View Single Post
Old 26 Aug 2011, 05:44   #43
Mercutio
Guru
 
Mercutio
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,333
Originally Posted by Twinsen:
Dar cand afirmi ca Im lauf der zeit e despre "relatii umane", nu pot sa nu ma gandesc ca in filmul asta nu sunt oameni reali. Prietenia aia care se formeaza instantaneu intre personaje e un exemplu de "relatii umane"? Eu nu am vazut o relatie formandu-se astfel nicaieri in realitate.
Pai nu se formeaza instantaneu o prietenie intre cei doi, dar se naste o legatura care evolueaza in timp. La inceput se observa o raceala, tipic nemteasca. In afara de titlu, tradus prost, o alta chestie aiurea care nu se sesizeaza din traducerea in engleza, e ca cei doi isi vorbesc la persoana intaia plural o buna perioada. Ar fi fost mai putin realist pentru doi tineri francezi, americani sau romani comportamentul acesta, dar nu pentru doi tineri germani.


Originally Posted by Twinsen:
Relatia dintre Robert si sotia sa e un exemplu de "bariera de netrecut dintre sexe"? Care relatie?! Sotia sa nici nu apare in film.
Nu cred ca era nevoie sa apara. Se subintelege. Tipul rupe fotografia ei si vrea sa se sinucida.
Apoi suna de mai multe ori si nu i se raspunde. Ce sugereaza faptele astea?

Originally Posted by Twinsen:

Ce m-a enervat in mod deosebit, a fost finalul. E revoltator sa afirmi ca cinematografele ar face mai bine sa nu mai difuzeze nimic, doar pentru ca filmele de acolo nu sunt pe placul lui Wim Wenders. Asta completeaza senzatia generala de lipsa de intelegere fata de cei din jur pe care mi-a dat-o tot filmul.
Nu cred ca ai inteles. Este exact invers. Afirmatia de care spui nu este a lui Wenders, nu o face el. O pune in gura unui personaj, o batrana ce detinea un cinema. El acuza o atitudine. Hai sa lamurim. Wenders nu putea sa afirme asa ceva. Facea parte din Noul Cinema German, curent activ intre anii 1965-1982, similar cu Noul Val Francez. Unele din caracteristicile acestei miscari erau (scriu pe engleza dintr-o cartulie):
- It rejected the work of post-second-world-war German commercial directors, who had begun their careers during the third Reich,
- It rejected established German film genres and stars,
- It was indirectly influenced by American cinema, rather than by German cinema (with exception of the film of Fritz Lang and F W Murnau).
Deci ce intelegem din scena asta, in care o batrana proprietareasa de cinema deplange lipsa filmelor de pe vremea ei si a tatalui ei? Deci filme germane de dupa razboi si chiar din timpul razboiului, cele pline de morala si propaganda (pe care Wenders si Noul Cinema German le respingea) ? As zice Wenders vrea sa arate ca in Germania anilor 70 inca mai existau nostalgii pentru anumite vremuri "glorioase".

Last edited by Mercutio : 26 Aug 2011 at 05:48.
Mercutio is offline   Reply With Quote sendpm.gif