Hai, mah, la Tarkovski nu se baga nimeni?
Eu zic ca ar fi interesanta o abordare...fragmentara. Sa discutam asa, pe secvente. Banuiesc ca fiecare are o scena preferata, iar prin luarea la puricat a elementelor componente am putea ajunge la o explicare interesanta a intregului. Complexitatea, in cazul de fata, cred ca necesita o abordare de la micro la macro...
Eu vad acum filmul pentru a doua oara si experimentez cam aceleasi senzatii pe care le-am experimentat in cazul
Inland Empire. Exista multe similaritati intre cele doua filme. Ambele funcționează la nivel senzorial, ambele jonglează cu oniricul. Atît în IE cît și în
Zerkalo modelează timpul și spațiul prin editare și montaj. Și văd că și Tarkovski îmbrățișează acel endless loop, atît de drag lui Lynch...
Revenind la secvențe, pe mine două m-au bulversat pur și simplu: cea cu spălatul părului în lighean (văzută cu alți ochi post
The Ring) și, probabil cea mai greu de descifrat și, în același timp, cea mai creepy, scena în care băiatul rămîne singur acasă și face cunoștință cu cele două apariții – bătrîna care-i cere să citească și baba de la ușă (via MD). ÎNCĂ n-am descoperit semnificația scenei respective și sînt curios cum au perceput-o alții. Oricum, am de gînd să revăd filmul, poate chiar zilele astea...