Filmul românesc Nu mă atinge-mă ia Ursul de Aur la Berlin 2018

de Ştefan Dobroiu în 24 Feb 2018
Primul lungmetraj al regizoarei Adina Pintilie impresionează juriul Berlinalei

"Primul film regizat de o româncă selectat în competiţia festivalului de la Berlin are toate şansele să fie şi primul film regizat de o româncă şi recompensat cu un premiu", iată cum începea cronica Cinemagia pentru filmul Nu mă atinge-mă/Touch Me Not (o poţi citi aici). În seara zilei de sâmbătă, vestea bună a provocat un iureş de reacţii pe Facebook: filmul regizoarei Adina Pintilie a câştigat Ursul de Aur, cel mai mare trofeu al festivalului.

Etichetat drept un film curajos, provocator şi dificil, Nu mă atinge-mă are parte de un extraordinar avantaj datorită acestui premiu, care îi garantează distribuţie internaţională şi atenţie în România. Deocamdată nu se ştie când va putea fi văzut filmul în ţară, dar premiera are toate şansele să fie găzduită de cea de-a 17-a ediţie a festivalului Transilvania (25 mai - 3 iunie).

Nu mă atinge-mă a primit la Berlin şi premiul pentru Cel mai bun debut, trofeu oferit de un juriu din care a făcut parte şi Călin Peter Netzer, regizorul filmului Poziţia copilului, prima producţie românească recompensată cu Ursul de Aur, în 2013. Faptul că la atât de puţini ani distanţă, un nou film românesc primeşte acest premiu prestigios ne face să credem că se întâmplă lucruri bune în cinema-ul nostru. România produce 20 de filme pe an, în comparaţie cu ţări mai mari unde în fiecare an se produc sute de lungmetraje (între 200 şi 250 de filme pe an în Franţa, de exemplu).

Iată mai jos palmaresul complet al Berlinalei:

Ursul de Aur
Nu mă atinge-mă, regia Adina Pintilie

Marele premiu al juriului
Twarz/Mug, regia Małgorzata Szumowska

Trofeul Alfred Bauer
Las herederas/The Heiresses, regia Marcelo Martinessi

Ursul de Argint pentru Cea mai bună regie
Wes Anderson pentru Isle of Dogs

Ursul de Argint pentru Cea mai bună actriţă
Ana Brun, pentru Las herederas/The Heiresses

Ursul de Argint pentru Cel mai bun actor
Anthony Bajon, pentru La prière/The Prayer, regia Cédric Kahn

Ursul de Argint pentru Cel mai bun scenariu
Museo/Museum, regia Alonso Ruizpalacios

Ursul de Argint pentru Contribuţie artistică deosebită
Elena Okopnaya, pentru costumele şi scenografia producţiei Dovlatov, regia Alexey German Jr.

Exploreaza subiecte similare:

Adina Pintilie, Nu mă atinge-mă, Poziţia copilului, Calin Peter Netzer

Alte știri din cinema

Cate Blanchett, despre rolul vrăjitoarei din A House With a Clock in Its Walls

Pelicula fantasy de familie va debuta în cinematografele noastre pe 28 septembrie

Who Fears Death va fi următorul serial de succes al HBO, spune R.R. Martin

Serialul va avea la bază romanul fantasy cu acelaşi nume al autoarei Nnedi Okorafor

Momo, o farsă amuzantă cu substrat dramatic

Dramedia își asumă o serie de riscuri arătând două personaje cu dizabilități într-un context comic

Premiile Emmy 2018 - serialul The Marvelous Mrs. Maisel este marele câştigător

Printre „vedetele“ galei s-au mai numărat Game of Thrones, The Americans, The Crown

Părerea ta

Spune-ţi părerea
woodstar pe 25 februarie 2018 09:05
Felicitari! Asa da.
blackmore pe 25 februarie 2018 10:11
Lasati-o mai moale cu nationalismul :filmul e co-productie :Romania , Germania , Cehia , Bulgaria , Franta Este in limba engleza si germana.Romania a ontribuit doar cu regizoarea care e si scenarista
woodstar pe 25 februarie 2018 10:51
In loc sa fii fericit ca mai fac si romanasii nostrii ceva in strainatate, trebuie sa vi cu comentarii inteligente. Filmul este regizat de o o romanca, asadar este considerat o productie romaneasca.
blackmore pe 26 februarie 2018 12:56
Eu nu am motive de mandrie ca sunt roman, si asa ar trebui sa fie oricem om zdravan la cap . , ba din contra imi e rusine ca respir acelasi aer cu majoritatea populatiei acestei tari
Sorin87 pe 25 februarie 2018 11:22
Felicitari pentru romanii nostrii
unkn0wn pe 25 februarie 2018 13:07
Placut de critici, dar spectatorii au iesit din sali in timpul difuzarii, ce penibil.
lili22 pe 25 februarie 2018 16:46
Am vazut trailer de 50 secunde, vorbit in engleza.Asa o fi tot filmul?
blackmore pe 26 februarie 2018 12:58
Filmul este in engleza si germana , Romania nu a contribuit decat cu regizoarea care e si scenarista.Practic aceasta porcarie nu este un film romanesc.
doinarac pe 25 februarie 2018 17:42
O doleanta "normala" as avea pentru toate filmele romanesti care apar in cinematografe .
Subtitrare in limba romana , la filmele romanesti .
1 spectacol pe zi (sau la mai multe zile ) cu SUBTITRARE in limba romana , specificat la cinematograf care este spectacolul respectiv .

De ce :
- pentru ca persoanele cu deficiente de AUZ de aici de la noi din ROMANIA sa poata viziona si ele filmele romanesti (am un caz concret in jurul meu , persoana respectiva NU POATE MERGE la filmele ROMANESTI pentru ca nu aude bine )
- in felul asta am fi foarte civilizati , si am da sanse egale tuturor sa vizioneze orice film , fie ca e strain fie ca e romanesc !

Intrebare: cui ar trebui sa-i scriu pentru a-i face aceasta sugestie ?

blackmore pe 28 februarie 2018 00:01
Stiu ca doar la TIFF , se fac proiectii pt persoanele cu deficiente de auz si vaz.Cat despre acest film el nu este romanesc, doar regizoarea care semneaza si scenariul e romanca.Filmul este vorbit in engleza si germana.
doinarac pe 15 martie 2018 14:41
Da Ok asta va trebui subtitrat caci vorbesc limbi straine, dar cu aceasta ocazie mi-am amintit ce "dificultati " exista cu vizionarea filmelor vorbite in limba romana de catre persoane care au deficiente de auz .... Si si cele care aud normal , de multe ori nu inteleg ce se vorbeste din cauza sonorizarii ... (mi s-a intimplat de multe ori ) Vestea este ca azi a aparut un articol ca s-a propus un "proiect de lege " cu subtitrarea filmelor artistice si documentare pentru persoanele care au deficiente de auz !
spartacus pe 26 februarie 2018 10:26
Oare cât o să mai treacă până ce o să mai vedem și noi un film ”comercial” reușit pentru mase (adică majoritatea spectatorilor) și nu doar pentru un anumit segment de public (extrem de redus, dealtfel)???...
makomomo pe 27 februarie 2018 00:00
Niciodata...nu ne pricepem.Am fi putut face super filme asa cum fac americanii, western cum a afost Margelatu, din istoria noastra asa cum fac chinezii cu istoria lor si ce filme fac...dar natia noastra proasta nu e in stare sa gandeasca asa ceva...filme cu aurolaci,caini si injuraturi, filme despre mizerie si mai nou, sex infect...Eu nu am nicio speranta ca vom face vreodata un film comercial romanesc frumos, istoric sau de aventuri sau orice gen...
blackmore pe 28 februarie 2018 00:30
In primul rand filmele comerciale din ziua de azi sunt facute pt decervelati.Apoi americanii nu mai fac filme in sensul artistic al cuvantului , mai fac doar niste mizerii care pot fi considerate cel mult comert cu amanuntul.Filme pt imbecili facem si noi , dovada :Doua lozuri , Love Building , Selfie , Selfie59 , Alt Love Building, , Ho Ho Ho, O luna in Thailanda, Funeralii fericite, si multe altele , noi spre deosebire de americani insa mai facem si filme.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells