În anii '80, când românul de rând simţea că l-a apucat pe Dumnezeu de un picior dacă punea mâna pe o sticlă de Coca-Cola, în ţări mai democratice accesul la băuturile carbogazoase era facil, iar producătorii lor, companiile Pepsi şi Coca-Cola, ar fi fost gata de orice pentru a-şi asigura cea mai mare cotă de piaţă. Competiţia acerbă, care la vedere se traducea într-o bătălie a reclamelor (poţi vedea aici un nemaipomenit... kind reminder dat de Pepsi competitorilor), în spatele uşilor închise bătălia se ducea la limita legalităţii, cariere şi chiar vieţi fiind distruse pentru a obţine victoria.
Filmele bazate pe competiţia dintre companii au fost câteva dintre cele mai plăcute surprize din ultimul deceniu de cinema. Un exemplu este excelentul Air, despre bătălia dintre Nike, Adidas şi Converse, sau Marea provocare: Le Mans ’66, despre bătălia dintre Ford şi Ferrari de la jumătatea anilor '60. Aceste filme sunt despre ambiţie, inovaţie şi ce eşti în stare să faci, legal sau nu, pentru a învinge. Implicit, sunt şi despre lăcomie şi abisurile naturii umane.
În acest moment Cola Wars (propunem ca titlul românesc să fie "Bătălia bulelor" sau "Bula mea e mai mare ca a ta") se află în faza incipientă a scrierii scenariului, dar faptul că în proiect sunt implicaţi Steven Spielberg şi Judd Apatow ar putea urgenta începutul producţiei, filmul putându-se lansa în 2025.
Oricum, cu tot războiul lor, există un aspect unde a fost consens între cele două companii: cantitatea de zahăr din băuturile clasice. În reţeta standard, atât Pepsi cât şi Coca-Cola dizolvau circa 40 de grame de zahăr - adică mai bine de trei linguri - într-o doză de 355 de mililitri.