Cele mai bune 14 noi filme ale anului. Iată când și unde vor avea premiera

de Gloria Sauciuc în 17 Apr 2020
Cel mai probabil nu se vor mai lansa la Cannes, unde ar fi trebuit să aibă premiera

Amânarea Festivalului Internațional de Film de la Cannes sau probabila anulare lasă pe unele dintre cele mai așteptate filme independente sau de la marile studiouri într-un punct mort. Filme care erau așteptate să aibă premiera pe Croazeta de la Cannes – inclusiv The French Dispatch (Wes Anderson), Benedetta (Paul Verhoeven) și Soul (animația de la Pixar) - vor fi nevoite să își găsească o altă ocazie să calce pe covorul roșu sau, dacă nu, vor trebui să evite cu totul circuitul festivalier, scrie The Hollywood Reporter.

Cannes este locul lansării celor mai bune filme, viitoarele titluri care scriu istoria. Pentru filmele independenete, o premieră la Cannes e un moment crucial, o trambulină de lansare. Fără Cannes, aceste filme nu ar fi nici măcar observate, darămite lansate.

Anul trecut, la Cannes, filmul lui Bong Joon Ho Parasite a reușit să ia Palme d’Or pentru cel mai bun film, apoi a avut și succes comercial și a luat și Oscarul.

Cu un festival cannez acum improbabil în „formulă convențională”, așa cum recunoșteau marți organizatorii, speranțele anului acesta își caută o noua casă. Desigur, festivalul se va derula sub o formă sau alta, de vreme ce organizatorii deocamdată nu au anunțat anularea evenimentului.

Iată câteva dintre cele mai importante titluri pregătite pentru Cannes și unde ar putea ajunge dacă Festivalul continuă să fie decalat pe termen nedeterminat în lunile care urmează:

The French Dispatch

După premiere la Festivalul Internațional de Film de la Berlin cu filmele sale precedente – Isle of Dogs și The Grand Budapest Hotel – Wes Anderson urma să aibă la Cannes lansarea filmului The French Dispatch, plasat la Paris despre o revistă în limba engleză inspirată liber de modelul The Paris Review. O distribuție excelentă ar fi făcut The French Dispatch un reper obligatoriu la Festival. Searchlight a relocat, de atunci, premiera filmului în Statele Unite din iulie până pe 16 octombrie, șansele îndreptându-se către o premieră la festivalul de la Toronto.

Benedetta

Filmul lui Paul Verhoeven despre două călugărițe lesbiene – cu tematică incluzând sexul, religia și cu Charlotte Rampling în distribuție – urma să facă senzație anul acesta la Cannes. Regizorul olandez ar fi avut o revenire a carierei după premiera filmului Elle la Cannes din 2016. Coordonând-o atunci în rol pe Isabelle Huppert, aceasta a primit o nominalizare la Oscarul pentru cea mai bună actriță. Benedetta, în care joacă Virginie Efira în rolul unei călugărițe de secol XVII care suferă halucinații erotice și viziuni religioase, începând o relație amoroasă cu altă călugăriță, și-ar putea găsi locul la Veneția, unde Verhoeven a lansat Black Book în 2006.

Soul

Pixar a ales Festivalul de la Cannes ca trambulină de lansare pentru cele mai importante producții ale sale, inclusiv Up (Pete Docter și Bob Peterson) care a deschis Festivalul din 2009, dar și producția Inside Out (Docter și Ronnie Del Carmen) care a concurat în 2015. Soul, pe care Docter a regizat-o împreună cu Kemp Powers, era așteptată să continue tradiția. Lungmetrajul de animație îl are pe Jamie Foxx ca voce a unui profesor de jazz care, după ce și-a pierdut pasiunea pentru muzică, își descoperă sufletul dus în afara trupului, în alt tărâm, unde se împrietenește cu sufletul unui copil mic. Disney a relocat premiera lui Soul de pe 19 iunie pe 20 noiembrie, ceea ce înseamnă că filmul probabil va avea premiera la Toronto.

Top Gun: Maverick

O continuare pentru filmul de acțiune din 1986 cu Tom Cruise nu este genul tipic de film care să aibă premiera la Cannes, însă - de vreme ce festivalul francez își îndrăgește starurile - ar fi fost loc pentru o premieră în afara competiției. Totuși, planurile s-au schimbat, iar premiera pe piața americană a filmului, relocată de pe 24 iunie pe 23 decembrie, sugerează că studiourile au renunțat să organizeze premiera la vreun festival.

Memoria

Ultimul film al regizorului thailandez Apichatpong Weerasethakul – câștigător al premiului Palme d’Or în 2010 cu Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives - era candidatul perfect pentru Cannes. Drama marchează prima dată în care Weerasethakul a lucrat în afara Thailandei și prima oară în care a lucrat cu o vedetă de Hollywood. Tilda Swinton joacă rolul principal, cel al unei femei din Scoția care, în timp ce călătorește în Columbia, începe să sufere de halucinații auditive. Distribuitorul Neon încă nu a oferit o dată pentru Memoria, însă are nevoie de un start în forța la un festival pentru a atrage atenția criticilor. Veneția este cea mai bună soluție, rămânând în cărți și Toronto.

Tre piani

Regizorul italian Nanni Moretti este un obișnuit al Festivalului de la Cannes. Câștigător al Palme d’Or în 2001 pentru La camera del figlio, a apărut la Festival cu filme precum Il Caimano (2006), Habemus papam (2011) și Mia Madre (2015), fiind inclusiv președintele juriului în 2012. Tre Piani, o adaptare a romanului israelian Eshkol Nevo, îl surprinde pe Moretti care se mută din Italia la Tel Aviv dar care rămâne fidel temelor sale favorite - familia în criză și fantomele trecutului, scrie THR. După cum Cannes dispare dintre opțiuni, Moretti probabil va ajunge la Veneția, distribuția fiind preponderent italiană.

The Trial of the Chicago 7

Este prima oară când Aaron Sorkin semnează regia după filmul Molly’s Game. The Trial of the Chicago Seven avea șansa să creeze entuziasm pe covorul roșu cannez, cu o distribuție care îi include pe Sacha Baron Cohen, Eddie Redmayne, Michael Keaton, Jeremy Strong și Joseph Gordon-Levitt. De la Paramount, Cross Creek și DreamWorks Pictures, filmul este inspirat din procesul celebru din 1969 al celor șapte acuzați aduși în fața guvernului federal pentru activități împotriva războiului din Vietnam și a protestelor legate de Convenția Democrată de la Chicago din 1968. Cu Paramount care a stabilit o dată de premieră în Statele Unite pe 2 octombrie, o premieră fie la Veneția fie la Toronto poate rămâne în cărți.

Flag Day

Zvonuri circulau că Flag Day -  un film aflat de multă vreme în pregătire, în care Sean Penn joacă alături de fiica sa Dylan Penn, cu Josh Brolin și  Miles Teller completând distribuția – urma să ajungă pe Croazetă. Filmul este despre o fiică care se luptă să scape de umbra tatălui sau care a iubit-o, dar care a fost un infractor.

Tenet

Programarea premierei filmului Tenet pe 17 iulie era un indiciu că studiourile Warner Bros sperau o premieră la festivalul de la Cannes ce trebuia să aibă loc în luna mai. Cannes ar fi fost opțiunea cea mai la îndemână, fiind una dintre cele mai atractive posibilități. Se știu putine despre proiect, cu excepția distribuției din care fac parte Robert Pattinson, John David Washington, Kenneth Branagh, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Debicki și – desigur – Michael Caine, acțiunea filmului fiind despre un agent secret care călătorește în timp si care are misiunea să prevină cel de-Al Treilea Război Mondial. Tenet va avea, probabil, debutul în afara festivalurilor, o lansare tipică pentru Cristopher Nolan.

Last Night in Soho

Cel mai recent film semnat Edgar Wright, regizorul lui Baby Driver și Shaun of the Dead, ar fi avut puține șanse de a concura în competiție, scrie THR, însa distribuția cu nume precum Thomasin McKenzie și Anya Taylor-Joy, alături de legendele britanice Diana Rigg și Terence Stamp, părea să fie o rețetă sigură pentru covorul roșu și secțiunea din afara competiției sau pentru secțiunea Midnight Screening. Dacă Focus Features își menține planurile de a organiza premiera pentru Last Night în septembrie, o lansare la Festivalul de la Toronto pare cea mai bună variantă.

Peninsula

Peninsula, un alt candidat favorit la Midnight Screening, este continuarea la filmul coreean cu zombie Train to Busan (care a avut premiera la Cannes în 2016). Filmul putea capitaliza pe reputația Cannes-ului ca destinație a cinematografului coreean de vârf. Considerând succesul filmului Train to Busan, care a câștigat peste 90 de milioane de dolari încasări pe plan global, Peninsula nu ar trebuit să aiba dificultăți în a avea premiera la festival, dar acum Toronto mai rămâne ca opțiune.

Summer of 85

Cu această nouă dramă, François Ozon părea să fie gata să aiba a treia apariție în cursa pentru Cannes, urmând prezenței din 2003 cu Swimming Pool și celei din 2017 cu Double Lover. Summer of 85 este despre un băiat de 16 ani salvat pe coasta Normandiei de un altul, de 18 ani. O poveste erotică plasată pe fundalul idilic al Franței rurale, Summer of 85 ar fi fost materialul ideal pentru Cannes. Ozon, un veteran al festivalurilor, își va găsi totuși ușor locul și la Veneția.

The Woman in the Window

Thriller-ul psihologic al lui Joe Wright, în care Amy Adams joacă rolul unei femei-psiholog alcoolice și agorafobe care - în stilul lui Rear Window - își spionează vecinii în timp ce comit un delict cu violență, e gata de luni întregi. Totuși, 20th Century Fox a decalat data premierei legând, aparent, Woman in the Window de oportunitatea unei premiere la Cannes. Totuși, soarta finală a filmului va depinde de studiouri - dacă vor să poziționeze filmul în toamnă, pentru participarea la sezonul de premii, caz în care posibilitățile se îndreaptă spre Veneția, Telluride sau Toronto, sau dacă preferă o premieră toamna târziu fără agitația unei premiere festivaliere.

Dune  

Filmul studiourilor Warner Bros. ar fi făcut deliciul fanilor prin prezența pe covorul roșu cannez a distribuției impresionante, din care fac parte Oscar IsaacRebecca FergusonZendayaJosh BrolinJason Momoa și Timothée Chalametl, care joacă rolul lui Paul Atreides, moștenitorul nobilei Case Atreides. Aceasta este prinsă într-o luptă pentru putere contra necinstitei Case Harkonnen, condusă de către nemilosul baron Vladimir (Stellan Skarsgård). Dune va ajunge în sălile de cinema pe 18 decembrie 2020.

 

Exploreaza subiecte similare:

The French Dispatch, Paul Verhoeven, Wes Anderson, Memoria, Bong Joon Ho, Parasite, Charlotte Rampling, Top Gun: Maverick, Apichatpong Weerasethakul, Tilda Swinton, Tenet, Aaron Sorkin, Sacha Baron Cohen, Eddie Redmayne, Last Night In Soho, The Woman in the Window, Dune, François Ozon, Joe Wright, Amy Adams, Diana Rigg, Soul, Anya Taylor-Joy, Thomasin McKenzie, Miles Teller, Josh Brolin, Loong Boonmee raleuk chat, Terence Stamp, Tre piani, The Trial of the Chicago 7, Flag Day, Train to Busan 2, Été 85

Alte știri din cinema

Comedie neagră, drame şi erotism în Competiția TIFF 2020

Iată cele 12 filme care vor concura anul acesta pentru Trofeul Transilvania!

John Travolta, lovit de o nouă dramă: A pierdut un copil, acum a rămas văduv

Soția lui John Travolta, actriţa Kelly Preston, a murit la vârsta de 57 de ani din cauza unui cancer la sân. Cu 11 ani în urmă, el și-a pierdut și fiul.

Avalanşă de ecranizări după noi povestiri de Stephen King

Trei din cele patru povestiri din volumul If It Bleeds atrag nume mari de la Hollywood

Matthew McConaughey în pielea personajului Two-Face? Iată cum ar arăta!

The Batman va ajunge în cinematografele de la noi pe 1 octombrie 2021

Părerea ta

Spune-ţi părerea
blackmore pe 18 aprilie 2020 01:11
Daca astea sunt cele mai bune filme din 2020, traiaca carcalacul.Cu exceptia filmului Ete 85 nu as vedea niciunul.
boghiu_andrei pe 18 aprilie 2020 10:56
Crezi că ne interesează frustrările tale? :))) Nu ne interesează nici ce filme urmărești, stai calm. Am mai văzut de aștia ca tine, sunteți bolnavi:)) Aveți o boală pe americani:)) Nu pot să îmi dau seama ce e în mintea voastră. Nu m-ar mira să aflu că mai ai și niște credințe de alea bolnăvicioase, ești tipul ăla de persoană. Nici eu nu sunt de acord cu lista de mai sus, dar acolo se află niște posibile filme excelente, de la regizori mult mai capabili decat cel al filmului pe care tu îl preferi. François Ozon s-a bazat mereu doar pe sexualitate, doar asta e subiectul principal în filmele lui, altceva ori nu stie să facă, ori are o problemă. În lista de mai sus există regizori care se pliază pe subiecte diferite, pe stiluri diferite, ei pot să se bazeze și pe alte lucruri mai interesante, nu rămân blocați în lumea lor, nu pleacă mereu de la același subiect banal. Ține minte, nu tot ce e independent e și de calitate, ura față de americani nu te face cool, nu te face să pari mai deștept, te face să pari un frustrat orbit de complexe de inferioritate. Am mai văzut pe site de ăștia, zici că sunteți făcuți în laboratoare:)) Am înțeles că ai alte preferințe, dar nu trebuie să te dai tu mare cunoscator de cinematografie de calitate, nu trebuie să o faci cum o faci tu. Prima dată îți observ frustrările, asta văd în fiecare comentariu de-al tău. Ura nu te face interesant, dar nici faptul că urmaresti filmele regizorilor mai puțin cunoscuți nu te face mai deștept, mai special. Eu iubesc cinematografia, nu mă interesează nația, subiectele și alte lucruri. Am și eu preferințele mele, dar cinematografia nu mă face să urăsc, mă face să apreciez pe oricine, să descopar lucruri interesante, să învăț. Nu urăsc pe cineva mai capabil, nu îl urăsc nici pe cel încapabil, îi înțeleg pe amândoi, amândoi au viziuni diferite, unul face un film cu ce are la îndemână, altul face un film cu alte materiale, cu tot ce își dorește. Dar asta nu înseamnă că cel care face o artă din nimic e mai important decât cel care a avut un ajutor în plus. Nu mă cred buricul pământului, nu am de ce să îi urăsc pe alții, nu m-au deranjat cu nimic. Sunt curios cu ce te deranjează pe tine americanii:)) Dar și cum te ajută regizorii filmelor mai mici să te simți bine.
Phantom_sub pe 18 aprilie 2020 04:00
Abia aștept Dune, Mulan, Wonder Woman 1984, Top Gun 2, Black Widow samdp.

Spune-ţi părerea

Pentru a scrie un comentariu trebuie să fii autentificat. Click aici pentru a te autentifica.
jinglebells