În perioada când filmele aveau aproximativ 80 de minute, cinematografele din România proiectau filmele mai lungi, mai ales producţiile indiene, în două serii, adică proiecţia era întreruptă de o pauză pentru ca spectatorii să poată folosi toaleta sau măcar să-şi dezmorţească picioarele. După Revoluţie acest obicei a dispărut, deşi durata filmelor a tot crescut, iar azi multe dintre titlurile lansate în cinematografe au o durata similară cu cea a superhitului indian O floare şi doi grădinari, circa 150 de minute.
Proiecţia cu pauză va fi reactivată pentru premiera The Brutalist, a cărui durată, de trei ore şi 34 de minute (adică 214 minute) o face să pălească pe cea a filmelor indiene de odinioară. Pentru a nu forţa publicul să amorţească atâta timp în scaunul de cinema, distribuitorii internaţionali ai filmului au decis, la insistenţele regizorului Brady Corbet, să proiecteze The Brutalist în două serii cu o pauză de 15 minute, ceea ce înseamnă că publicul va petrece peste patru ore în sala de cinema: cele aproximativ 15 minute de reclame şi trailere dinaintea proiecţiei, cele trei ore şi 34 de minute ale filmului şi cele 15 minute de pauză.
Contactaţi de Cinemagia, reprezentanţii Cinema City au confirmat că "filmul The Brutalist va rula în întreaga reţea, pauza de 15 minute fiind deja incorporată de studio, cu un cronometru cu numărătoare inversă inclus pentru referinţă. Punem biletele în vânzare săptămâna viitoare şi avem o surpriză pregătită spectatorilor", a declarat pentru Cinemagia cea mai importantă reţea de cinematografe din România, cu 28 de cinematografe şi un total de 255 de ecrane şi peste 44.000 de locuri. The Brutalist se va lansa pe 7 februarie.
Reprezentanţii Ro Image, distribuitorul român al filmului, au declarat pentru Cinemagia că momentul exact când se va întrerupe proiecţia este decis de echipa de producţie, pauza survenind la minutul 100 al proiecţiei. Pe ecran se va vedea un cronometru pentru ca publicul să ştie exact când trebuie să-şi reia locul în sală.
Dacă unii regizori refuză să permită cinematografelor să le proiecteze filmele cu pauză (un exemplu recent este Martin Scorsese, al cărui Killers of the Flower Moon are o durată cu nici zece minute mai mică decât The Brutalist), Brady Corbet a considerat de la bun început că pauza este o dovadă de curtoazie pentru spectatori. "Le permite să asimileze ceea ce s-a întâmplat pe ecran şi să nu se streseze că pierd vreo scenă importantă dacă au nevoie să meargă până la baie, ceea ce e cât se poate normal la proiecţiile atât de lungi", a declarat Corbet pentru Variety în iulie 2024, când s-a aflat că The Brutalist va concura în competiţia oficială a festivalului de la Veneţia.
The Brutalist spune povestea lui László Tóth (Adrien Brody), un arhitect evreu care emigrează din Ungaria postbelică în Statele Unite, luptând din răsputeri pentru a-şi împlini celebrul vis american. Eforturile sale sunt lipsite de succes iniţial, dar asta doar până când în viaţa sa apare un nou client, Harrison Lee Van Buren (Guy Pearce), preocupat să inaugureze un impozant complex cultural. Talentul arhitectului se sincronizează cu finanţele nelimitate ale lui Van Buren, iar rezultatele vor fi memorabile.
Filmul a avut premiera mondială în competiţia festivalului de la Veneţia, unde a fost recompensat cu mai multe premii, inclusiv Leul de Argint pentru Cea mai bună regie şi Premiul FIPRESCI. În ianuarie şi-a adăugat şi trei Globuri de Aur, inclusiv trofeul pentru Cel mai bun film - dramă, la lunga listă de aproape 100 de premii câştigate pe întregul glob. La ediţia de anul acesta a premiilor Oscar, The Brutalist este al doilea cel mai nominalizat film, cu zece nominalizări, inclusiv la Cel mai bun film, Cel mai bun actor principal, Cel mai bun regizor şi Cel mai bun scenariu original.
Sursa foto: DepositPhotos.
Părerea ta
Spune-ţi părerea