Originally Posted by gionloc:
mi s-a parut ca regizoru ne cam priveste de sus de la un punct... iar din clipa aia (categorica de la scalda matinala in piscina familiei, in final) filmul capata accente demonstrative (de genu: v-am zis eu, autorul filmului, ca societatea te transforma in autist si, odata ce i-ai iesit din gratzii, nu te mai imbratiseaza niciodata
|
SPOILERE PENTRU OSLO!
Fata chiar il place si il cheama de mai multe ori in piscina. De la interviul pentru slujba tot el alege sa plece si Intervievatorul incearca sa-l opreasca. Nu cred ca societatea il respinge. El insusi e terminat ca om, iar drogurile sunt o problema secundara, structura personalitatii sale fiind de fapt problema. O alta problema e ca fata pe care incearca sa o sune nu-i raspunde, desi la un anume nivel asta poate fi privit si simbolic. Eu am simtit (intuitiv) scena cu piscina ca o expresie a faptului ca el e secat interior. Scena cu pianul e usor pretioasa, dar cred ca il reprezinta: o tristete profunda exprimata complex.