View Single Post
Old 23 Oct 2011, 15:44   #34
Federico
Snob Elitist
 
Federico
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,579
Originally Posted by Twinsen:
Sincer nu ma pot abtine sa nu ma amuz cum il desfiintati pe Wenders. Cand ziceam in Kings of The Road ca e superficial si arogant, mi-a sarit lumea in cap. S-a ramolit Wenders? Nu prea cred, a facut doar greseala sa arate mai mult din el insusi asa cum este de fapt. Si sa aiba un macho-man tatuat ca personaj principal. Iar acum brusc nimeni nu mai observa ca imaginile din Palermo Shooting arata excelent. Nici selectia fantastica de muzica. Nici ceea ce e autentic uman din filmul asta.
Sa arate mai mult din el insusi?? Cred ca pe mine asta m-a deranjat cel mai tare. Am spus ca in afara de actor si alte cateva chestii, mi-e greu sa diagnostichez precis de ce nu functioneaza filmul, dar intuitiv, ce mi-a dat mie de inteles PS e ca Wenders n-a varsat nici o singura molecula de lichid sudoripar cand l-a turnat. E un film - asa cum l-am resimtit eu – gol pe dinauntru, fara suflet.
Quote:
Iar acum brusc nimeni nu mai observa ca imaginile din Palermo Shooting arata excelent. Nici selectia fantastica de muzica.
Am vrut sa ma leg de asta in comentariul meu, dar mi-am amintit la sfarsit si mi-a fost lene sa mai continui in punctul ala. Nu pot sa evaluez valoarea obiectiva a imaginilor si muzicii (muzica oricum nu e genul meu) dar ce pot sa spun e ca privindu-le prin prisma vidului de noima si relevanta a restului de film, acestea m-au iritat si mai tare. Pt ca mai repugnant decat un prost este un prost care se da destept. Sau: prostul nu e prost destul daca nu e si fudul. Sau (cum spunea cineva): mai vulgar decat un ragait e sa zici pardon dupa ce ai emis unul. Deci m-a enervat gratuitatea si inutilitatea incercarilor lui Wenders de a-si cosmetiza produsul, mi-a dat senzatia de impostor care vrea sa se scoata prin portitele astea laturalnice.
Quote:
Parerea mea e ca Wenders a anticipat prin intermediul personajului sau ca genul asta de film ii afecteaza imaginea in lumea artei. Mie unul imi vine greu sa cred ca un om care are un mare talent vizual il pierde peste noapte.
Nici eu nu cred ca talentul se pierde. Dar capacitatea de a-l incorda, poate.
Quote:
Cand un personaj din Palermo Shooting se intoarce in casa copilariei, filmul nu are nimic de zis. Deh...
De bine ce m-a captivat filmul sau de coerent ce-a fost, nici n-am habar la ce te referi…
Quote:
Ceea ce e un lucru excelent pentru Wenders, care n-a fost nici pe departe asa profund cum se credea.
Nu stiu daca ai mai vazut si altceva de Wenders in afara de Im Lauf Der Zeit, dar daca n-ai vazut, iti recomand sa incerci si: Paris, Texas, Der Himmel Uber Berlin, Der Amerikanische Freund. Eu le-am vazut si stiu ca Wenders chiar poate fi profund cand vrea. Chiar si cu metafizica cu tot (vezi DHUB).
Quote:
"care si-a reglat de mult conturile cu doamna arta". Deh
Mda, s-ar putea sa fi facut si afirmatii mai profunde la viata mea, dar nu e departe de adevar ce-am spus mai sus. Toate cele 4 filme enumerate anterior si care il definesc cel mai bine pe Wenders, au fost facute intre '76 si '87. Deci...
Astea sunt si toate filmele lui WW pe care le-am vazut, si toate m-au dat pe spate, pe toate le plasez infinitezimal de aproape de limita capodoperei. Doua din ele chiar o depasesc!
Federico is offline   Reply With Quote sendpm.gif