View Single Post
Old 17 Mar 2012, 18:41   #23
Federico
Snob Elitist
 
Federico
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,579
Ok. Fie.
Originally Posted by Malombra:
iconoclasm? fed, eu nu fac din film o meserie, eu sunt maxim un spectator curios, un peeping tom. de ce m-ar interesa lucrări de specialitate, dacă tu crezi că un opinionism acreditat asta înseamnă, dacă ăsta nu e domeniul meu de profil? în ordinea intereselor, filmul e undeva pe ultimele locuri, nu mă regăsesc în el integral, e un hobby ca oricare altul şi nu mă fac purtătorul de stindard al nici unui partid de interpretare cinematică. i just don't gine a shite. am alte zone în care tind dacă nu spre exelenţă, că nici aşa ambiţioasă nu sunt, măcar spre o oarecare aflate în temă. dacă am făcut cuiva impresia că vreau să dărîm idolii templului în materie de filme, sorry people, i am not fuckin redeeming messiah. filmele care îmi plac, îmi plac pur şi simplu, nu neg că poate unora le par barbară, dar, cum am spus, alegerile mele sunt dictate de un alt fel de formaţie, nu toţi avem norocul să fim în branşă. dacă totuşi domeniul e aşa închis, de ce naiba mai există cinemauri pentu tot poporul şi forumuri deschise public? nu pun bază în părerile criticilor pentru că, pana mea, nu îi cunosc personal, de obicei discut filme cu oameni cu care am mai discutat şi despre vreme, şi despre cîinii din dotare, adică unii despre care pot să spun că sunt şi oameni pe lîngă devoratori de filme. nu şti de ce trebe cineva să explce chestii de care credeam că e toată lumea conştientă. să înţeleg că tu îi laşi pe alţii să-ţi facă meniul? keep rolling eu nu sunt genul care crede că nu are dreptul să arunce undiţa în baltă dacă nu ştie ce părere avea hemingway despre baracuda
Aici ai atacat o problema care ma macina de cand m-am inscris pe Cinemagia. Exista o limita a specializarii dincolo de care e absurd ca un amator sa persiste? Sau nu. Whatever floats your boat? Daca tu ai de gand sa ramai toata viata un profan si un amator, insa te face fericit sa devorezi studii de specialitate mai ceva ca Gorzo, Bordwell si Bazin la un loc, nu e nicio problema? Pentru ca eu, unul, desi sunt --evident -- la ani lumina de impochimenul nostru ipotetic care-i da clasa lui Gorzo, risipesc destul de mult timp cu teoria cinemaului. Si mi s-a spus de multe ori ca n-am ce face, ca daca n-am treba oficiala cu domeniul de ce s-arunc pe fereastra atat timp si energie, ca de ce-mi pasa etc. Insa oricum ar fi --doamne sa vezi cat dur o sa sune asta, dar crede-ma ca nu vreau sa intep deloc -- tu esti sub orice critica. 99% dintre cinefilii care se scalda si outside-the-main-stream, connaisseru-ii, trebuie ca au pus mana la un moment dat pe 2-3 cari de cinema. De citit critici autorizati nici nu mai vorbesc. Insa asta nu e un scop in sine, si deci o obligatie ineludabila. Scopul ultim e sa stii sa citesti cat mai multe genuri de filme. Daca te descurci on your own, good for you. Din cate vad eu, tie ti-a iesit de minune. Serios vorbes, la un sondaj rapid pe forum cu siguranta ai ateriza in top 3-ul celor pe care userii ii considera cei mai priceputi in ale filmului. Sun curios sa vad performantele tale in domeniil in care spui ca esti intr-adevar exigenta, daca zici ca cu filmele nici macar nu te fortezi. Must be impressive.
Quote:
nu pun bază în părerile criticilor pentru că, pana mea, nu îi cunosc personal, de obicei discut filme cu oameni cu care am mai discutat şi despre vreme, şi despre cîinii din dotare, adică unii despre care pot să spun că sunt şi oameni pe lîngă devoratori de filme. nu şti de ce trebe cineva să explce chestii de care credeam că e toată lumea conştientă. să înţeleg că tu îi laşi pe alţii să-ţi facă meniul? keep rolling eu nu sunt genul care crede că nu are dreptul să arunce undiţa în baltă dacă nu ştie ce părere avea hemingway despre baracuda
E just dar depinde cat de personala si emotionala vrei sa mentii discutia. Pe critic nu tre sa-l crezi pe cuvant, sa-ti pese de el, ca sa-l asculti. Tipul aduce opinii argumentate testabile rational. Si in niciun caz nu cred ca toata lumea constientizeaza mecanismul din spatele chestiei care-i senzibilizeaza. Nu vreau sa para ca ti-l bag pe gat, dar poti sa arunci o privire pe blogul nilesfiles in dreptul unui film pe care-l cunosti, si sa vezi ce sumedenie de observatii patrunzatoare, care tie probabil nu ti s-ar fi revelat niciodata daca te multumeai doar cu ce poa' sa produca intelctul/cultura/subiectivitatea ta. Nu ii las pe altii sa-mi faca meniul. Cel putin incerc sa ma autonomizez pe cat posibil. Dar nu poti sa razbesti de unul singur, zic eu. Asa ce, tu ai nevoie sa asculti la LW, GWFH, IK, MH, P &co ca sa-ti zica cine esti, de unde vii si incotro te-ndrepti? Nu-i o rusine sa recunosti adearul ca unii chiar sunt mai inzestrati ca altii si inteleg mai multe decat altii. Ar fi neinteligent sa te autoprivezi de niste revelatii psibil decisive doar din orgoliul autonomiei.
Quote:
problema realismului - vrei să iei pîinea mythbusterilor? what about the copyright issue? sau vrei să faci varianta de românia, mai ieftină la achiziţie?
Iarasi. Contesti o paine pe care cinefilii amatori si criticii profesionisti o mananca de cand lumea. Nu e vorba de genul ala de interogatoriu. Cazurile care sfideaza, in principiu, realitatea. De cele mai multe ori sunt situatii de o banalitate infioratoare dar pe care, totusi, filmul poate sa o tradeze sau nu. Si tot de cele mai multe ori, probabil nu ar fi fost vorba de probleme tehnice, ci de psihologie - verosmilitatea deciziilor personajelor.
Quote:
problema simbolurilor si alegoriilor - michel pastoureau ceva? la asta voiam să ajung, pentru mine filmele sunt maximum ilustrări a ce ştiu din altă parte, fixare sau invalidare, după caz. eu nu caut în ele nici graalul, nici soluţii la paradoxurile modernităţii. cum ziceam, filmul e o ancorare în vizual a unor chestii ştiute din alte părţi - probabil de asta nu am mare încredere în filmele prost făcute , dar cu mesaj profund.- spare my life . o teză pusă pe peliculă nu e mai puţin teză, nu a cîştigat nimic la capitolul credibilitate sau persuasiune că rulează pe ecran.

O viziune pe care o impartasesc considerabil. Nu e o dogma.Eu inca nu stiu ce-i ala un film, dar acord teribil de multa legitimitate acestei ipoteze. Practic e vorba de ideea ca Frumosul e intruparea si degizarea conceptului (abstract) in sensibil. Arta nu vine sa zica ceca in plus fata de stiinta/religie/filosofie - ea preia idei de-acolo si le metamorfozeaza in forme ne-accesibile ratiunii pure ci inuitiei, simturilor. Insa partea socanta e ca toate astea nu au foarte multa legatura cu problema simbolurilor si alegoriilor. Sau, cel putin, n-o vad eu. Nici n-o sustine nici n-o detracteaza. Simbolul si alegorie sunt tocmai mecanismul prin care adevarurile alea pe care tu deja le stii sunt ambalate intr-un -- what the heck -- ambalaj nou. Nu e nicio incompatibilitate.
Quote:
eu cred că nu vb destul de româneşte. unde era vorba de plictiseală?
Ai folosit termeni ca repetitiv si fundatura. Nu stiu, m-am gandit ca.
:
Quote:
deeper unde? underground?
Am spus ca, de regula, mie imi plac analizele in-depth, kilometrice, acribice. Intr-un review cuminte, clasic, abia daca se mentioneaza/explica/analizeaza/evalueaza 2-3 scene. Intr-o piese de genul pe care l-am pomenit ( http://nilesfilmfiles.blogspot.com/2...oes-drive.html --- http://www.collativelearning.com/ACO...alysis%20.html ) se iau in calcul de 20 de ori mai multe. Si de 20 de ori mai intens studiate. Si-apoi am zic ca eu vreau si mai mult de atat. Tot filmul, exhaustivmente vorbind, daca se poate.
Quote:
o, da, se şi vede că acolo stă miezul preocupărilor tale. adică nah, ai văzut inscripţiile alea pe toate gardurile: toţi diferiţi , toţi egali, openmindedness de bonton şi de penultimă oră - ce faaaalse mi se par. dacă vorbele alea de sus îţi exprimau cu adevărat natura, nu mai luai de gît pe oricine refuza autoritatea lui nilesfiles şi a altor pseudo-instituţii de gen. ce frumoasă ar fi lumea dacă am fi toţi contemplativi şi hedonişti, dar de preferat toţi pe acelaşi calapod, că altfel se cheamă afectare. din fericire, brave new world, utopia multora, e încă după deal .
Nu am inteles ce treaba au inscriptiile alea si restul cu ce-am zis eu. Dar ma repet si incerc sa ma si explicitez: era interesant sa zica fiecare ce anume l-a impresionat pe el -- personal -- in urma contemplatiei respectivului obiect estetic. What's wrong with that? De multe ori, chiar la asta se reduc discutiile dintre cinefili. Fiecare declara ce i-a placut.
[/quote]
Quote:
ei lasă, nu mă menaja, promit că voi rezista.
Nu eram sarcastic.
Quote:
Sexy.
__________________
“The goddam movies. They can ruin you. I'm not kidding.”
Federico is offline   Reply With Quote sendpm.gif