View Single Post
Old 14 Mar 2012, 08:33   #4174
Federico
Snob Elitist
 
Federico
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,579
Originally Posted by Mercutio:
transparenta e conceptul de baza al teoriei lui bazin despre realism (in film, a nu se cofunda cu curentul literar). dupa bazin functia esentiala a unui film e aceea de a ne da iluzia ca asistam la evenimente reale, care se deruleaza in fata noastra, care fac parte din realitatea cotidiana.
pornind de la ideea ca realitate exista intr-un spatiu continuu si analizand niste filme, in special Citizen Kane, Basin ajunge la concluzia ca pentru a fi realist un film trebuie sa redea aceasta continuitate si omogenitate. iar cea mai buna modalitate de a o face este planul secventa si profuzimea campului (long shot and deep focus). de aici notiunea de transparenta a discursului filmic, notiune care se materializeaza, folosind procedeele amintite, in filmele unor autori, incepand cu wells pana la angelopoulos sau bela tarr. acele lungi planuri secventa in care camera trece de la plan general la plan detaliu, redand spatiul, evenimentele, gesturile. in vorbele lui Basin, e ca si cum ai fi in fata unei ferestre prin care privesti lumea exterioara.
Ah, in mare stiam de chestia asta. Cu terminologia ("transparenta") imi juca memoria niste feste.
Quote:
apropo, sa-ti zic o anecdota. gasesc pe internet un interviu cu criti puiu, dat unei reviste de cultura din republica moldova. chiar in titlul interviului - ce-mi sare in ochi?: ideea cu fereastra furata de la Basin. ceva de genul "filmul meu reda lumea vazuta prin fereastra mea " . e cam phony gagiul.
Nu inteleg. Care-i problema?
Originally Posted by Malombra:
hahaha, oh rili? m-ai convins. gorzo fie e unul dintre criticii care au simțurile mai congelate ca yeti, și atunci tot ce e adevărată sărbătoare a simțurilor, splendidă derivă a senzorialului îi insultă, pentru că le expune frigiditatea, fie e un simpatic avocat al diavolului, dar nici cu asta nu mă câștigă, pentru că oricum aruncă cu perle în fața porcilor. adică bagă silicoane la filme cărora nu că nu le trebe așa ceva, dar au și așa destul botox publicitar băgat în toate găurile. nu mă refer la shining, mă refer la toată pletora de dejecții cu care își face de obicei treabă. bravo lui că măcar face lobby și pentru filmul românesc de ultimă oră, nu știu care i-or fi motivele, oricum e o mare bilă albă. când va avea gorzo quaele necesare să scrie și despre altceva decât sherlock junior, știind că astfel se sinucide pentru o parte din public, atunci să spunem că o să-l iau în serios. până atunci, nu e decât un jonglor de vorbe, care încearcă să facă să se țină pe picioare un discurs vizual rahitic și debilizant.
Desi am crescut cu Gorzo si eu sunt cam la cutite cu el in ultima vreme (http://www.cinemagia.ro/forum/showth...t=93369&page=9 ) insa lasa-ma sa inteleg problema ta. Pe aparatul lui critic esti suparata, pan la urma, sau pe politica sa (logica selectiei filmelor despre care comenteaza)? El scrie pt Dilema. Dilema nu-i revista de cinema. El are in vedere cinefilii de duminica (oricat ar fi ei de sofisticati intelectual in general). In plus, ideea e sa se lege numai de filmele care trec prin cinematografele noastre. Nici daca s-ar forta nu ar putea deveni nemaipomenit de inconoclast. Iar despre"pletora de dejectii cu care isi face de obicei treaba"... te referi by any chance si la titluri precum: The Artist, The Descendants & The Ides of March, Tinker Tailor Soldier Spy, J. Edgar, Carnage, The Girl with the Dragon Tattoo, A Dangerous Method?
__________________
“The goddam movies. They can ruin you. I'm not kidding.”
Federico is offline   Reply With Quote sendpm.gif