View Single Post
Old 30 Oct 2011, 00:44   #67
Mercutio
Guru
 
Mercutio
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,333
Originally Posted by anaemona:
E adevarat ca filmul e foarte egoyanic, dar rezultatul e dintre cele mai bune, o placere din punct de vedere vizual si emotional. Mi-a placut cum s-a jucat Egoyan cu mintea noastra, dindu-ne noi informatii legate de personaje cu lingurita, dupa ce, la inceput, prezentind informatia trunchiata, ne facuse sa imprimam cu totul alta imagine in minte. Ne-a pus practic sa retusam, sa stergem si sa redesenam in minte fiecare personaj de mai multe ori, pina am ajuns la forma finala. Un exemplu, care nu e unul din personajele principale, fratele lui Francis, e atit de subtil conturat. La inceput se refera la el ca la tatal lui Tracy, inainte sa apara in peisaj, ca si cum ar fi o cunostinta oarecare, apoi discutia de pe balcon in care plutea ceva incomod in aer desi amindoi pareau foarte degajati, plus felul cum erau pusi rind pe rind in cadru, ca si cum ar fi o ruptura intre ei desi filmarea era in plin soare fara nimic ascuns, apoi il vedem pe Harold in scaunul cu rotile, aflam ca sint frati si in final amanuntul socant legat de moartea sotiei. Atita minutiozitate, gradare, pusa intr-un personaj secundar mi-a placut la nebunie.

Foarte bine spus! Si pe mine m-a impresionant felul in care se reda povestea prin dezvaluirea treptata a informatiei despre personaje.
In filmul clasic spectatorul stie la fel mult cat stiu personajele. In unele se creeaza suspans, vezi filmele lui Hitchcock de exemplu, prin faptul ca spectatorul detine mai multe informatii decat personajele. In Exotica e invers. Secventa in care afli ca sotia lui Brown avea o relatie cu fratele lui nu e doar una care o cauzeaza pe urmatoarea dintr-un sir de secvente cauza-efect, ca in filmele cu naratiune cronologica. Ea te face sa o rememorezi pe cea dinainte, cu cei doi frati pe balcon, si sa refaci raportul dintre cele doua personaje, pentru ca ele capata alte dimensiuni. In felul acesta secventa dezvaluirii devine mult mai intensa. Brown se dovedeste a fi dintr-o data diferit decat il credeam. Un caracter puternic, care poate avea o relatie de normalitate cu fratele lui, in ciuda celor petrecute intre frate si sotia lui.
Of course tehnica nu e noua, se numeste Foreshadowing si consta in a ascunde elemente dintr-o naratiune, motivatii ale unor personaje de exemplu, pentru a le dezvalui mai tarziu cu un anume efect. Insa Egoyan o face excelent in acest film. Si in plus, asa cum remarca si aniela07, personajele devin mai realiste, mai umane, spre desebire de cele din filmele behavioristice.

Last edited by Mercutio : 30 Oct 2011 at 00:48.
Mercutio is offline   Reply With Quote sendpm.gif