Filmul e perceput drept „pervers” doar dacă n-ai reușit să treci de aparențe. După cum am spus, relația dintre Francis și Christina n-are nimic pervers, dimpotrivă. E o oază de decență în mijlocul acelui bîlci al deșertăciunilor (și uite cum devin eu moralist doar de dragul explicațiilor

).
Originally Posted by Twinsen:
Intre timp avem un alt fir narativ care nu duce nicaieri
|
Scopul acelui sub-plot nu e nicidecum „să ducă undeva”. Rolul său e acela de a formula niște idei care să întregească „the big picture”, să îmbogățească sensurile întregului.
Originally Posted by Twinsen:
Windom, nici macar finalul ala cand se duce sa-l omoare pe Eric si apoi vezi Doamne ce concidenta, afla ca el i-a descoperit fiica moarta si se imbratiseaza, nu te-a facut sa cringe-uiesti un pic? E atat de fals. Si cati ani au trecut de cand i-a murit fiica? Nu pot fi mai mult de cativa, dar Christina a devenit dintr-o fetita complexata cu fata de tocilara, o stripteuza superba si sigura pe ea? Si lesbiana pe deasupra, desi fimul zice ca a avut o relatie cu Eric? Toti reprezentantii statului canadian care vin sa-l controleze pe Thomas ajung sa-l insele si sa-l santajeze?
|
Coincidențele ar putea să pară forțate, însă acesta nu e nicidecum un punct negru pentru film, avînd în vedere că ele au un scop precis în structura plotului, constituind un mijloc de livrare a ideilor. Da, ar fi fost extrem de confortabil ca Francis sa se razbune și într-adevăr, scena respectivă m-a făcut să cringe-uiesc putin. Dar în sens pozitiv. Pentru că faptul că Eric i-a găsit fiica a devenit un lucru mult mai important pentru Francis decît interzicerea accesului la o himeră. Da, Christina se transformă, parcă, peste noapte, însă și lucrul ăsta are o explicație - din nou, e vorba despre inocență, mai precis despre pierderea ei. Iar trecerea de la ghiozdanul real la substitutul său din club nu se putea realiza altfel decît concentrat în acel sub-plot, fiindcă filmul nu e doar despre căderea în ispită a Christinei.
Referitor la Thomas, acei „toți” sînt doar 2 și da, ambii îl șantajează, pentru că șantajul, în film, e o cale de a ajunge la satisfacție.