Originally Posted by Mercutio:
ca sa-ti mai dau un exemplu: in ultima scena personajul principal Marie comite o crima. in opinia ta, o crima iti spune ceva despre un personaj, despre caracterul lui? cum il face, de carton sau mai complex?
|
Nu il face nici mai complex nici mai putin complex. Depinde de context. In filmele de actiune vedem 100 de crime pe ora, dar asta nu inseamana character development.
Originally Posted by Mercutio:
trebuie sa definesti intai ce intelegi tu prin personaj complex. eventual sa dai si niste exemple in comparatie cu Marie.
|
Un personaj care fie are niste resorturi interioare complexe, fie e un exponent a unui conflict sau a unui curent de idei complex. Poate "complex" nu e neaparat cel mai bun termen, nu ma refer ca trebuie sa fie un cifru sau un puzzle. Referitor la Marie, simplul fapt ca vrea sa ramana acolo nu inseamna nimic. Mai important e de ce vrea sa ramana acolo. E o exilata care incearca sa-si uite trecutul sau dimpotriva a venit in Africa ca sa-si gaseasca adevarata patrie spirituala? Apoi orice varianta ar alege filmul sa sustina, trebuie sa o faca convingator. Nu poti sa ai un personaj care fuge de viata din Franta fara sa prezinti intr-un anumit detaliu viata sa din Franta. Nu poti sa ai un personaj care vine in Africa fiindca e atras de cultura africana, dar filmul in sine sa nu prezinte intr-un anumit detaliu cultura africana. Cateva exemple de personaje excelent dezvoltate: To Live a lui Yimou, Au revoir l'enfants a lui Malle, L'amour L'apres-midi a lui Rohmer.