Este, de asemenea, al treilea blockbuster cu buget mare din 2015, lasat după Ascensiunea lui Jupiter și Al șaptelea fiu, evidenţiind caracterul riscant al unei producţii de nouă cifre într-un moment în care succese cu bugete relativ mai mici precum Spioana și Tonul perfect 2 fac casele de producţie să se uite mai atent la costurile creării francizelor.
Tomorrowland: Lumea de dincolo de mâine, a cărui producţie a costat 180 de milioane de dolari cheltuieli de marketing de 150 de milioane de dolari sau mai mult, avea toate atuurile: un regizor pe val în Bird, 57 de ani (Misiune: Imposibilă — Ghost Protocol) și un star de nivel mondial în George Clooney, 54 de ani. Dar a debutat cu cronici slabe (era pentru copii sau pentru adulți?) și încasări de doar 42.700.000 dolari în timpul lungului week-end de Memorial Day. Din 8 iunie, filmul a câștigat 76,4 milioane de dolari în SUA și 93,5 milioane de dolari în afara graniţelor, adică un total global de 169,9 milioane de dolari. S-ar putea să nu depăşească mai mult de 200 de milioane de dolari, departe de a fi suficiente pentru a acoperi costurile Disney.
China, mare devoratoare de filme americane eveniment, a fost o lovitură deosebit de dură. Tomorrowland a încasat acolo 13,8 milioane de dolari la începutul lunii iunie, fiind surclasat de lansarea animaţiei japoneze Stand by me Doraemon cu încasări de 38.300.000 de dolari.
„Da, au dat chix cu Tomorrowland, dar sunt atât de multe lucruri în desfăşurare la Disney”, spune analistul Eric Handler de la MKM Partners, citat de Variety, menționând că Avengers: Sub semnul lui Ultron de la Marvel a câștigat aproape 1,35 miliarde de dolari la nivel mondial începând cu luna mai. „Și urmează Întors pe dos (19 iunie), Omul-Furnică (17 iulie) și Star Wars: Trezirea Forței (18 decembrie). Disney se va descurca foarte bine în acest an.”
Din acest motiv Tomorrowland nu a agitat mass media sau nemulţumirea acționarilor la fel ca Legenda călăreţului singuratic și John Carter (cu încasări de 200 de milioane de dolari). Dar a ridicat problema dacă casele de producţie vor mai cheltui la acest nivel pe blockbustere originale. Chiar şi succesul San Andreas, pe care Warner Bros. l-a lansat ca un film eveniment, a costat „doar” 110 milioane de dolari.
„Există un motiv pentru care vedeți mai multe sequels, prequels și chestii cunoscute, pentru că nu știi niciodată cum vor ieşi filmele precum Tomorrowland sau Ascensiunea lui Jupiter”, spune Handler. Jupiter a fost un eşec scump pentru Warners, Village Roadshow și alți parteneri care au plătit aproape 180 de milioane de dolari pentru a realiza fantezia SF, care a încasat 181.900.000 dolari în întreaga lume și a provocat pierderi de aproximativ 120 milioane de dolari. În ciuda insuccesului, puțini dau vina pe Disney pentru că a mers pe mâna unui regizor ca Bird. Un executiv rival declară, „Când un tip ca el vine la tine cu o idee originală, iar Clooney face parte din pachetului, îţi asumi riscul...”
Părerea ta
Spune-ţi părerea