View Single Post
Old 25 Oct 2011, 02:06   #12
varu
Guru
 
varu
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 808
Exotica

Al doilea Egoyan pe care-l vad dupa Calendar si trag concluzia ca asta chiar e pervers. (Glumesc)
Toate scenele alea cu reconstituirea din Calendar sunt leitmotiv in opera lui cinematografica? Adica omul nu poate sa se impace cu anumite trairi si trebuie sa le reconstituie ca sa le inteleaga mai bine? Si daca tot le reconstituie trebuie sa fie toata treaba cat mai kinky? La regizorul asta totul e la mana a doua? Ca vad doua filme si in ambele se reconstituie: pervers, voyeristic, manipulator.
Asa stie el sa faca filme?
Sincer filmul asta mi-a placut cat s-a jucat cu mintea mea, cam prima ora, cat se creaza legaturile intre personaje, cand totul pare ca n-are nicio noima, cand simti ca e ceva pervers si nu stii chiar ce (cel mai la indemana e sa ti se para ca Brown e pedofil, ca se duce in club sa isi faca incalzirea si finalizarea o face cu blonda aia mica nah perversiuni sa le bagi in urmatorul film! nea Egoyan), pe DJ l-am ghicit care-i treaba cu el.
Cand adevarul iese incet-incet la suprafata, am fost cam dezamagit. Niste fetisuri cat de cat acceptabile social pentru o poveste care cam scartaie si e cam cusuta cu ata groasa.
De data asta sunt de acord cu Twinsen si blamarea coincidentelor si cand incearca sa despice firul in 4 ca sa demonstreze cusatura. Si mie mi s-a parut cusatura.
Si povestea ca povestea, dar cel mai mult m-a deranjat tonul filmului. E o aglomerare atat de mare de personaje chinuite si sfasiate sufleteste (toate) ca in loc sa empatizezi cu ele si sa te chinuie si pe tine (daca atatia oameni sunt mutilati sufleteste, n-ar trebui sa aiba un efect de genul asta si asupra ta?) tot intregul ajunge sa ti se para peltea. Balta. Prea mult chin banalizeaza povestea. Atata chin sufletesc sfarseste in mediocritate.
Pacat ca tempoul primei ore a fost foarte bun, dar pe urma ce i-a iesit e departe de capodopera. E un film decent, cu multe trepte peste un Palermo Shooting, dar in niciun caz un film esential pentru mine.
Sa ridice mana sus cine s-a identificat sufleteste cu chinurile si trairile personajelor din filmul asta? Eu nu.


Mai am doua chestii de spus, care n-au prea mare importanta:
Primul e ca mi-a placut cromatica filmului, scenele din club, tonul general de albastru omniprezent si in club si magazinul ochelaristului, e multa migala in mizanscena.
Al doilea (care chiar nu are importanta pentru film) e ca mie nu-mi place deloc cantaretul (ca romancierul n-am avut ocazia pana acum) Leonard Cohen. Dar deloc. Si declarand asta public risc sa mi-o fur rau de tot si sa fiu linsat de oricine inseamna intelectual fin in Romania. Nu ai cum sa fii intelectual rasat in Romania, de la Cartarescu la ALS si alte zeci de nume si sa nu iti placa L. Cohen. E practic blasfemie. Ori eu nu inteleg de unde fascinatia, chiar fanatismul asta pentru Cohen. Mi se pare insipid, inodor, incolor. Neplacandu-mi Cohen, nesuferindu-l, sa folosesti Everybody knows ca sa scoti in evidenta ca fiecare personaj stie ceva, un secret, o felie, o maslina mi s-a parut o gaselnita ieftina. La prima mana, nu la a doua mana, cum ii place lu' dom' Egoyan sa le zica. Sorry.

PS offtopic:
Perversitatea din Exotica e joc de copii de gradinita in comparatie cu ce va sa vina in Wayward Cloud-ul lui Ming Liang. Dar sa nu anticipam.

Last edited by varu : 25 Oct 2011 at 02:41.
varu is offline   Reply With Quote sendpm.gif