Primele cronici la filmul Bumblebee: „este cel mai bun film Transformers de până acum”

de Gloria Sauciuc în 9 Dec 2018
Avem de așteptat până pe 28 decembrie premiera în România a filmului

Bumblebee nu s-a lansat încă în cinematografe, dar câteva vizionări pentru presă au avut loc, în consecință avem parte de primele reacții din partea jurnaliștilor de specialitate cu privire la primul film de sine stătător din franciza Transformers.

Odată cu Bumblebee, vedem ce poate un regizor - altul decât Michael Bay - să scoată din roboții extratereștri. Bumblebee începe pe planeta Cybertron, un spațiu cu tehnologie avansată unde o civilizație de roboți este în mijlocul unui război brutal. Optimus Prime (cu vocea lui Peter Cullen, ca de obicei) anunță o retragere bruscă a Autoboților pe care îi conduce și îi dă ordine lui B-127 (Dylan O'Brien) să fugă pe Pământ pentru a pregăti planeta să devină noua bază operațională a Autoboților. B-127 ajunge astfel, în 1987, pe Pământ pentru a-l transforma în noua bază a Autoboților. Într-o altercație cu Jack Burns (John Cena) și cu unitatea acestuia, B-127 își pierde cutia vocale și se transformă într-o mașină VW Broscuță, înainte de a-și pierde puterile și memoria. O tânără de 18 ani, Charlie Watson (Hailee Steinfeld) găsește mașina la cimitirul de mașini și o numește Bumblebee. Astfel, fără să știe, o mașină compactă care este de fapt un robot de luptă sub acoperire devine cel mai bun prieten al ei.

Pubicația Variety scrie următoarele: „Michael Bay, maestrul stilului bombastic al luptelor cu roboți se dă la o parte lăsând loc unei povești mai puțin zgomotoase, mai orientate către personaj. Ca să vă faceți o idee despre film, încercați să vă imaginați un Transformers în care acțiunea este coerentă, în care roboții sunt personaje adevărate și mai puțin producții CG, iar acțiunea este bine regizată și bine construită, astfel încât să o putem urmări. După cinci producții cu lupte și cu explozii, era clar că publicul nu se putea aștepta la filmul de mai sus cât timp Michael Bay se afla în fotoliul de regizor. Faptul că noul regizor este obișnuit cu animațiile (este vorba despre Travis Knight, regizorul lui Kubo și CEO al studiourilor Laika) și că a conceput o poveste despre origini și mai puțin un reboot al seriei e salutar pentru franciză. Este o schimbare majoră de curs pentru o serie care, deși cu producția semnată de Steven Spielberg, a reflectat până acum puține din valorile acestuia. Prin contrast, Bumblebee readuce tema dragă (și cunoscută) a lui Spielberg: lucrurile supranaturale există doar ca să aducă la un loc familii obișnuite destrămate”.

Publicația The Wrap scrie că „Bumblebee, în regia lui Travis Knight (Kubo și lăuta magică)„ este cel mai bun film Transformers de până acum. Regizorul Travis Knight combină stilul anilor 80 al „prietenului fantastic” cu o acțiune coerentă și cu personaje complexe (inclusiv roboții). Și, spre deosebire de filmele Transformers ale lui Bay, care afișau o nostalgie pentru anii 1980 dar erau filmate în stilul de blockbustere al secolului XX, Bumblebee este un omagiu clar adus anilor 1980, de la un capăt la altul. Scenariul semnat de către Christina Hodson (Unforgettable) îmbrățișează structura oricărui film cu „prieten fantastic”, de la E.T. și până la Mac & Me, lăsând la latitudinea lui Knight, a distribuției și a echipei de efecte speciale să facă filmul nou și remarcabil”.

WeLiveEntertainment.com scrie că „Acțiunea este la fel de explozivă și de amplă ca la Michael Bay, însă nu va fi la fel de aglomerată. Hailee Steinfeld în rolul lui Charlie este, cu siguranță, cea mai bună protagonistă umană din toată franciza. Pentru tânără, a avea o mașină nu este despre a avea un lucru personal, și nu este nici despre libertatea de a călători, ci despre umplerea unui gol emoțional, pentru că Bumblebee o ascultă ori de câte ori familia ei nu o face. De asemenea, băiatul din film este cel nerecunoscător pentru iubirea pe care o primește (de la eroina feminină), luând un rol care de zeci de ani era atribuit femeilor. O dovadă de fair play”.

Bumblebee , Travis Knight, Michael Bay, John Cena, Steven Spielberg, Hailee Steinfeld, Dylan O'Brien, Kubo and the Two Strings, Christina Hodson

Doar un singur film de animație Disney are apreciere maximă: 100% cronici pozitive pe Rotten Tomatoes

Pinocchio din 1940 este singurul film de animație Disney care a obținut acest scor maxim pe Rotten Tomatoes. Care este secretul său?

Comedia romantică Dragoste pe muchie de cuțit, disponibilă pe streaming

Dragoste pe muchie de cuțit va avea premiera în 29 aprilie, pe platforma de streaming SkyShowtime

Armurierul westernului Rust, condamnat la închisoare în cazul în care e implicat și Alec Baldwin

Apelurile lui Gutierrez Reed din închisoare arată „că nu are remușcări și că încă aruncă vina pe alții, inclusiv pe Baldwin, pe producătorii filmului și pe paramedici”

Istoria prinde viață în fiecare seară de luni pe TV5MONDE

În fiecare luni, de la ora 22:00, reputatul jurnalist francez Stéphane Bern poartă telespectatorii canalului TV5MONDE printr-o călătorie în timp, în intimitatea unor personalități celebre din istorie.

chiba_florin pe 9 decembrie 2018 17:22
Sună interesant ! Rămâne de văzut însă încotro se va îndrepta !
mihnea_aspru95 pe 9 decembrie 2018 17:37
Interesant articol, l-am citit până la sfârşit. S-ar putea să avem cu puţine şanse primul film desemnat "prospătură" pe RT... să fie aşa!
Un scenariu bun, dar nu cred că vom avea efectele bune pe care Michael Bay le băga (cel puţin în trilogia lui... urmt. două au fost mai câh, şi la acest aspect. TF3 a avut cele mai bune efecte din toată seria Transformers, şi cam cele mai bune ale anului 2011, period). Să vedem cum e şi CGI-ul la filmul Bumblebee, că din trailere e mai spre animaţie...mai ales cum arată Optimus Prime (look at him), na, poate aşa e stilul regizorului Travis Knight (dacă şi el e un pic specializat în animaţii, merge mai mult pe acest stil).