In filmul de fata sunt puse in raport doua tipuri de cinema distincte: cel de autor si cel comercial. In timp ce povestea se petrece in mediul cinemaului de autor din Franta, cinemaul comercial e reprezentat de Meggie Cheung (Meggie Cheung), actrita din Hong-kong, venita pentru a juca intr-un re-make, precum si prin diverse evocari, ca cea a reporterului, fan JC Van Dame si Schwarzenegger. Cred ca satira de care s-a mentionat aici nu e indreptata doar asupra unuia dintre aceste moduri de a concepe cinemaul, ci asupra amandurora, si cred ca autorul vrea sa arate de fapt ca nu exista unul ideal, fiecare are avantajele si dezavantale lui. Dar in prim plan este pus cinemaul de autor. Se intra in arierre boutique-ul acestuia, unde se pot observa problemele financiare, lipsa de organizare, stresul, meschinarile ce apar intre membrii echipei de productie, inerentele crize de personalitate si idei ale autorului, etc. Pe de alta parte, pentru Meggie, obisnuita cu industria filmului, plictisita sa joace in filme cu arte martiale scoase ca pe banda rulanta, universul respectiv e ceva fascinant. Ea descopera - mai ales din intalnirea cu Rene Vidal, regizorul filmului in care urmeaza sa joace, autor cunoscut de pe vremea Noului Val Francez - ca ea, ca actrita, ar putea avea si alte valente decat acelea de simpla interpreta. Descopera diferenta dintre un autor, un artist, care are o viziune, o libertate de alegere si de exprimare si un metteur-en-scene, care nu face decat sa respecte o reteta si un program strict. Dar, evident, vremurile s-au schimbat, lucrurile nu mai merg asa cum mergeau odata, si epoca dinozaurilor ca Rene Vidal (din pacate parca ar vrea sa spuna autorul) e pe duca.
2.5 stele
Last edited by Mercutio : 31 Jul 2012 at 01:47.
|