View Single Post
Old 16 Mar 2012, 12:24   #15
Federico
Snob Elitist
 
Federico
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,579
Originally Posted by Malombra:
nilesfiles - nu știu. dacă e vorba de critică de film sau așa, eu sunt paralelă cu astfel de chestii, chiar nu citesc deloc, nu cunosc direcții, somități, etc. de ebert și rosenbaum am auzit pentru că sunt și pe mubi unii care îi ridică în slăvi, însă după filmele din colecțiile apologeților realizez cam ce-i cu ăștia doi.
Doamne, Malombra, esti de un inconoclasm ce nu s-a mai vazut. Nu citesti critica? Dar tu cum ai invatat sa te uiti la filme? Ai ceva principial impotriva lor sau pur si simplu s-a-ntamplat sa nu simti nevoia sa apelezi la opiniile altora? Forumurile vad ca le folosesti. Cu ce difera a asculta argumentele interlocutorilor profani de a urmari niste eseuri mai mult sau mai putin (vezi nilesfiles) specializate sau academice?
Quote:
jack clayton, ăla cu gatsby barosanul, pe care eu nu l-am văzut încă.
Bine'nteles, de-aici sentimentul ala de dubioseneie cand am intrebate. Auzi la mine - Michael Clayton. Unde mi-o fi fost capul?
Quote:
pertinent în raport cu filmul. eu văd jocul acela ca pe un fel de exquisite cadaver. nu că nu ar fi fain, dar jocul ar avea mai mult virtuți creative, psihanalitice, decât critice. cât poți să vb despre același film fără să te repeți și fără să apelezi la o tematică extracurriculară, ca să eviți o fundătură?
dar de acolo e foarte ușor să dai în arbitrarul asociațiilor libere, ceea ce face ca jocul să fie un fel de post-it organizer, epurare a tuturor fragmentelor de gând care te-au asaltat, say, în ultimele 4 săptămâni. asta în cazul fericit în care nu se apelează doar la analiză de genul: vai, da ce frumos, mirobolant, asfixiant, leșinător este acest film!
Da, am luat si eu in calcul riscul survenirii unei plictiseli atroce, dar se poate avorta oricand misiunea, nu e nicio problema. Insa mie-mi plac analizele si eseurile astea kilometrice si nanoscopice (tipul cu blogul mentionat e una din putinele filoane disponibile actualmente pe net -- din ce stiu eu -- de natura asta). Dar nici asta nu-mi ajunge.I need to go deeper. De unde si ideea topicului. Metodologia de analiza e inca negociabila insa deocamdata am in vedere: problema realismului (in special negativ vorbind - ce-i gresit intr-o anumita scena din acest punct de vedere); problema simbolurilor si alegoriilor; problema semnificatiilor implicite; problema functionalitatii partii in raport cu intregul; problema subiectivo-contemplativo-hedoniste (detalii diverse care ne impresioneaza pe fiecare); problema observatiilor hiper-subtile generale, in legatura cu orice, numai sa fie interesante etc.
Quote:
departed nu l-am văzut. convinge-mă că merită, dar nu cu oscarul, nu prea dau 2 bani pe el.
E misto filmat! Ha! Ha!
Seriously, nu cred ca pot si nici nu tin neaparat dar... Oricum, eu daca am vazut filmul asta de a sarit untul din el, iti dai seama cat de reliabila e parerea mea. Acum ca am ajuns sa vad prin el ca prin sticla mi se pare un cadarvu ciuruit. E atroce. Cred ca daca l-as mai vedea o data suficient de curand as varsa. Bine, exagerez o leaca. Dar pentru o premiera eu cred ca sunt sanse sa te intretina chiar si pe tine. Are cateva scene de o [i]biofrumusete [/I (scuze pt termen, I do that... ma refer la faptul ca reuseste sa incapsuleze palpitul se spontaneitate si naturalete al Vietii -- ceea ce, ultima oara cand am verificat, era unul din telos-urile fundamentale ale artei) monumentala care, in cazul meu, nu dau semne sa cedeze nici acum dupa atatea contacte cu filmul; Marc Wahlberg face un rol demential iar finalul e ghilotinard de abrupt si socant.
Quote:
on the silver globe - nu merge pentru proiectul tău? sau veredas/fragments of an alms film de monteiro?
Nu tocmai, vreau ceva clasic, mainstream, hollywood-ian. Cred ca va fi The Departed sau nu va fi nimic. Nu stiu, mi s-a pus pata pe el. Ar mai putea intra in cursa un Adaptation, No Country For Old Men sau... aaah... There Will... nu, asta nu (ca nu l-am consumat si nu vreau sa-l macelaresc cu analizele... ) dar sunt sanse firave.

Originally Posted by Mercutio:
dar nu cred ca poate fi facuta asa deodata. trebuie pregatita in prealabil.
Absolut. Am mai concretizat un pic culoarele de discutii mai sus, dar inca mai e loc de discutat si reflectat.
Quote:
se poate face analiza decorurilor, a imaginii, a sunetului, a muzicii, a montajului, etc., analiza narativa, psihologica, ideologica, textuala, etc
Ma intereseaza cam tot ce se poate spune despre un film sau un fragment de film, dar in special partea de hermeneutica, the meaning, mesajele, ideile, ideologia -- ceea ce inevitabil trece chiar prin mijlocul psihologiei, deci si aia. Plus estetica aka fidelitatea fata de realitate.
Quote:
eu ma gandeam la o serie de topicuri pe tema aceasta, ca un fel de introducere, initiere, in analiza de film, film studies, elemente de cinema, sau cum vrei sa-i spui, fiecare tratand un subiect separat.
de exemplu un topic despre decoruri in care sa trancanim doar despre decoruri. ce importanta au in film, ce semnificatie, cum difera in functie de gen, perioada, etc, cu exemple din filme, cu intrebari din partea celor care vor sa afle, cu participari din partea celor care se pricep.
Sounds epic. Maybe too epic. Sunt chestii pe care mai bine le iei direct din carti.
Quote:
dar nu se potriveste pe forumul meu (iconoclast) si as fi vrut sa moderez myself. asta e doar parerea mea, nu zic ca ceea ce propui tu nu e pertinent.
Dar asta e stupid. Ce e de moderat?

Originally Posted by charles:
relevante sunt punctele fixe in jurul carora penduleaza teoriile, dogmele, experimentele.
Nu cred ca inteleg la ce te referi.
Nu eram familiarizat cu site-ul ala desi auzisem de el. Din ce vad deocamdata acolo, descriptiv tre sa insemne sa redai povestea in cuvinte. Nu, nu prea ma intereseaza asta. Doar urmarirea firului epic cu insistenta puternica pe psihologia personajelor si implicatiilor in taramul semnificatiilor.
__________________
“The goddam movies. They can ruin you. I'm not kidding.”
Federico is offline   Reply With Quote sendpm.gif