View Single Post
Old 24 Sep 2011, 19:57   #33
Mercutio
Guru
 
Mercutio
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,333
Originally Posted by Liviu-:
Si daca ar fi sa aprecieze Kim filmul lui Melville, asta tot nu are vreun efect asupra faptului ca A Bittersweet Life e mult peste filmul frantuzesc.
Voi tinerii, in general, aveti o problema in a relativiza lucrurile, mi se pare.
Judecati Le Samourai doar raportandu-va la prezent, la impresiile si idiosincrasiile voastre ce tin de tendintele actuale si moda. Binenteles ca acest Kim apreciaza filmele lui Melville. Inainte de a fi regizor de filme criminale, si pentru a fi unul bun, trebuie sa fii un connaisseur in domeniu. Daca tot a introdus Twinsen termenul hai sa vedem ce inseamna. Un connaisseur, as zice eu, are alte etaloane de valoare, apreciaza filmele din perspectiva istoriei filmului in primul rand. Kim stie ca filmul lui nu-i al lui decat foarte putin. Nu stiu daca ma fac inteles: cand judeci acest film realizat in 2005 din perspectiva istoriei filmului criminal, cand regasesti o multitudine de elemente ce provin din filmul noir, din Lang, din Huston, din Hitchcock, din Melville, din Eastwood, etc., observi ca nu e prea original, ca nu s-a investit prea multa creativitate in el, si ca mai sunt probabil vreo 50 de filme actuale cam de aceiasi valoare. Le Samourai reprezinta e o treapta in istoria filmului criminal. E o diferenta quand même.
Mercutio is offline   Reply With Quote sendpm.gif