View Single Post
Old 24 Sep 2011, 12:19   #10
MinRep
Legend
 
MinRep
 
Join Date: Jan 2003
Location: Transilvania
Posts: 2,904
Send a message via Yahoo to MinRep
Pentru mine nu este un vot usor de data aceasta, desi stiu care dintre cele doua filme este mai bun.

Problema este ca nu sunt de acord cu criticile pe care le aduceti lui ”Angst essen Seele auf”. Din contra, este cel mai bun film al lui Fassbinder pe care l-am vazut (desi am sperante mari pentru ”Faustrecht der Freiheit”). ”Angst...” este filmul in care Fassbinder nu pare deloc preocupat de referinte cinematografice si nici de latura sa feminina. Este filmul in care povestea este spusa cel mai direct, iar pentru spectator toate implicatiile sociale ale acesteia sunt secundare placerii de a urmari una dintre cele mai neobisnuite povesti de dragoste din istoria filmului.
El Hedi ben Salem este un actor foarte bun (cel putin aici) si face din personajul sau, un emigrant intr-o tara ostila, care pare sa fie privit doar ca sclav sau ca obiect sexual, unul cu care putem sa relationam. Personajul Brigitte Mira pare un pic mai superficial si aparent este menit sa reprezinte atitudinea schimbatoare a germanilor fara de straini, dar Fassbinder ii ofera un trecut destul de bogat si destule rude, cunostiinte si relatii cat sa putem empatiza sincer. Nu sunt simple tertipuri
Also, titlul filmului este pur si simplu genial.

Din pacate pentru Fassbinder, insa, celalalt film din competitie e ”Ivan 2”, probabil cel mai bun film pe care Eisenstein l-a facut dupa ”Potemkin”. A doua parte a lui ”Ivan”, mult mai buna decat prima, pare sa fie momentul in care Eisenstein a dorit cu adevarat sa spuna ceva impotriva unui regim totalitar, care i-a ingradit cariera timp de vreo 20 de ani, oferindu-i sprijinul doar cand avea chef.
Desi este un film vorbit, pentru mine ”Ivan 2” arata din multe puncte de vedere ca un film mut. Dar nu ca unul dintre cele pe care le facea Eisenstein (gen ”Greva” sau ”Octombrie”), ci mai degraba o productie americana „de prestigiu”, operatica, cu superficiale tente expresioniste. Pana si folosirea unui procedea color experimental in cateva scene aminteste, spre exemplu, de ”Fantoma de la opera”, cu Lon Chaney.
Pe de alta parte, filmul ar putea sta la fel de bine alaturi de adaptari shakespeariene contemporane, precum ”Hamlet”-ul lui Olivier sau ”Macbeth”-ul lui Welles. E un film straniu acest ”Ivan cel Groaznic, partea a doua”...

Vot: Eisenstein.
__________________
"And in case I don't see ya: good afternoon, good evening and good night!"
(Jim Carrey - "Truman Show")
http://poisonwhiskey.blogspot.com/
MinRep is offline   Reply With Quote sendpm.gif