[quote=Twinsen]
Originally Posted by Mercutio:
.... Dar faptul ca autorul a vrut sa transmita niste emotii intr-un film de dragoste, e cam greu de criticat, nu? E ca si cum te-ai plange ca sunt impuscaturi intr-un film de actiune. ....E nerealistic, dar de asta ne uitam la filme artistice si nu la documentare.
...
|
Conteaza modul in care redai acele sentimente, mijloacele de expresie folosite, daca sunt sau nu convingatoare. Intr-un film de Bergman personajul principal joaca sah cu Moartea. Scena e facuta in asa fel incat nu sari imediat sa inchizi tv-ul pentru ca asa ceva nu e realist. Realismul nu trebuie confundat cu realitatea. Am citit undeva ca un bun critic trebuie sa stie sa disocieze intr-un film istoria de forma. Istoria, redusa la esential, a acestui film nu-i chiar de aruncat. Ar putea fi chiar interesanta. O tanara nu se poate impaca cu gandul pierderii logodnicul ei. La doi ani de la accidentul in care acesta a murit, tanara afla de existenta unei alte femei din viata lui. Intra in contact cu ea si aceasta ii realteaza povestea lor de dragoste adolescentina, fapt care da o noua dimensiune acestui personaj absent. Acuma incearca sa-ti imaginezi putin cum ar fi fost pusa in scena istoria asta de un autor ca Bergman, Kubrik, Kurasawa sau alt autor de seama, si poate ai sa intelegi ce vreau sa spun.