@ Djindjis
Acum depinde la ce ne referim fiecare.
Eu am pornit de la regulamentul CNC. Acolo am spus eu că ar trebui ca scenaristul să-și aleagă regizorul și producătorul. Dar pentru un „proiect cinematografic”, nu pentru a dicta regizorului sau producătoruluim cum să-și facă treaba. Și nu era vorba de toți scenariștii, ci doar acela care a scris un scenariu cu adevărat bun, evaluat de o comisie adevărată, nu de el însuși.
La noi, nu „oriunde în lume”, cine a mai făcut filme, indiferent cât de bune, tot acela face. Evident că sunt de acord cu tine că nu ar trebui să fie așa.
„Oriunde în lume” producătorul dictează, evident, dar mai întâi citește sute de scenarii până alege unul. El, sau oamenii lui de încredere. Sigur că sunt și excepții, ecranizări după titluri celebre, sau scenarii ale unor autori care au deja publicul lor.
Mersul lucrurilor e destul de clar și simplu, dar nu la noi. Premii la festivaluri? Păi ce poți spune despre un tată care își premiază fiul? La noi, firește! Sau selecțiile pentru festivaluri, unde nu intri, dacă nu vrea echipa de selecție, și nu poți contesta.
Dar eu făceam trimiteri și la producția independentă de film. Așa-zisa independentă, care lucrează, din păcate, tot pe principii ceneciste, comuniste, adică.
Spuneai cândva că nu mergi la cinematograf, dar vezi filmele românești la televizor.
Ce părere ai despre serialul „Deschide ochii!”?
|