View Single Post
Old 15 Oct 2011, 12:24   #59
Federico
Snob Elitist
 
Federico
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 1,579
Exista patru avataruri majore prin care violenta patrunde in cinema:

- ca tema principala de studiu a filmului (Portocala Mecanica, Funny Games, A history of Violence, Das Weisse Band)
- ca mijloc de relevare a structurii interne a unui personaj (The Godfather, Taxi Driver, Raging Bull)
- ca element al naratiunii (fara rol descriptiv) care trebuie aratat pt a nu afecta cursivitatea fireasca a povestii (ex: cand moare John Travolta in Pulp Fiction - scena nu caracterizeaza in vreun fel personajele sau continutul povestii pe moment, dar era, probabil, o consecinta necesara a felului in care a gandit Tarantino, in linii mari, povestea; s-ar putea totusi sa nu fie cel mai bun exemplu asta, dar sper ca se-ntelege la ce ma refer)
- ca element egal cu sine, ce-si contine propria finalitate; violenta de dragul violentei; violenta exploatativa; entertainment-ul. (ex: toate thriller-urile de nota 7 de pe imdb ; Tarantino in multe instante; mare parte din ce se-ntampla de vreun deceniu incoace in Asia Extrema)

Bine'nteles acestea nu sunt ferm delimitate, ci se intrepatrund partial (uneori pana la irecognoscibil) .



Just saying...
Federico is offline   Reply With Quote sendpm.gif