Un studiu recent organizat de motorul de căutare Google şi-a propus să afle cum îşi alege publicul filmul pe care doreşte să îl vadă la cinema. Cu ajutorul celor de la Millward Brown Digital, studiul a fost publicat pe ThinkWithGoogle.com şi a oferit rezultate interesante.
Astfel, se pare că iubitorii de drame îşi aleg filmul pe baza sinopsis-ului, în vreme ce fanii comediilor ţin seama de distribuţie şi de prezenţa în film a unui actor popular de comedie. În ce în priveşte pe cei dornici să vadă producţii de familie, cronicile pozitive îşi spun cuvântul. În cazul celor dependenţi de acţiune, contează mai mult cine este regizorul filmului.
De toate aceste criterii - intrigă, distribuţie, cronici pozitive sau regie - se ţine însă cel mai puţin seama atunci când intră în scenă filmele horror. Potrivit studiului, fanii acestui gen iau în considerare un singur lucru atunci când se hotărăsc ce titlu să aleagă… ora potrivită de difuzare.
Aceasta poate explica de ce majoritatea filmelor horror au bugete de producţie atât de mici, cronici majoritar negative şi actori în mare parte necunoscuţi în distribuţie, însă se află adesea pe locuri notabile în box office-ul american. Annabelle, spre exemplu, cu 37 de milioane de dolari obţinuţi la debut, a avut un buget de 6,5 milioane şi un procent al cronicilor pozitive pe RottenTomatoes.com de 29. Filmul a întrecut la box office Gone Girl. Un al exemplu recent este horror-ul Ouija: 20 de milioane de dolari în week-end-ul lansării, un buget de 5 milioane şi doar 7 procente pe agregatul de film RottenTomatoes.com.
Părerea ta
Spune-ţi părerea