"Glory to the Filmmaker!" la DaKino

de Gloria-Mona Sauciuc în 22 Nov 2007
"Glory to the Filmmaker!"    la DaKino

Aseara, pe un ecran nou-nout, la Festivalul International de Film Dakino, s-a proiectat "Glory to the Filmmaker" al japonezul Takeshi Kitano. Care rade de el insusi, de ceilalti regizori si de industria cinematografica in acest ultim film al sau. Poveste suprarealista a unui regizor care incearca sa scoata filmul pe care toti il vor iubi. Kitano insusi apare in rolul frustratului regizor, iar personajul lui exploreaza toate genurile de film in cautarea succesului la public care - sugereaza Kitano - pana acum l-a ocolit.

Prezentat in avanpremiera la Festivalul de la Venetia, unde in 1997 Kitano a castigat Leul de Aur cu "Hana-Bi", filmul ne arata cum personajul regizorului - Kitano - intalneste spadasini din trecut, extraterestri spatiali si sta pe ganduri daca sa faca un film de actiune, o drama sentimentala, o poveste epica, un horror sau poate un SF extravagant.

Filmul e departe de a fi unul "foarte clasic", cum spunea Kitano in 2005 cand venea tot la Venetia cu “Takeshis”, alt film semi-autobiografic straniu in care regizorul joaca rolul unei celebritati TV si a alter-egoului sau. Jurandu-si atunci sa puna capat seriei de filme cu Yakuza, care l-a facut faimos, a scos apoi "Takeshis”, iar anul acesta Glory to the Filmmaker. Acesta din urma este, practic, un film nascut din frustrarea regizorului ca nici unul dintre productiile sale nu au devenit blockbustere.

“ Proiectul meu a inceput asa: cum se face ca filmele mele nu au succes de casa? Tot analizam problema si mi-am dat seama ca trebuie sa regandesc ce fel de filme fac si sa le scot sa fie de succes [...] Vin din partea comediei, am fost comic in stand-upuri si am avut si show-uri TV in care faceam haz pe seama mea”, spunea Kitano. “Asadar, ce-am vrut de la filmul asta era autoironia, pentru ca – pana la urma – eu sunt regizorul fara succes la care oamenii nu vin sa-i vada filmele".

Intr-o scena de la inceput, personajul lui Kitano (care apare asemanator cu un manechin in marime naturala ) are parte de o tomografie ce simbolizeaza publicul in incercarea de a intelege ce e in capul regizorului. Alte secvente vin din filmele cu gangsteri, care l-au lansat pe Kitano, de la primul film “Violent Cop”, la “Zatoichi”, castigatorul Leului de Argint in 2003 tot la Venetia.

CLICK PENTRU PROGRAMUL COMPLET AL FESTIVALULUI DAKINO!

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells