View Single Post
Old 24 Sep 2011, 20:33   #34
Liviu-
Film Dissection
 
Liviu-
 
Join Date: Dec 2008
Location: Vaslui / Bucuresti
Posts: 3,106
Originally Posted by Mercutio:
Judecati Le Samourai doar raportandu-va la prezent, la impresiile si idiosincrasiile voastre ce tin de tendintele actuale si moda.

Traim in prezent, nu in trecut. Daca un film e depasit, pur si simplu e depasit, oricare ar fi istoria lui. Filmul trebuie sa transmita idei, sentimente, odata ce nu mai poate face asta existanta sa e inutila. Nu zic ca Le Samourai face parte din categoria asta, nu-l vad asa cum o face Twinsen. Mie mi-a placut, doar ca-i dau dreptate cand vine vorba de comparatie, A Bittersweet Life il depaseste, ce altceva mai e de zis? N-a zis nimeni vreo ceva de originalitate, personal nici nu cred ca e atat de relevanta, important e care din ele reuseste sa mearga mai departe. Intotdeauna vor fi apreciati unii artisti pentru ce-au facut, la fel ca si oamenii de stiinta si cei din alte domenii, dar acestia sunt mai mereu depasiti de cei ce vin in urma lor, iar exceptiile sunt foarte rare.

Originally Posted by Mercutio:
Binenteles ca acest Kim apreciaza filmele lui Melville. Inainte de a fi regizor de filme criminale, si pentru a fi unul bun, trebuie sa fii un connaisseur in domeniu.

Nu cred ca lucrul asta e corect. E adevarat ca-i aproape imposibil sa nu-si creeze un anumit simt artistic prin asimilirea creatiilor altora, dar nu cred ca e un adevar universal valabil. Personal cred ca poate exista si pura inspiratie, foarte greu ce-i drept.

Originally Posted by Mercutio:
Un connaisseur, as zice eu, are alte etaloane de valoare, apreciaza filmele din perspectiva istoriei filmului in primul rand.

Daca chiar asta e definitia cuvantului nu pot decat sa-ti dau dreptate. Personal nu sunt de acord, istoria filmului mi se pare prea putin relevanta, asta in caz ca filmul de fata imbunatateste, aduce ceva aparte.

Originally Posted by Mercutio:
Nu stiu daca ma fac inteles: cand judeci acest film realizat in 2005 din perspectiva istoriei filmului criminal, cand regasesti o multitudine de elemente ce provin din filmul noir, din Lang, din Huston, din Hitchcock, din Melville, din Eastwood, etc., observi ca nu e prea original, ca nu s-a investit prea multa creativitate in el, si ca mai sunt probabil vreo 50 de filme actuale cam de aceiasi valoare. Le Samourai reprezinta e o treapta in istoria filmului criminal. E o diferenta quand même.

Ceva imi spune ca argumentul asta il castig din 3 cuvinte: ai vazut filmul? Dar hai sa trecem mai departe. Vrei sa spui ca nimic din ce a aparut dupa Le Samorai pe genul sau nu mai poate fi o treapta in istoria filmului? El a fost ultima? A fost creativitatea acestui film atat de mare incat nu poate fi depasita?
Liviu- is offline   Reply With Quote sendpm.gif