Scorpia cinefiscalitatii
Join Date: Jun 2009
Posts: 4,621
|
tocmai ce-am terminat vizionarea si ma grabesc sa postez ca sa nu uit.
in primul rand: am avut senzatia ca ma aflu intr-un carusel, dar nu unul obisnuit din care te dai jos dupa cateva minute, ametit, dar iti revii, ci unul al mintilor bolnave, din care ramai traumatizat si..cel putin, te gandesti ca ai norocul sa nu fi facut cunostinta niciodata cu o lume atat de murdara, depravata, halucinant de exploatata, o lume in care sexul si drogurile distrug viata, lent si dureros.
in secunda 2 dupa ce-am oprit filmul am gugalit ca sa gasesc asta:
"În primele sale lucrări, Freud folosește expresiile "complex nuclear" sau "complex matern", termenul de "complex Oedip" (Ödipuskomplex) apare pentru prima dată în lucrarea "Zur Psychologie des Sexuallebens" ("Psihologia vieții sexuale", 1910). După Freud, elaborarea unui "complex Oedip" constituie o etapă normală în dezvoltarea copiilor de sex masculin, mama fiind percepută din primul stadiu de dezvoltare drept aceea care îi oferă sânul pentru a se nutri, fapt care declanșează o primă senzație elementară de plăcere ("faza orală" a vieții sexuale). Acest impuls inițial de tandrețe este la originea complexului Oedip, care apoi evoluează în trei faze:
Faza falică. Copilul de sex masculin începe să aibă intuiția compotamentului sexual al părinților, între care ar exista o complicitate din care el este exclus. Sentimentul de frustrație îi provoacă reacții tipice, încercând să se interpună între tată și mamă (de ex. intră în camera părinților fără să bată la ușă). Dezvoltă o rivalitate față de tată și își exhibează penisul în prezența mamei.
Faza rezolutivă sau de identificare. Refularea impulsurilor sexuale durează până la adolescență, vârstă la care fiul se eliberează treptat de complexul Oedip și își caută parteneri sexuali în afara părinților, construindu-și propria personalitate cu elemente ce provin atât de la mamă, cât și de la tată."
nu stiu voi, dar eu, am gasit in filmul lui Gaspar Noe, redat in imagini, extraordinar de bine, tot ce scrie aici. scenariul bogat in resurse, a cazut pe mana cui stia ce are de facut mai bine.
am simtit duritate si densitate a senzatiilor de toate felurile, de la duiosie (in scenele cand mama facea baie cu amandoi) pana la repulsie, sila si indignare. pentru asta, regizorul merita felicitat si nu cred ca o sa uit vreodata secventa cand Oscar sta in toaleta cu capul pe gaura aceea jegoasa de WC.
desavarsita tehnica de filmare si cum a fost folosita pentru a imparti firul epic in doua. Oscar a fost filmat din spate cu camera care se misca rapid de la un cadru la altul, pentru acea readucere aminte a lucrurilor dureroare din copilaria lor, pana la momentul prezent al filmului, cu moartea lui, de cand, efectiv, incepe derularea "reincarnarii" si filmarile acelea uluitoare de sus.
personal, nu cred in viata de apoi, reincarnare, fantome si alte minuni. in schimb, scenele violente, toata aglomeratia de "gratuitati" reclamate de unii dintre voi si poate pe buna dreptate, mie mi se par justificate, atata vreme cat ne ajuta sa percepem sau macar sa ne inchipuim ce inseamna deviatii, obsesii, sau normalitate, vis-a-vis de ceea ce ne defineste ca animale evoluate: sexul. e clar ca nu ne putem dezice de el..
si inca ceva: nu-mi aduc aminte sa fi vazut in vreun hard core o scena ca aceea unde penisul este filmat in timp pe penetreaza vaginul din interiorul acestuia. asta da, realizare! obsesie de autor, cumva? voi ce parere aveti?
THUMBS UP! unul dintre putinele filme cu subiect delicat realizat cu mare duritate si forta.
p.s. dupa ce-am vazut filmul asta imi mentin si sustin punctul de vedere de ieri.
Last edited by rvn : 04 Aug 2012 at 19:51.
|