View Single Post
Old 11 Sep 2011, 18:02   #25
Mercutio
Guru
 
Mercutio
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,333
Originally Posted by MinRep:
Doua observatii, care probabil nu o sa schimbe parerea nimanui...
In primul rand, Tsai ignora aceasta regula inca din start si scopul sau nu este ca fiecare cadru sa transmita ceva cuantificabil, deci nici nu cred ca ar trebui adusa in discutie. Existenta acestui "peak" mi se pare, oricum, destul de dubioasa, in special in filmul modern, unde everything goes...

Pai care e scopul lui? Existenta peak-ului nu e deloc dubioasa, tine de psihologie, de perceptie, de viteza cu care omul poate recepta semnale senzoriale, daca vrei.
Am amintit aceasta ca o regula reper pe care unii autori o incalca intr-un sens sau altul. Ori autorul de fata, cum am spus, depaseste acest punct dincolo de orice limita. si atunci care e ideea?

Originally Posted by MinRep:
In al doilea rand (si complet off-topic), sunt de acord ca Hitchcock a incalcat toate regulile (dupa care a creat altele, pe care le-au incalcat altii), dar tehnica lui de a creat suspans nu era sa ascunda informatia spectatorului, ci chiar opusul, sa i-o ofera in intregime, insa sa o ascunda personajului. (reference: http://www.youtube.com/watch?v=-Xs111uH9ss) Exemple sunt destule, dar nu vreau sa ma apuc sa insir aici synopsis-uri si spoilere. Ce tehnici de montaj a folosit in acest scop este, sigur, o alta problema...
Asa e, metoda lui Hitchcock de a crea suspans consta in principal in a oferi spectatorului mai multe informatii decat au unele personaje. E foarte cunoscut exemplul pe care il dadea peste tot, si in interviul cu Truffaut, cu grupul de oameni intr-un restaurant la o masa sub care a fost instalata o bomba, spectatorul stie de existenta ei, a fost informat prin alt personaj, insa cei de la masa nu stiu si trancanesc despre tot felul de nimicuri. Dar aici e vorba de altceva. Vorbim de un cadru. Tensiunea poate fi creata si prin a lipsi spectatorul de anumite informatii, de a nu-i lasa timp sa asimileze totul. Ca atunci cand imaginea e taiata si nu iti dai seama prea bine ce s-a intamplat cu un personaj. A murit, e doar ranit?
In Psycho,de exemplu, Hitchcock taie mereu inainte de a vedea bine fizionomia lui Norman deghizat in batrana lui mama.

Last edited by Mercutio : 11 Sep 2011 at 18:32.
Mercutio is offline   Reply With Quote sendpm.gif