View Single Post
Old 24 Sep 2011, 21:07   #35
Mercutio
Guru
 
Mercutio
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,333
Originally Posted by Liviu-:
Ceva imi spune ca argumentul asta il castig din 3 cuvinte: ai vazut filmul? Dar hai sa trecem mai departe. Vrei sa spui ca nimic din ce a aparut dupa Le Samorai pe genul sau nu mai poate fi o treapta in istoria filmului? El a fost ultima? A fost creativitatea acestui film atat de mare incat nu poate fi depasita?
N-am zis ca Le Samourai e ultima treapta in istoria filmului si nu poate fi depasit. Dar a introdus ceva nou, arhetipul killerului singuratic ca personaj, pe care il regasesti dupa aceea in numeroase alte filme. In plus are un stil unic, o anume patina, la fel ca un tablou care ramane original, oricate alte copii, imitatii, inspiratii s-ar face dupa el.
In asta consta originalitatea lui, nu e un produs, ca un software, de exemplu, pe care il arunci cand apare unul cu caracteristici si functii mai avansate: mai multa actiune, mai multe impuscaturi, mai multe femei goale, etc. Eu il privesc ca pe o opera de arta unica.
N-am vazut filmul asiatic, chiar am sa-l caut. Dar daca n-am auzit nimic pana acum de el, nu cred ca are ceva special. Sunt sigur ca e bun, daca ziceti voi, dar aici vorbeam de altfel de valoare. De valoare pe care o apreciaza un connaisseur, desi nu pot declara eu ca sunt unul.
Hai sa luam de exemplu un film cat de cat recent. Pulp Fiction bunaoara. Aduce ceva nou in cinema. Daca apar altele care se inspira din el, dar raportandu-te la tendintele din prezent poti spune ca sunt mai bune, ce faci, ii renegi valoarea, importanta, influenta?
Ei, Le Samourai a fost, ca sa fac o comparatie, Pulp Fictionul de acum 37 ani. Asta e ideea, daca am exprimat-o clar.

Last edited by Mercutio : 24 Sep 2011 at 21:10.
Mercutio is offline   Reply With Quote sendpm.gif