Originally Posted by MinRep:
Nu sunt de acord. Cred ca e vorba de mai multe decat o simpla perturbare. Imaginea lui Frankenstein declanseaza seria de viziuni ale Anei
|
Pai asta inseamna perturbarea.
Originally Posted by MinRep:
si este principala sursa a "mitologiei" la care filmul face apel.
|
Nu sunt sigur ca inteleg ce vrei sa spui.
Originally Posted by MinRep:
De asemenea, de data aceasta important este monstrul, creatura, care suscita sentimenta contradictorii in imaginatia Anei.
|
Revin, asta inseamna elementul perturbator. Pe de alta parte iau "de data aceasta important este monstrul" in comparatie cu povestea clasica a lui Frankenstein. Acolo prezenta si actiunile lui Frankenstein erau cele care faceau declaratiile, care dadeau sensul. Aici nu e deloc asa, dupa cum ziceam, el pare sa fie doar elementul perturbator, adica cel care stimuleaza fantezia Anei.
Originally Posted by MinRep:
E destul de simplu, actually. Filmul este facut in ultimii ani ai dictaturii militare a lui Franco. Erice si altii (Carlos Saura, de exemplu) erau ferm impotriva regimului acestuia si au reusit, in aceasta perioada, sa scoata cateva filme care sunt metaforic indreptate impotriva puterii. Titlul filmului se fata se refera la conformismul si obedienta spaniolilor in fata regimului.
|
Bine, ca-i vorba de Franco mi-am dat si eu seama (macar atat), dar in ce mod il ataca pe Franco? Cum e filmul asta metaforic indreptat impotriva puterii? Nu poate fi doar titlul (alaturat monologului tatalui), trebuie sa existe legatura intre povestea Anei si contextul politic daca e sa luam in serios ideea de protest. Unele legaturi sunt sigur ca se pot gasi, imi trec si mie prin cap, dar mi se par foarte ambigue, foarte departe de ceea ce pare filmul la prima vedere si de asta nu cred ca filmul s-a vrut a fi unul cu tenta politica, iar daca s-a vrut aici esueaza cel mai tare probabil.