View Single Post
Old 25 Jul 2016, 02:42   #111
alali
Guru
 
alali
 
Join Date: May 2011
Posts: 871
Protagonistul depasit de actorii cu roluri secundare.

Telefon (1977)



Niciodata nu am comentat sau nu am dat atentie prea mare greselilor ce apar pe platoul de filmare gen o camera care intra in cadru, un gadget sau o marca ce inca nu aparusera la momentul la cera se plaseaza actiunea filmului. Dar aici parca aceste greseli sunt prea stridente pentru a reusi sa le treci cu vederea.
Din acest punct de vedere, cel al greselilor, acest film este unul dintre cele mai slabe filme de spionaj pe care le-am vazut vreodata. Ma refer aici la filmele care au cat de cat o mica pretentie ca ar merita urmarite, nu la noianul de titluri cu spioni de prin vecini.
Cea mai revoltatoare greseala este, de departe, ciocnirea masinilor in subteran. O busitura la un 10 km pe ora, usoara, arunca in aer un intreg garaj. Si unde mai pui ca masina urmaritului se aprinde inainte de impact. O cascadorie mai penibila nu imi vine in minte acum la repezeala.
Iar acesta a fost un exemplu de eroare facuta la filmare. Mai avem insa erorile de scenariu si regie, nenumarate si care transforma filmul intr-unul dintre cele mai proaste filme despre spionaj. Continuand exemplul, cel legat de garajul subteran, pentru a nu face spoiler si altei secvente din film, cine oare intelege cum, o misiune planificata acum zeci de ani, are masina pregatita, lustruita si gata de actiune? Apoi toti agentii sunt transformati in "zombie", cu exceptia acestuia care trebuia sa foloseasca masina. El alearga, da din coate, impinge oameni si in stanga si in dreapta doar ca sa ajunga la masina. Cred ca de vina erau temperamentele diferite ...
Regia reuseste si ea sa puncteze in propria poarta prin introducerea privirii Barbarei, (Lee Remick), in momentul in care terbuie sa ucida. E prea soft, n-are nicio legatura cu privirea unui spion care a mai ucis. Nu e acea privire de gheata pe care o asteptam si ce ar fi trebuit sa o aiba o spioana in momentul in care executa o tinta. Vinovatia nu are ce cauta in aceasta munca mai ales la cineva cu state vechi.
Astea sunt minusurile care te dezarmeaza atunci cand incerci sa intri in poveste, sa te implici in actiune.
Dar ce iti pune capac este lipsa de tensiune. Nu avem in tot filmul nici macar un strop de suspans. Exemplara e scena femeii casnice care in starea vegetativa la care a fost adusa de telefon, parcurge diferite etape spre a-si realiza misiunea. Si cate etape prietene! Merge, scrijeleste, sapa, deschide trape, decojeste fire... munca nu gluma. Iar cel mai enervant e ca in tot acest timp muzica, acel tip de background specific filmelor de suspans, vrea sa creeze tensiune. La ce s-a introdus aceasta coloana sonora cand pe ecran vedem o persoana pe un camp? De ce ar fi trebuit eu sa am emotii ca o gospodina parcurge toate acele etape? Nimeni nu incearca sa o opreasca, nimeni nu e prin preajma ei.... Aiurea rau. Plus ca daca te pui sa urmaresti si trailer-ul inaintea filmului, faci greseala vietii. Trailer-ul iti spune tot filmul cu lux de amanunte in nici 2 minute. Asa ca, daca vreti sa vedeti filmul, sa nu faceti greseala de a vedea in prealabil spotul de promovare.
Concluzie: Un film pe dos, ce creaza stari contradictorii fata de ce isi propusese. Un C. Bronson surclasat de niste femei net superioare ca inteligenta, asta prima la mana, dar si ca fler. Mai e si acele dialog care il desfiinteaza practic pe Macho-Man.
..........Barbara: Spune-mi despre tine. De ce faci ceea ce faci? (spionaj)
...........Maiorul: Sunt de parere ca fiecare ar trebui sa faca ceea ce se pricepe sa faca cel mai bine.
...........Barbara: Stii ce ma intreb eu? De ce anume nu ai vrut sa te culci cu mine?

)) Dăăh! Nota 5,28 doar pt aceasta replica.

Last edited by alali : 25 Jul 2016 at 02:54.
alali is offline   Reply With Quote sendpm.gif