Alternativă viabilă la o filozofie de viaţă ruptă din Totul despre sex (că oricum al doilea film ia cu asalt cinematografele din toată lumea), filmele de la TIFF arată că cel puţin la Cluj sunt apreciate kilogramele în plus: Graşii/Gordos, al doilea film al lui Daniel Sánchez Arévalo, este pe primul loc în topul popularităţii. Felicia, înainte de toate, debutul în lungmetraj al cuplului Răzvan Rădulescu-Melissa de Raaf, la a cărui primă proiecţie de ieri nu mai era nici măcar un locşor liber în cinema Victoria, ocupă locul al doilea.
Pe locul trei se află Invers/Reverse, un film de la care Cinemagia ar fi ieşit înainte de final dacă nu s-ar fi aflat la mijlocul rândului şi pe care a trebuit să-l suporte cu stoicism. În ciuda unor interpretări pline de aplomb ale celor trei actriţe din rolurile principale, debutul polonezului Borys Lankosz este un amalgam isteric de radiografie a totalitarismului polonez şi comedie de familie, cu trecere printr-un noir poliţist extrem de străveziu: o tânără este împinsă de la spate de către mamă şi bunică să se mărite.
În topul titlurilor din competiţie urmează Nimic personal, O soluţie raţională şi R, iar pe ultimele două locuri se chinuie Oraşul diavolului, un talmeş-balmeş în stil Crash al sârbului Vladimir Paskaljevic, şi interesantul, dar prea haoticul şi experimentalul Poveste anodină.
În clasamentul general, care include absolut toate cele 200 de filme din festival, pe locul întâi tronează magnificul Metropolis al lui Fritz Lang, totodată şi cel mai votat film de anul acesta, urmat de Graşii, Bodega Soul Kitchen şi Capitalism: o poveste de dragoste.
Sunt slabe şanse ca vreunul din titlurile din competiţie să întreacă Graşii, un al doilea Premiu al publicului revenindu-i aproape sigur lui Sánchez Arévalo, la trei ani după primul său film, Albastru închis aproape negru, inclus în competiţia TIFF în 2007.
Părerea ta
Spune-ţi părerea