Unul dintre cei mai vizuali regizori ai momentului, Baz Luhrmann aduce pe ecrane, în stilul propriu, Marele Gatsby, drama cu Leonardo DiCaprio, Carey Mulligan şi Tobey Maguire. Cea mai recentă ecranizare după celebrul roman al lui F. Scott Fitzgerald reinventează, cu ajutorul decorurilor şi-al muzicii, o perioadă a anilor '20 pe care niciodată nu am mai văzut-o arătând aşa la cinema. Iată în interviul de mai jos, cu Mulligan şi Maguire, impresii despre experienţele de la filmări ale celor doi actori.
Este adevărat că aţi ascultat foarte mult melodiile lui Jay Z pe platourile de filmare? Carey, ai vreo melodie preferată?
Carey Mulligan: Am avut o melodie de-a lui în scena cu petrecerea de la castel. Mi-a plăcut, dar nu îmi mai amintesc piesa.
Tobey, tu şi Leo aveţi o chimie extraordinară pe marele ecran. Prietenia voastră de atâţia ani v-a ajutat să redaţi mai bine esenţa personajelor?
Tobey Maguire: Da, eu şi Leo avem o prietenie foarte strânsă, de aceea cred că discuţiile lejere pe care le-am avut despre rolurile noastre au contribuit la succesul muncii noastre. Cât despre chimia dintre noi pe marele ecran, este greu să spun dacă prietenia noastră a contat. Este foarte interesant de explorat relaţia dintre Nick şi Gatsby, pentru că eu privesc întreaga acţiune prin ochii lui Nick, care este în special afectat de relaţia cu Gatsby.
Apoi, atât în carte cât şi în film, Nick cântăreşte acţiunile celorlalţi prin prisma propriei experienţe. Relaţia cu Gatsby îl inspiră pe Nick să-şi imagineze un viitor mai bun. Mai ales după ce Nick înţelege că este singurul prieten adevărat al lui Gatsby şi că acesta din urmă are ceva special pregătit pentru el. Fiind atât de ataşat de Leo, mi-a fost uşor să arăt afecţiune şi faţă de Gatsby.
La fel ca tine, mulţi americani au studiat Marele Gatsby în şcoală. Tu cum priveşti romanul, ţinând cont de faptul că este o operă de căpătâi?
Tobey Maguire: Leonardo DiCaprio l-a asemănat pe Fitzgerald cu Shakespeare pentru romanul Marele Gatsby. [Râde]. Mi-ar plăcea să cred asta.
Carey, tu o interpretezi pe Daisy Buchanan, un personaj greu de realizat pentru că nu este la fel de extrovertit ca celelalte?
Carey Mulligan: Trăsătura predominantă a caracterului ei se rezumă la faptul că se lasă uşor fermecată şi este atrasă de cea mai puternică personalitate din încăpere. Părerea mea este că Daisy reacţionează la ce se întâmplă în jur, însă nu ştie să se prefacă prea bine. Nu cred că poate lua singură decizii. Mi-a plăcut personajul. Are multe oscilaţii de personalitate, de aceea, de multe ori, nu spune ce gândeşte. Câteodată chiar, spune lucruri doar ca să iasă în evidenţă. A fost distractiv să redau această parte a personalitaţii ei.
Interpretezi rolul unei femei cu multe privilegii şi, în acelaşi timp, cu niciunul. Cum te-ai pregătit pentru a înţelege femeile din vremea respectivă şi ce efecte crezi că au avut ele asupra feminismului de azi?
Carey Mulligan: Când am început discuţiile despre Marele Gatsby, regizorul Baz Luhrmann mi-a dat vreo şapte cărţi despre operele lui Fitzgerald şi mi-a spus să le citesc. Pentru că Daisy nu este foarte bine conturată, aceasta apare la începutul poveştii, apoi dispare pentru o perioadă foarte lungă. Adesea nu spune ce crede şi se comportă incoerent. A trebuit să aduc multe completări pentru a avea un personaj consistent.
Daisy este produsul vremii sale. De câte ori vorbesc despre ea, spun că provine dintr-o familie care a încurajat-o şi s-a aşteptat ca ea să se căsătorească pentru bani. Ar fi fost un adevărat scandal dacă ar fi acţionat altfel. Nu e vorba despre slăbiciune în comportamentul ei. Aşa a fost crescută.
Crezi că s-au schimbat multe în felul în care sunt privite femeile în ziua de azi, faţă de anii '20?
Carey Mulligan: Desigur! Noi am devenit din ce în ce mai independente. Oamenii încă mai intră în căsnicii fără dragoste sau se căsătoresc din motive greşite, dar sper că am tot evoluat de atunci.
Părerea ta
Spune-ţi părerea