi, asta continuăm să facem.

JN: E posibil. Fraza pe care Dolores a spus-o în primul sezon, ‚aceste plăceri violente au finaluri violente’, nu a fost invenția noastră, ci a lui Shakespeare. Ideea că există o mască pe care cultura o poartă, însă sub ea, comportamentul uman este foarte, foarte, compromis și, ocazional, foarte urât, nu e nouă poveștii noastre. Așa cum am mai spus, avantajul faptului că scrii ceva în zona S.F. este că ai ocazia să vorbești puțin despre această lume, însă din unghiurile potrivite. Nu trebuie să te preocupi de detaliile înfiorătoare ale prezentului. Dar avem ocazia să vorbim despre comportamentul uman și despre motivul pentru care suntem atât de distruși.

LJ: Unul din lucrurile interesante care s-au întâmplat în acest sezon a fost că atunci când vorbeam despre tehnologia nouă, toată lumea se temea de ce se va întâmpla dacă aceasta va fi hăcuită. Iar una din temerile mele este ce s-ar întâmpla dacă acele tehnologii ar hăcui oamenii? Pare ceva ușor de făcut. Poate nu suntem atât de complicați pe cât părem, iar în ultimul timp, am văzut cum s-a schimbat media și mai ales rețelele de socializare. În Westworld e vorba despre gazde care au acest program de realitate falsă și povești false și sunt învățate să creadă o minciună. Se pare că tu, ca om, nu ai nevoie decât de un cont de Facebook cu puțin amestec din partea rușilor ca să începi să crezi minciuni. Suntem mult mai susceptibili manipulării prin tehnologie decât credeam că e posibil.

JN: Mai ales în țara asta, avem o singură viteză când vine vorba de inovațiile tehnologice și nu ne oprim. Nu ne plac regulile. Nu ne place să ne oprim. Am spus asta când am fost în Austin și chiar o cred. Dacă suntem la fel de atenți și competenți în dezvoltarea Inteligenței artificiale cum am fost cu dezvoltarea rețelelor de socializare, suntem terminați. Aici e o metaforă, dacă ne gândim la personajul lui Ford, care era îngrijorat de ce i se întâmpla lui Arnold în primul sezon, cu crearea lui Dolores, care e un fel povestea lui Narcis. Ford se teme că Arnold se îndrăgostește de propria lui creație. Am construit aceste tehnologii. Există o mulțime de oameni foarte inteligenți și cu intenții bune care lucrează la aceste companii, dar toți sunt subjugați unui sistem care celebrează și recunoaște, cu baniși realizări, inovația de dragul inovației. Nu se opresc să se gândească la copiii care s-au afundat într-o gaură adâncă din care nu mai ai cum să-i scoți. Inițial, când au apărut internetul, Wikipedia și toate aceste tehnologii, aveam impresia că adevărul poate fi transmis în întreaga lume. Și toată lumea are adevărul chiar la el în buzunar. Nu-i așa? Apoi îți dai seama că nu e adevărat. Am făcut mai mult rău.

Q: Aveți un plan al serialului – cât de extins e?

LJ: Acum suntem în postproducție, dar sunt sigură că Jonah și cu mine o să începem să lucrăm la sezonul 3 în curând. Suntem căsătoriți, deci ce să facem? Nu poți să vorbești despre vreme prea mult și, odată ce am terminat de discutat despre copii, decât să stăm și să ne uităm unul la altul în tăcere, în timpul cinei, începem să vorbim despre inteligența artificială.

JN: O mare parte din plan e alimentată de conversațiile pe care le-am avut despre episodul pilot. Am simțit că aveam nevoie de un plan și l-am respectat. Partea frumoasă a lucrului în televiziune este că atunci când vezi ce îți oferă actorii și ce inventează echipa de designeri și scenariști, poți face un mic ocol sau poți petrece mai mult timp asupra unui personaj sau al unui moment. Însă destinația rămâne aceeași.

Q: Aveți deja stabilită destinația finală?

JN: Da, cred că trebuie să faci asta.

 

 

 

Exploreaza subiecte similare:

Westworld

Alte știri din cinema

Anne Hathaway a avut de sărutat zece actori la audiție, pentru ca agenții de casting să-i identifice partenerul perfect de film

Anne Hathaway lansează pe streaming The Idea of You, în care joacă alături de Nicholas Galitzine (Mary & George)

Noul trailer Deadpool & Wolverine este plin de gheare, înjurături și dezvăluiri

Trailerul îl dezvăluie în sfârșit pe Hugh Jackman reluându-și rolul său iconic de Wolverine, de data aceasta purtând costumul galben cu albastru devenit celebru odată cu apariţia în benzile desenate X-Men

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Comedia romantică Dragoste pe muchie de cuțit, disponibilă pe streaming

Dragoste pe muchie de cuțit va avea premiera în 29 aprilie, pe platforma de streaming SkyShowtime

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells