View Single Post
Old 25 Aug 2011, 10:45   #37
Twinsen
 
Twinsen
 
Posts: n/a
Originally Posted by Mercutio:
Nu-i doar un singur lucru, atata timp cat ii lasa doua pagini de ziar tiparite despre tot ceea ce voia sa-i reproseze.
Cred ca oricine ar putea scrie un scenariu in care personajele comunica prin ziare/scrisori/whatever pe care nu le vede nimeni.
Quote:
Reies destul de multe lucruri din film.
Voiam sa zic ca altceva nu prea reiese din film despre Bruno.

Quote:
Printre altele filmul este despre:
- calatorie si refugiu in calatorie. Nu doar o calatorie la propriu, ci si una interioara, o incursiune in trecutul celor doua personaje:
O calatorie schematica, redusa la generalitati. Nici un personaj din filmul asta nu poate fi confundat cu o fiinta umana reala. Sunt "mustaciosul simpatic" si "tipul cu sotia la Genova". Incursiune in trecutul lor? Sa fim seriosi, o casa goala nu e trecutul tau! Sau un tata care spune trei propozitii. In schimb Wenders aloca timp din plin unor scene in care personajele isi fac nevoile sau robotesc in jurul unui proiector de cinema.

Quote:
- epoca si mediul (no-man's-landul cultural, cum spunea cineva) in care a trait autorul, precum si colegii lui din Noul Cinema German, tineri crescuti si educati intr-o societate in care nu aveau acces la istoria si cultura lor, deoarece acestea prea au fost "murdarite" de nazistii.
Posibil, dar prea putin, e doar o vaga tangenta.
Quote:
- nu in ultimul rand: cinema, despre istoria cinemaului, despre soarta cinemaului, in special in scena de inceput si cea de la ultimul cinematograf vizitat de Bruno.
Da, cu asta sunt de acord. Dar trei ore e cam mult pentru asta si cateva alte idei interesante si imagini bune. Imagineaza-ti acelasi film, facut de un regizor prost. Ar fi o catastrofa.
Originally Posted by Mercutio:
Si daca "semnatura" aceasta reprezinta "o revarsare incredibila de orgoliu", despre Hitchcock ce mai spui?
Nu e vorba doar de semnatura ci mai ales de discursul ala ca ar fi mai bine sa nu existe cinema deloc, decat asa cum se facea atunci. Adica aroganta uriasa de a crede ca doar genul de filme care iti place tie ar trebui facut.

Originally Posted by Windom:
Din ceea ce se spune, deducem ca in trecut doar tatal vorbise in familia respectiva. Mi se pare logic atunci ca baiatul sa profite si sa savureze clipa in care il vede pe tatal sau cu gura inchisa.
Genul asta de scena ar fi avut cu adevarat impact daca am fi fi vazut momentele din trecut, in care tatal vorbea si fiul tacea. Sau macar daca ii cunosteam pe amandoi mai bine. E mult de construit ca sa iti pese de personaje si relatia dintre ele. Altfel e pur si simplu ieftin, banal.
  Reply With Quote sendpm.gif